דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפועל באר שבע

ספורט / הפועל באר שבע היא מחזיקת גביע הטוטו לעונת 2016/17

אלופת המדינה ניצחה אמש (רביעי) במשחק הגמר את עירוני קרית שמונה בתוצאה 4:1. שהר כבש צמד, ראדי וברדה כבשו אף הם, שער עצמי של תורג'מן צימק את התוצאה

הפועל באר שבע. ארכיון. צילום: דני מרון / פלאש 90.
הפועל באר שבע. ארכיון. צילום: דני מרון / פלאש 90.
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפועל באר שבע היא מחזיקת גביע הטוטו לעונת 2016/17. אלופת המדינה זכתה אמש (רביעי) בתואר הראשון שלה העונה. אחרי שניצחה את עירוני קרית שמונה בתוצאה 4:1, זכתה באר שבע בגביע בפעם השלישית בתולדותיה.

בן שהר (34, 36) המצטיין כבש צמד, מהראן ראדי (73) הרעיד את החיבורים ואליניב ברדה (90) חזר לכבוש לאחר היעדרות ממושכת. עצמי (70) של בן תורג'מן רק צימק את התוצאה עבור הצפוניים.

אוהדי הפועל באר-שבע. ארכיון. צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90
אוהדי הפועל באר-שבע. ארכיון. צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

למרות שמדובר בתואר השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי, האדומים הגיעו לאטדיון החדש בנתניה נחושים לזכות בגביע. באר שבע אמנם הגיעה אחרי שני משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון ולחץ מצטבר, אבל נראה ששום דבר לא יקלקל את העונה הפנטסטית שלה. לאחר שכבר זכתה השנה בגביע אלוף האלופים, עלתה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית ונמצאת במקום הראשון בליגה, האדומים חוגגים תואר שני העונה.

מהלך המשחק:

בפתיחת המשחק הייתה זו דווקא החבורה של תומר קשטן שהכתיבה את הקצב וניסתה ליזום התקפות, אך למרות זאת התקשתה לאיים על שערו של גיא חיימוב. בדקה השלישית נרשם מצב ראשון לאלופה, כשפריצה של בן ביטון באגף הימני המשיכה בכדור רוחב לכיוונו של מאור מליקסון, שקיבל את הכדור כ-16 מטרים מהשער ובעט לפינה השמאלית, אך לא למסגרת השער.

בדקה ה-17 הפועל ב”ש השיגה כדור חופשי מ-17 מטרים מהשער. מהראן ראדי ניגש לבעוט ובעט כדור חזק לפינה השמאלית העליונה של איתמר ניצן שהגיב היטב והדף לקרן. בדקה ה-34 מליקסון הנמרץ פרץ באגף השמאלי והוכשל על ידי אמיר נסאר, השופט זיו אדלר הורה ללא היסוס על כדור עונשין מ-11 מטרים. בן שהר ניגש לנקודה הלבנה ובעט בביטחון כדור שטוח לפינה הימנית . הפועל באר שבע עלתה ליתרון 1:0.

לא חלפו שתי דקות  ובדקה ה-36 עלתה באר שבע עלתה ליתרון 2:0, כשטעות של שלומי אזולאי הובילה את הכדור לרגליו של לוסיו,. מסירת עומק של לוסיו מצאה את שהר, שהקדים את הגנת הצפוניים ומהפינה השמאלית של הרחבה השלים צמד מהיר והראה שהוא בכושר שיא.

עשר דקות לפתיחת המחצית השנייה, השתלט שהר השתלט על כדור באגף הימני והרים לעבר מרכז הרחבה, לוסיו הגיח מאחור ונגח חזק לפינה הימנית, אך פספס את המסגרת.

בדקה ה-70, עירוני קריית שמונה צימקה ל-2:1. כדור רוחב של עידו דוידוב גרם למבוכה גדולה בהגנת האלופה, שבסופה ניסה בן תורג’מן להרחיק את הכדור אבל עשה זאת לתוך הרשת של גיא חיימוב.

בדקה ה-73, נרשם הרגע של מהראן ראדי. ראדי פרץ מהאגף הימני לכיוון קו ה-16 ושלח בעיטה חזקה ומסובבת היישר לפינה השמאלית העליונה של ניצן שנשאר חסר סיכוי. 3:1 להפועל באר שבע.

הגראנד פינאלה הגיע בדקה ה-90. פריצה של תורג’מן באגף השמאלי הסתיימה בהרמה מדויקת למרכז הרחבה, אליניב ברדה המחליף, שלא כבש עדיין העונה, הגיח מאחור נגח בעצמה וקבע את תוצאת המשחק. 4:1 לאלופה הפועל באר שבע שהניפה את גביע הטוטו בפעם השלישית בתולדותיה ולראשונה מאז עונת 95/6.

למחזיקת גביע הטוטו הטרייה אין זמן לנוח ומצפה לה עוד מאבק על האליפות וגביע המדינה וכמובן שהמשך העונה האירופית החלומית שלה והמפגש עם בשיקטאש בשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית.

הרכבים

הפועל באר שבע: בשער: גיא חיימוב, בהגנה: בן ביטון שיר צדק, מתן אוחיון, בן תורג'מן, בקישור: אובידיו הובאן, וובה בראון, מהראן ראדי , בן שהר, מאור מליקסון, בחוד: לוסיו. מחליפים: אליניב ברדה 58, מיכאל אוחנה 68,  מוחמד גדיר 71, יובל שבתאי 76, עמית ביטון 84

עירוני קריית שמונה: בשער: איתמר ניצן, בהגנה: אמיר נסאר, אורן ביטון, דין מימוני, יוגב הזוהרוי, עדן שמיר, בקישור: דידייה ברוסו, אופיר קריאף מאוריסיו קורדיירו, אחמד עאבד, בחוד: איזיקה אנדואסל. מחליפים: שלומי אזולאי 35, אופיר טקיאר 46, עידו דוידוב 58, עומר צלישר 66, אלי בלילתי 82

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!