דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הכשרה מקצועית עם אופק תעסוקתי: עשרות חרדיות יהפכו להנדסאיות מוסמכות וישתלבו בחברת החשמל

המרכז החרדי להכשרה מקצועית, חברת החשמל, תוכנית עתידאים ומרכז הכוון פתחו בבני ברק תוכנית ייעודית לחרדיות בהנדסת חשמל | מנהלת שלוחת בני ברק של המרכז: "התלמידות יודעות כבר בתחילת המסלול שמובטח להן מקום עבודה יוקרתי ונחשק בסביבה חרדית מותאמת ותומכת"

מפגש חשיפה לנשים חרדיות להכשרת הנדסאיות חשמל (צילום: חברת החשמל)
מפגש חשיפה לנשים חרדיות להכשרת הנדסאיות חשמל (צילום: חברת החשמל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

תוכנית ייעודית לחרדיות בהנדסת חשמל יצאה לדרך בשלוחת בני ברק של המרכז החרדי להכשרה מקצועית וביוזמתה של חברת החשמל, תוכנית עתידאים ומרכז הכוון. פרויקט ההכשרה הייחודי יקנה לבוגרות ידע וכלים מקצועיים בתחומי החשמל, כדי שיוכלו להשתלב בתום תקופת ההכשרה בתפקידים שונים בחברת החשמל בתור הנדסאיות מוסמכות.

לתפקידים אלה נתח עיקרי בליבת העשייה של חברת החשמל, ושילובן של הנדסאיות החשמל החרדיות מסייע במאמצי הגיוס של החברה עבור פרויקטים לאומיים בתחומי החשמל והאנרגיה.

המסלול החדשני מעניק הזדמנות נדירה להצטרף לנבחרת עובדי חברת החשמל. ל-18 בוגרות מחזור ההכשרה הקודם, שהתקיים בשלוחת ירושלים של המרכז החרדי, כבר הותאמו תפקידים ייחודיים בחברה, בסביבה המותאמת לצורכיהן, והן עובדות כיום בתפקידים מגוונים, בהם תפקידי תכנון ותפעול ותפקידים טכניים נוספים שחברת החשמל דורשת עבורם הכשרת הנדסאיות ייעודית.

"אין זה סוד שחברת החשמל משקיעה בשנים האחרונות ביתר שאת בניסיונות לייצר מעגלי תעסוקה והתפתחות מקצועית עבור מגזרים שונים וחשובים בחברה", אמר שלומי צרפתי, סמנכ"ל משאבי האנוש בחברת החשמל. "מסלולים אלה מרחיבים את כוח העבודה האיכותי של חברת החשמל, ונעשה הכול כדי להמשיך בשותפות עם המרכז החרדי ולחזק את המשק".

ברכה גוטרמן, מנהלת שלוחת בני ברק של המרכז החרדי: "הבשורה הגדולה של המסלול היא שהתלמידות יודעות כבר בתחילתו שמובטח להן מקום עבודה יוקרתי ונחשק במשרדי חברת החשמל, בסביבה חרדית מותאמת ותומכת. המסלול, שהוא פרי שיתוף פעולה עם חברת החשמל ותוכנית עתידאים, ממומן במלואו לעומדות בקריטריונים, והתלמידות מקבלות תגבורים, סיוע לימודי וליווי אישי על ידי רכזים מומחים. אני גאה להוביל את המסלול המיוחד הזה. מתוך מאות מתעניינות התקבלו עשרות תלמידות מוכשרות, וכולנו מאחלות להן הצלחה והרבה סייעתא דשמיא. נעמוד כאן לימינן ונהיה להן לעזר ככל שאפשר. אין לי ספק שהן יצליחו ובעזרת ה' יגיעו ליעד".

מסלול ההכשרה שנפתח יימשך כשנה וחצי, ומטרתו להכשיר נשים נוספות למקצועות החשמל הנחוצים למשק, כדי להרחיב את מעגל העובדות הקיים בחברת החשמל מכלל המגזרים.

"כבוגרת המחזור הקודם אני מרגישה שהכול אפשרי", אמרה אחת מבוגרות מחזור ההכשרה הקודם. "את תקופת ההכשרה עברתי עם שלושה ילדים קטנים בבית, והצלחתי לסיים אותה בציונים גבוהים כמו כל הבוגרות שאיתי, ואף להבטיח לעצמי עבודה שתואמת את כישוריי. הכול בזכות הסיוע של המרכז החרדי להכשרה מקצועית, תוכנית עתידאים וחברת החשמל, שפתחו עבורי משרה מעניינת עם זיקה ישירה לתחום שהתמקצעתי בו".

אברהם הורן, מנכ"ל המרכז החרדי להכשרה מקצועית: "תודה לחברת החשמל, למנהלי תוכנית 'עתידאים' ולמרכז הכוון. הם פעלו ללא לאות כדי שהמסלול ימריא. מאחל לתלמידות לעבור את תקופת הלימודים בהצלחה רבה".

בחברת החשמל שמים דגש מרכזי על תחום הגיוון התעסוקתי בכלל, וגיוס נשים גם לתפקידים טכניים בפרט. החל מאפריל 2024 החלה החברה לפרסם את מודעות הדרושים שלה בלשון נקבה, ולכתוב שהתפקידים מתאימים לשני המינים. ב-2016 נעזרה החברה במעצבת ליצירת בגדי עבודה ייעודיים המתאימים לנשים בכלל ולנשים דתיות וחרדיות בפרט, שעומדים בתקני הבטיחות המחמירים של החברה, וב-2021 השיקה בגדי עבודה מותאמים לנשים בהיריון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!