דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

עיראק / לפחות 35 הרוגים ממשאית תופת שהתפוצצה בשוק בבגדד

למעלה מ-61 בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע שאירע מוקדם יותר היום (ב') בשוק הומה במזרח העיר. דאע"ש נטל אחריות על המעשה, כמו גם על פיגוע דומה שאירע בשבת האחרונה בעיר. מוקדם יותר הודיע הארגון כי הוא אחראי לפיגוע באיסטנבול

זירת הפיגוע בשוק בגדד (צילום: AP)
זירת הפיגוע בשוק בגדד (צילום: AP)
אוריאל לוי

גורמים רשמיים בעיראק דיווחו כי מחבל מתאבד פוצץ את מכוניתו בשוק הומה בבירה בגדד מוקדם יותר היום (שני), על פי הדיווח נהרגו בפיצוץ כ-22 בני אדם, ו-35 נפצעו. דאע"ש לקח אחריות על המעשה. רק ביום שבת האחרון נהרגו 29 בני אדם בפיצוץ של שלושה רכבי תופת בשוק אחר בעיר.

קצין משטרה מקומי אמר לסוכנות הידיעות איי.פי. כי המחבל, שנסע בטנדר, תקף שוק פרות וירקות, עובדים יומיים ותחנת משטרה במחוז צאדר סיטי שבמזרח העיר. לדבריו, למעלה ה-25 בני אדם נפגעו בפיגוע. שני מקורות רפואיים אישרו את מניין הנפגעים.

בהודעה שפורסמה באינטרנט נטל על עצמו ארגון דאע"ש אחריות לפיגוע וטען כי הוא כוון לפגיעה באוכלוסייה השיעית. סוכנות הידיעות איי.פי. לא הצליחה לוודא את אמינות הדברים, אולם הם פורסמו באתר שהארגון הקיצוני עושה בו שימוש לעתים קרובות. הארגון נטל אחריות גם לפיגוע שאירע ביום שבת האחרון, ולפיגוע ההתאבדות בנקודת מעבר דרומית לבגדד, שאירע אתמול ובו נהרגו לפחות תשעה בני אדם.

הפיצוץ היום אירע בזמן שנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, החל ביקור רשמי בעיראק במסגרתו ייפגש עם גורמי ממשלה בכירים וחיילים צרפתיים המוצבים במדינה.

דאע"ש ביצע, בשנה האחרונה, יותר מארבעים פיגועי תופת, בהם נהרגו 1,550 אזרחים,בבגדד בלבד. מרבית הפיגועים בוצעו באמצעות רכבי תופת במקומות הומי אדם ברבעים השיעים של העיר, או במוקדים של מוסדות השלטון. בכל רחבי עיראק, נהרגו בשנה האחרונה כ-5,000 אזרחים לא חמושים בפיגועים שביצע דאע"ש. 

במהלך שנת 2016 פוצצו עצמם 1,141 מחבלים מתאבדים של דאע"ש בסוריה ועיראק, 864 מהם עשו זאת באמצעות רכבי תופת. לפחות 41,200 אזרחים לא חמושים נרצחו על ידי הארגון מאז שהכריז על ייסוד הח'ליפות ביוני 2014.

דאע"ש לקח אחריות על הפיגוע באיסטנבול

מוקדם יותר היום לקח דאע"ש אחריות על הפיגוע במועדון הלילה באיסטנבול, בו נהרגו 39 בני אדם, ועשרות נפצעו.

זירת הפיגוע באיסטנבול. צילום: AP
זירת הפיגוע באיסטנבול. צילום: AP

סוכנות ידיעות המזוהה עם הארגון דיווחה כי הפיגוע בוצע על ידי "חייל גיבור של החַ'לִיפוּת שהתקיף את מועדון הלילה המפורסם ביותר בו חגגו נוצרים את המשתה הפגני שלהם". עוד הוסיפו כי האיש פתח באש מנשק אוטומטי והשליך רימוני יד כ"נקמה מטעם דתו של אלוהים ובתגובה להוראותיו" של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי.

הודעת הארגון תיארה את טורקיה כ"משרתת של הצלב" ורמזה כי הפיגוע בוצע בתגובה למתקפות הטורקיות נגדו בסוריה ועיראק. "אנחנו רוצים שטורקיה הכופרת תדע שהדם המוסלמי שנשפך במתקפות האוויריות והארטילריה שלה, יהפוך לאש שתבער בשטחה", נכתב בהודעה.

על פי כלי התקשורת בטורקיה, המשטרה המקומית מצאה דמיון בין ההתקפה הקטלנית באיסטנבול למתקפה שבוצעה בשדה התעופה של העיר ביוני האחרון. החוקרים בודקים את האפשרות ששני הפיגועים בוצעו על ידי אותו תא של דאע"ש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!