דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שביתה באוניברסיטה הפתוחה: "ההנהלה עשתה יד אחת עם האוצר, והעובדים משלמים"

עובדי הסגל המנהלי פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן בשל מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי | בפברואר 2023 התערבות האוצר סיכלה הבנות בין העובדים להנהלה | בשבוע שעבר חשפו עובדים ותיקים את תלושי השכר שלהם במחאה

הפגנה באוניברסיטה הפתוחה, 2022 (צילום: ועד העובדים)
הפגנת עובדים בזמן שביתה באוניברסיטה הפתוחה, 2022 (צילום ארכיון: ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן על רקע המבוי הסתום במשא ומתן להסכם קיבוצי. מדובר בעובדי המטה ברעננה וביתר המתחמים ברחבי הארץ. 

עובדי הסגל המינהלי אחראים להפעלת טכנולוגיית הלמידה, מערכות המחשוב, הסדרת מרחבי הלימוד והקצאת הכיתות, חומרי הלימוד, מערך הבחינות, ייעוץ לסטודנטים, מערכת ההרשמה ועוד.  

ההסכם הקיבוצי הקודם באוניברסיטה הסתיים כבר ב-2019, ו-ועד העובדים נעתר לבקשת ההנהלה והאריך אותו בתקופת הקורונה עד נובמבר 2021. בפברואר 2023 הושגו הבנות משמעותיות בין הוועד וההנהלה, אלא שבעקבות התערבות האוצר חזרה בה ההנהלה מההסכמות. 

"נציגות העובדים מנהלת משא ומתן מאז שנת 2019, בתום לב ובשיתוף פעולה", אמר יו"ר הוועד עידו חלפי, "הגענו להסכמות, ובישורת האחרונה נתקלנו בסירוב של הרפרנטית מטעם האוצר לאשר אותן. היא דרשה לפתוח את כל ההסכמות שהושגו בעמל רב ומתוך שיקול דעת, ולהכתיב לנו את תנאי ההסכם הקיבוצי.

עידו חלפי, יו"ר ועד הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה. "לא פשוט לצאת לשביתה בימים אלה, אבל גם בתקופות אחרות נכנסו מתחת לאלונקה, ובינתיים השכר נשחק" (צילום: עודד קרני)
עידו חלפי, יו"ר ועד הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה. "לא פשוט לצאת לשביתה בימים אלה, אבל גם בתקופות אחרות נכנסו מתחת לאלונקה, ובינתיים השכר נשחק" (צילום: עודד קרני)

"ההנהלה עשתה יד אחת עם האוצר, כאילו לא הייתה צד להסכמות הללו", התרעם חלפי, "והעובדים משלמים את המחיר. ההנהלה יכולה להעביר את ניהול האוניברסיטה לידי רפרנטית מטעם האוצר". 

"זו הייתה החלטה לא פשוטה עבורנו לצאת לשביתה", הוא הוסיף, "בטח בימים אלה. אבל גם בתקופת הקורונה נכנסנו מתחת לאלונקה, גם במבצע 'שומר החומות' נכנסנו מתחת לאלונקה ובסוף, גם במלחמה הנוכחית היינו האוניברסיטה הראשונה שפתחה את שנת הלימודים תחת מצב החירום. ובינתיים, שכרם של העובדים הולך ונשחק. לא נותרה לנו ברירה. אנחנו קוראים להנהלה ולאוצר להתעשת, לחזור לשולחן המשא ומתן תוך כיבוד ההסכמות שכבר הושגו ולהביא לסיום הסאגה הזו". 

בשבוע שעבר קיים ועד העובדים דוכן מחאה במסגרת יום הדאטה לעובדי האוניברסיטה, במסגרתו חשף תלושי שכר של עובדים וותיקים, בהם: תלוש של עובד בעל ותק של 22.5 שנים, המשתכר 8,925 שקלים ברוטו בלבד; של עובד בעל ותק של 19.5 שנים המשתכר 8,079 שקלים ברוטו בלבד ושל עובד בעל ותק של 15 שנים המשתכר 7,383 שקלים ברוטו בלבד – כולם במשרות מלאות. 

תלושי שכר שהציגו עובדי המנהל של האוניברסיטה הפתוחה במחאה (צילום: ניצן צבי כהן)
תלושי שכר שהציגו עובדי המנהל של האוניברסיטה הפתוחה במחאה (צילום: ניצן צבי כהן)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!