דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דעות ופרשנויות

פרשנות / סגן מפקד משמרות המהפכה: "הציונים הובסו, ההתנגדות מתפתחת הודות לברכתנו"

למרות שדוברי המשטר האיראני מכחישים שלאיראן יש קשר למתקפת חמאס, הם מתפארים בה, בהדגישם את ניצחון איראן על המערב, ארה"ב וישראל | מפקד משמרות המהפכה: "אנו נלחמים נגד אמריקה והציונות" | סקירת 'ממרי' - המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון

סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פדווי (צילום: ויקיפדיה, נערך, בהתאם לרישיון CC BY 4.0)
סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פדווי (צילום: ויקיפדיה, נערך, בהתאם לרישיון CC BY 4.0)
מכון ממרי
מכון ממרי
המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
צרו קשר עם המערכת:

בכירי המשטר באיראן כמו מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, וסגנו, עלי פדוי, סגן מפקד כוח קודס, מוחמד רזא פלאח זאדה, ודרשן תפילת יום השישי בטהראן, אחמד ח'אתמי, נושאים מאז השבעה באוקטובר נאומים אידיאולוגיים בשבח המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, שמתווה את דרך המהפכה האסלאמית בדרכה להפוך לאוניברסלית.

הדוברים פרסו את החזון העולמי של המשטר באיראן, לפיו המערב ומנהיגתו ארה"ב והתרבות המערבית הם אויבי האנושות, הם מפלגת השטן שנלחמת במפלגת האל – קרי, איראן והאסלאם. כעת, הסבירו שופרות המשטר באיראן, נלחמים ארגוני  חזית ההתנגדות בהצלחה בישראל, בארה"ב ובכל מי שעוין לאיראן, נושאת דגל האסלאם שעתיד לשלוט בעולם באמצעות ציר השליחים שהקימה איראן ברחבי המזרח התיכון בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן ובשטחים הפלסטיניים.

מפקד משמרות המהפכה: "גאים להילחם בכמה חזיתות"

מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי, התייחס ב-30 בנובמבר בעיר קזווין לחזון המהפכה האסלאמית של איראן. סלאמי: "לפי ההיגיון של המהפכה האסלאמית, אויבי המשטר האסלאמי [ארה"ב, ישראל, מדינות אירופה] היו והנם אויבי האנושות כולה וכיום העולם התקומם נגדם…

"אנו גאים להילחם בכמה חזיתות. אנו נלחמים נגד אמריקה, הציונות ונגד כל מי ששם על הכוונת את הגדולה והכבוד של [משטר] המהפכה האסלאמית של איראן… אנו מקדמים את המשטר [האסלאמי באיראן] באמצעות אמונה. האמונה העמוקה של הלב ותחושת האחווה העמוקה הם הנכסים העיקריים שלנו להתקדם לעבר אופקים גבוהים, וכפי שציין המנהיג [ח'אמנאי] – אנו על סף כיבוש פסגות גדולות.

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי (צילום: Morteza Nikoubazl/NurPhoto, via reuters)
מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי. "אלמלא נלחמו מייסדי תרבות הג'יהאד, אף אחת מארצות האסלאם לא הייתה משתחררת משלטון המדכאים" (צילום: Morteza Nikoubazl/NurPhoto, via reuters)

"אנו מתגברים לחלוטין על האויבים. סימני הניצחון בחזיתות ההתנגדות האסלאמית, כבודם ואי-כניעתם והתנגדותם של המוסלמים הפכו את האויבים לחסרי אונים ומיואשים. ותיקי המלחמות הם מייסדי תרבות הג'יהאד. אלמלא נלחמו בשדות הקשים, היום לא רק איראן האסלאמית אלא אף אחת מארצות האסלאם לא היתה משתחררת משלטון המדכאים [המערביים].

"העולם ראה את פניו הנוראות, האכזריות והפושעות של האויב [ישראל וארה"ב] במהלך החודש וחצי האחרונים [בעזה]. כאשר נחשפו פניו האמיתיות, ההיגיון של המהפכה האסלאמית זרח".

"רחובות לונדון ואירופה קמו נגד הציונים"

בנאום במושב "הקונגרס הלאומי 10,000 השהידים של מחוז אזרבייג'אן המזרחית" ב-14 בדצמבר העלה סלאמי על נס את דמותו של מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, ואת "השהידים" באיראן ומחוצה לה.

סלאמי: "ח'אמנאי הוא מנהיג עולם האסלאם והאנושות. הוא מנחה אותנו לאידיאלים  הנעלים של המהפכה האסלאמית, להצלת האנושות מדיכוי העריצים [המערב בהנהגת ארה"ב]".

המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי (Office of the Iranian Supreme Leader via AP)
המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי (Office of the Iranian Supreme Leader via AP)

"השהידים של ארץ זו זורחים ככוכבים בהירים בגלקסיית הגדולה של האזור הזה … המערך הצבאי וכוח העם האיראני נוצרו נגד האויבים והם עומדים איתן מולם. בגיאוגרפיה של העולם אין מקום לאומות חלשות וצריך לעמוד איתן על האידיאלים שלנו. כך עשו גם השהידים שלנו…

"השהידים העניקו לנו איראן בלתי ניתנת לתבוסה, חזקה ומתקדמת, שהתגברה על הבעיות הכלכליות הקשות, נטרלה את הפלישה התרבותית [המערבית]. איראן שצעיריה ממהרים לעזור למדוכאים, שהמנהיג שלה הוא ההתגלמות מעוררת ההשראה של רוח ההתנגדות. השהידים גרמו לנו לא להזדקק לגיבורים האגדיים [במיתולוגיה הפרסית של איראן] רוסתם וסוהראב.

"אויבי האסלאם [הציונים] כבשו את פלסטין ועקרו [ממנה] את העם. הציונים הפכו את בתי החולים [בעזה] לשדות קרב ואינם מאפשרים לאיש להשיג מים. תפקידם להרוג ילדים והניצחון עבורם הוא רק הרג נשים, זקנים וילדים. השנאה העולמית כלפי הציונים כבר לא מבחינה בין מוסלמים ושאינם מוסלמים [קרי כל העולם שונא את ישראל] ורחובות לונדון ואירופה קמו נגד הציונים, אפילו בקרבת הבית הלבן".

אימאם יום השישי בטהראן: "אנחנו מייצאים את המהפכה לעולם"

אימאם תפילת יום שישי בטהראן, אחמד ח'אתמי, התגאה בדרשת יום השישי בטהראן ב-8 בדצמבר בהשתלטות איראן על המזה"ת באמצעות ציר ההתנגדות שהקימה ואשר תוקף את ישראל ואת ארה"ב.

ח'אתמי: "הלב שלנו מדמם מהתמונות האלה ומהאכזריות של הציונים [במלחמה בעזה]. האימאם היקר שלנו אמר שאנחנו מייצאים את המהפכה לעולם. האסטרטגיה שלנו מראשית המהפכה היתה שישראל צריכה לעזוב את האזור ושכל פלסטין שייכת לפלסטינים, לכן צריכות להיערך בחירות [משאל עם לפזורה הפלסטינית] ושהאזרחים [בפלסטין] יקבעו את גורלם. 75 שנים חלפו מאז פשעי המשטר הציוני וכיום העולם הבין את אמיתות האסטרטגיה הזו. היום, אפילו באנגליה, ששיחקה תפקיד בהקמת המשטר הזה [ישראל], מאות אנשים קוראים קריאות 'מוות נגד ישראל'.

"פעם שר החוץ האמריקני דיבר על 'מזרח תיכון חדש', אבל היום נוצר מזרח תיכון חדש שבמרכזו [ציר] "ההתנגדות" [של איראן] שמשבשת את משוואות [הכוח]. כיום התימנים [החות'ים] מחזיקים במשוואות [הכוח] בבאב אל-מנדב, [מיליציית] החשד אל-שעבי פוגעת בבסיסים אמריקאים בעיראק ובבסיסים אמריקאים אחרים, וחזבאללה [בלבנון] פוגע כל הזמן בבסיסים ישראלים – כלומר, זהו המזרח התיכון החדש".

סגן מפקד משמרות המהפכה: "חזית ההתנגדות התרחבה בסוריה, עיראק, תימן"

סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פדווי, נשא דברים בוועידה הבינלאומית, 'סערת אל-אקצא ועזה: נרטיבים ועובדות' בסניף טהראן של אוניברסיטת אזאד האסלאמית ב-27 בנובמבר. פדווי הסביר את ההתרחשויות ההיסטוריות בעולם ובמיוחד את הקמת מדינת ישראל כמזימה של כוחות הרוע השטניים של המערב נגד כוחות הטוב, המוסלמים והאסלאם. המהפכה האסלאמית של איראן היא התפנית ההיסטורית שבזכותה ובהשראתה מצליחים כוחות הטוב המוסלמים להילחם ב"מפלגת השטן".

פדווי: "הקוראן דיבר בצורה מאוד ברורה: מפלגת האל תנצח בכל התנאים ומפלגת השטן לא תנצח ולו פעם אחת. עריצות וכיבוש סדורים ומאורגנים תוכננו על ידי חזית הכזב והשדים הגדולים במערב אנגליה ואמריקה לנקיטת צעדים בלב האסלאם [קרי, הקמת ישראל] נוכח הסכנה שהם חשו מהאסלאם. זה לא היה קשור לדת, זה קשור למפלגה פוליטית, ועכשיו חוקרים יהודים אומרים בגלוי שיש הבדל בין דת היהודים לציונים [האיראנים שוללים קיומה של לאומיות יהודית, ומאשרים רק את השייכות היהודית הדתית המונותיאיסטית].

"עם ניצחון המהפכה האסלאמית [ב-1979] התרחשה נקודת מפנה בדרך זו שלא הייתה קיימת קודמת לכן. כאן [באיראן] קמה אומה נוספת שמתואמת ופועלת בסינרגיה עם משטר המהפכה האסלאמית [של איראן]. המאבק בדיכוי וביהירות ו[התמיכה] ב"התנגדות" נכללים בעקרון השני של החוקה שלנו.

"משמרות המהפכה ביצעו את הוראות הדת [האלה] כפי שנמסרו לו ישירות על ידי האמאם [ח'ומיני] כתוכנית המוגדרת שלו. השפעות הידע הזה הועברו לאוהבי המהפכה האסלאמית והם גדלו מהר מאוד. חזית "ההתנגדות" התרחבה במקומות שונים בסוריה, עיראק, תימן וכו' ותמשיך להתרחב באותה צורה.

"התמיכה בתנועת ההתנגדות ניתנת על ידי איראן"

פדווי הוסיף: "בששת החודשים הללו [שקדמו לטבח ה-7 באוקטובר] הם [ישראל] חצו גבולות  – פגיעה במסגד אל-אקצא, הרג האזרחים שהפך שונה (כלומר מלבד הצבא הציוני, גם המתנחלים שלהם הרגו פלסטינים). לפלסטינים היו יותר מ-200 שהידים בששת החודשים האחרונים והם התבשרו שיש לה [ישראל] תוכנית רצינית לעם הפלסטיני [יוזמת הנורמליזציה הסעודית-אמריקאית]. לכן הם [הפלסטינים], נקטו פעולת מנע כדי שאם יבוא עליהם אסון לפחות היא תהיה בעלת הישגים עבורם.

"פעולת המנע של ה-7 באוקטובר הייתה משום שהם [הפלסטינים] היו בטוחים שחזית הכזב ומפלגת השטן לא ינצחו ושמפלגת האל היא הדומיננטית. מאות אנשים חצו את כל המחסומים שבנו [הישראלים], הפלסטינים תפסו מספר רב של ציונים [שבויים], והתדמית של הצבא [הישראלי] שהועצמה בתקשורת קרסה.

פלסטינים מרצועת עזה חוגגים ומניפים דגלי פלסטין על טנק ישראלי הרוס סמוך לגדר הגבול, מזרחית לחאן יונס, ב-7 באוקטובר (צילום: AP Photo/Yousef Masoud)
פלסטינים מרצועת עזה חוגגים ומניפים דגלי פלסטין על טנק ישראלי הרוס סמוך לגדר הגבול, מזרחית לחאן יונס, ב-7 באוקטובר (צילום: AP Photo/Yousef Masoud)

"התימנים [החות'ים] פגעו במטוס אמריקאי, פגעו וכבשו ספינה ופגעו במתנחלים הציונים. שמענו עכשיו כמה מהקולות המבועתים של הציונים וברור באיזה מצב הם נמצאים. בחמישים הימים הללו הם לא יכלו להציג תמונה אחת של חייל חמאס שנתפס או נהרג. לאחר מכן הם ביימו סרט שמציג לקיחה בשבי של חייל [חמאס] אחד. זאת בזמן שהטנקים, הכלים המשוריינים והציוד שלהם נפגעו. פירוש הדבר הוא שכללי הקוראן אותם ציין האל אינם ניתנים להפרה… הציונים הובסו אסטרטגית, מבצעית וטקטית.

"כל ההתפתחויות והשיח של תנועת ההתנגדות הם הודות לברכת המהפכה האסלאמית, התמיכה בתנועת ההתנגדות ניתנת על ידי איראן. והתהליך הזה נמשך".

הסקירה המלאה באתר 'ממרי – המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון'

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!