דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
העסקה ישירה

העסקה ישירה / כ-65 עובדי קרן המחקרים של ביה"ח וולפסון נקלטו להעסקה ישירה

זאת במסגרת יישום מתווה ניסנקורן-כחלון לצמצום העסקה הקבלנית במגזר הציבורי. עובדי הקרן יהיו מעתה עובדי מדינה וייהנו מההסכמים הקיבוציים החלים על מגזר זה. ניסנקורן: "האוצר וההסתדרות משלבים ידיים לטובת שוויון וכבוד לאדם העובד ולטובת המערכת כולה"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בכנס שדרות (צילום: רוני נחמני).
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בכנס שדרות (צילום: רוני נחמני).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-65 עובדי קרן המחקרים של המרכז הרפואי וולפסון נקלטו הבוקר (שני) להעסקה ישירה כעובדי מדינה. מדובר בעובדי ועובדות ניקיון, מעבדה, עבודה סוציאלית וטכנאות רנטגן. זאת במסגרת יישום מתווה ניסנקורן-כחלון, לצמצום תופעת העסקת עובדי הקבלן.

בזכות המעבר להעסקה ישירה וקליטה לשירות המדינה, העובדים ייהנו מזכויות ומהטבות שונות המעוגנות בהסכמים קיבוציים תוך הסדרת הביטחון התעסוקתי שלהם.

קליטת עובדים בוולפסון (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות).
קליטת עובדים בוולפסון (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות).

"היום אנחנו שמים סוף לעיוות מתמשך והיסטורי, שמי שיצר אותו העדיף לעצום את העיניים ולא לראות את האנשים ואת הנשמה שלהם" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בטקס קליטת העובדים בבית החולים, "בחודשים האחרונים קלטנו אלפי עובדי קבלן ואנו מעבירים להם ולציבור את המסר שככה צריכה לראות החברה הישראלית – חברה בה שר האוצר ויו"ר ההסתדרות משלבים ידיים לטובת שוויון וכבוד לאדם העובד ולטובת מערכת הבריאות הציבורית כולה".

שר האוצר משה כחלון, שנכח אף הוא באירוע, הצטרף לדברים ואמר כי "בימים האחרונים התפרסמו נתוני שנת 2016 וראינו כמה הכלכלה הישראלית חזקה וצומחת. אין שום סיבה שעובדי הקבלן לא ייהנו גם הם מפרות הצמיחה הללו. נמשיך ונעבור בכל עיר בארץ בכדי לצמצם את התופעה הזאת".

מנהל המרכז הרפואי וולפסון, ד"ר יצחק ברלוביץ', אמר כי "הטקס היום מהווה צעד חשוב לקראת הגשמת החזון של 'עבודה שווה – שכר שווה'. עוד הוסיף כי "אני מצפה כי לאחר המהלך הנוכחי, יעברו גם עובדים מסקטורים אחרים – אחיות ורופאים – מהעסקה על ידי קרן המחקרים להעסקה על ידי המדינה".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי הודה לשר האוצר וליו"ר ההסתדרות ואמר כי "עובדי מדינה הם שליחים של הציבור ושליחות זו היא שתביא את כל מקבלי ההחלטות בסופו של דבר להבין שכדאי להם לקלוט עובדים להעסקה ישירה. ברכות לעובדים וברוכים הבאים לקהילת עובדי המדינה".

עובדי קרן המחקרים של וולפסון הצטרפו ללמעלה מאלפיים עובדי קבלן שנקלטו בשבועות האחרונים בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים, כחלק מיישום ההסכם בין ניסנקורן וכחלון לצמצום תופעת ההעסקה הקבלנית מיולי 2015. בין המרכזים הרפואיים שבהם כבר חל המעבר להעסקה ישירה: רמב"ם, שער מנשה, אסף הרופא, הלל יפה, ברזילי, פדה-פוריה, איכילוב וזיו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!