דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תנובה

יחסי עבודה / בעקבות התערבות יו"ר ההסתדרות: פיטורי העובדים בתנובה יצומצמו בשליש

ניסנקורן ומנכ"ל תנובה אייל מליס שוחחו הבוקר על תוכנית ההתייעלות בתנובה. הם סיכמו בין היתר כי החברה תקלוט 70 עובדי קבלן להעסקה ישירה וכי תוכנית ההתייעלות תבוצע באופן הדרגתי תחת פיקוח ההסתדרות

תנובה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
תנובה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל חברת תנובה אייל מליס שוחחו הבוקר (שלישי) בנושא תוכנית ההתייעלות בתנובה. בשיחה סוכם כי חברת תנובה תקלוט 70 עובדי קבלן להעסקה ישירה וכי תוכנית ההתייעלות תבוצע באופן מידתי והדרגתי – ותחת פיקוחה של ההסתדרות. באתר 'כלכליסט' פורסם כי בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות,  פיטורי העובדים הלא קבועים יצומצמו בשליש, זאת לאחר שניסנקורן סירב לאשר את ההסכם עם העובדים הקבועים שאמור היה להיחתם אתמול ודרש הבהרות ביחס לתוכנית המלאה. על פי התוכנית החדשה יפוטרו 200 עובדים לאורך שלוש שנים ולא באופן מיידי.

כזכור, אתמול פורסם ב'דבר ראשון' כי הנהלת תנובה צפויה לפטר בקרוב כ-550 עובדים, מתוכם כ-200 עובדים קבועים, זאת כחלק ממהלך התייעלות עליו הכריזה תנובה לפני תשעה חודשים. ביום ראשון, לאחר משא ומתן ארוך, חתמה הנהלת החברה על הסכם עם ועד העובדים.

על פי ההסכם, מרבית המפוטרים יעזבו את החברה במסגרת פרישה מרצון בתנאים מועדפים. מהצד השני, יקבלו העובדים שימשיכו להיות מועסקים בחברה, תוספת שכר שנתית בגובה 2.55%, בכל אחת מהשנים 2018-2016. בנוסף, תחלק תנובה בונוס שנתי לעובדיה בסך 60 מליון שקלים. עוד הוסכם על מנגנון בוררות במקרה של קשיים בהוצאה לפועל של הפיטורין בחברה במסגרת פרישה מרצון. במקרה כזה הנושא יוכרע ע"י מנכ"ל החברה ויו"ר הסתדרות המעו"ף.

תנובה, המעסיקה כ 5,500 עובדים ונמצאת בבעלות ברייט פוד הסינית, סובלת בשנים האחרונות מירידה ברווחיות שלה. חלק מהירידה נובע משינויים בהרגלי הצריכה של הישראלים וירידת נתח השוק שלה במספר מוצרים מובילים. במסגרת תהליכי ההתייעלות הנמצאים כבר בעיצומם, צמצמה תנובה את מבנה החברה ואיחדה חטיבות ומחלקות.

הפגנת עובדי מפעל אדום אדום בבית-שאן (צילום: יובל הנדלר).
הפגנת עובדי מפעל אדום אדום בבית-שאן שבבעלות תנובה (צילום: יובל הנדלר).

מנכ"ל תנובה, אייל מליס, אמר כי ההסכם החדש "מבטא את אחריותה של תנובה כלפי עובדיה – ואת אחריות העובדים כלפי החברה".

תנובה, אחת המעסיקות הגדולות בישראל, עברה בשנים האחרונות טלטלה לאחר שנמכרה לקרן אייפקס הבריטית, ולאחר מכן לברייט פוד הסינית תמורת 8.6 מיליארד שקלים. לאחר המכירה לסינים, התברר כי שוויה הראלי של החברה נמוך בהרבה מהסכום שברייט פוד שילמה עבורה והערכת השווי שלה נחתכה בכ 40%.

לאחרונה לחצה תנובה על הממשלה לשנות את תכנית הורדת המכסים לייבוא בשר ואף הוציאה את עובדי מפעל "אדום אדום" להפגין, בטענה כי הגדלת מכסות היבוא תוביל לסגירת המפעל ופיטורי 300 עובדיו. כתוצאה מהלחץ שהפעילה תנובה הוחלט כי היא תוכל לקבל חלק ממכסת הייבוא ללא מכס תמורת הבטחה שמפעל אדום אדום בבית שאן ימשיך לפעול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!