דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בשל עיכוב בתקצוב: ההדרכות בחצי ממעונות הגיל הרך עלולות להיפסק בסוף החודש

משרד החינוך אמור להעביר תקציב עבור הדרכות שביצעו השנה הרשויות המקומיות, אך הוא טרם עשה זאת | גם תקצוב מנהלות הגיל הרך ברשויות מתעכב | איגוד מנהלי אגפי החינוך מתריע מפגיעה ברצף הפדגוגי בין המעונות לגנים

מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer  ויקימדיה קומונס)
מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer ויקימדיה קומונס)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך טרם העביר תקציב עבור הדרכות לכמחצית ממעונות הגיל הרך (גילי 0-3). משמעות הדבר היא שנכון להיום (שלישי), ההדרכות במעונות אלו עלולות להיפסק החל מסוף החודש. גם תקצוב מנהלות הגיל הרך ברשויות המקומיות יופסק בדצמבר.

הדרכת המעונות נעשית על ידי הרשויות המקומיות, במידה שהן זכו בקול קורא מטעם משרד החינוך. הן מיועדות למעונות בעלי רישיון ממשרד החינוך, והתקצוב עבורן מתבצע רטרואקטיבית.

חלק ממעונות היום קיבלו את הרישיון ב-27 לספטמבר, יום לאחר היום האחרון להגשת הקול הקורא, שחל ב-26 לספטמבר. מעונות אלו קיבלו את ההדרכות כיוון שהיו רשומים במערכת הרישיונות, אך הדרכות אלו לא תוקצבו. באיגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות מעריכים כי מדובר ב-50% מהמעונות.

לדברי איגוד מנהלי אגפי החינוך, בעקבות חוסר הבהירות לגבי תקצוב ההדרכות, גזברי רשויות מקומיות רבים הורו להפסיק את ההדרכות ואת העסקת המנהלת לגיל הרך בחודש ינואר.

משרד החינוך הבטיח לאיגוד כי התקציב יועבר כמתוכנן למשך כל שנת הלימודים תשפ"ד. בתגובה לפניית 'דבר' מסר המשרד כי התקציב יועבר בינואר.

במכתב ששלח האיגוד נאמר שאי העברת התקצוב להדרכות פוגעת ביכולת לקיים רצף פדגוגי בין המעונות לגילי 0-3 לבין הגנים לגילי 3 ומעלה, שנמצאים באחריות הרשויות המקומיות. לטענת האיגוד, "ככל שהמשרד ייפגע בתקציב ההדרכות, ונאלץ להוציא את ההדרכות מהמעונות, לא נוכל להיות מעורבים בקבלת דיווח ומידע". לדבריהם, הרצף הפדגוגי שנפגע כעת היה מטרה מרכזית במהלך העברת הפיקוח על המעונות למשרד החינוך ב-2022.

מור דקל, יו״ר העמותה למען הילד בגיל הרך, קראה למשרד החינוך לפתור את הסוגיה. "לא ייתכן שבתוך המלחמה שהציבור והחינוך כל כך צמא לאיכות ושיגרה עקב החלטה תקציבית הרשויות לא יעמדו בטיב האיכות שהובטח להורים ולמסגרות לאחר מאבק ממושך שנים. כאן לא מדובר בתקציב מיוחד או תקציב מלחמה אלה תקציב שהובטח ונכנס לבסיס התקציב לאחר הבטחת הממשלה לטיפול בגיל הרך. אני מזכירה את האמנה עליה התחייבו בבחירות. לא ייתכן שרשויות מקומיות שקיבלו על עצמן את תפקיד "המשפך" להעברת התקציב, גייסו מדריכות, שיבצו הדרכות במעונות כלומר – העבודה נעשתה אבל הכסף לא יועבר, ולצערנו שוב האיכות לפעוטות תיפגע.

"אנחנו כל היום מדברים על היום שאחרי המלחמה, החינוך, השיקום החזרה לשגרה. אי אפשר להרוס את המעט שכבר הצלחנו להשיג בתחום. על משרד החינוך להוכיח שהוא עומד בהבטחות ורואה את המלחמה בחינוך מגיל לידה ולא אחרי, ושהמעונות אינם ילדים חורגים. אני מצפה משר החינוך לדאוג להעברת התקציב שמובטח לרשויות באופן מיידי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!