דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
24.8°תל אביב
  • 24.1°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 22.2°חיפה
  • 25.0°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 32.0°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 21.9°צפת
  • 26.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / מפגינים למען שחרור החטופים חסמו את נתיבי איילון, 2 נעצרו; קבינט המלחמה מתכנס בקריה

מתה מפצעיה ד"ר לארה טאנוס, שנפצעה קשה בפיגוע בבנימין לפני כשבועיים | שני כטב"מים התפוצצו בעמק החולה, ללא נפגעים | לראשונה מיום א': אזעקות בעוטף | עידן עמדי: "אם יש דבר טוב בפציעה שלי היא היכולת להיות שליח. צריך להחזיר את כל החטופים"

  • כינוס קבינט המלחמה בקרייה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
    כינוס קבינט המלחמה בקרייה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
  • מפגינים למען שחרור החטופים חוסמים את נתיבי איילון (צילום: דור פאוזלו / פלאש 90)
    מפגינים למען שחרור החטופים חוסמים את נתיבי איילון (צילום: דור פאוזלו / פלאש 90)
  • שוטרים מפזרים הפגנה למען שחרור החטופים בה חסמו המפגינים את נתיבי איילון בתל אביב (צילום: דור פאוזלו / פלאש 90)
    שוטרים מפזרים הפגנה למען שחרור החטופים בה חסמו המפגינים את נתיבי איילון בתל אביב (צילום: דור פאוזלו / פלאש 90)
  • לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • לוחמי צה"ל עם כלב גישוש ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל עם כלב גישוש ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-111 למלחמה: התרעות על ירי רקטות הופעלו היום (חמישי) בעוטף עזה, לראשונה מיום ראשון השבוע. המועצה האזורית גליל העליון דיווחה על שתי נפילות של רקטות ששוגרו מלבנון לכפר בלום. לא דווח על נפגעים. צה"ל הודיע שתקף תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון, בהן מסלול טיסה צבאי.

מתה מפצעיה ד"ר לארה טאנוס, שנפצעה קשה בפיגוע בבנימין לפני כשבועיים. טאנוס, תושבת מזרח ירושלים, עבדה כרוקחת בבית החולים הדסה. היא נפצעה קשה בפיגוע בו נהרג מנסור עמאר, והיום נקבע מותה.

רה"מ נתניהו נטע עץ באוגדת עזה יחד עם חיילי גדוד האיסוף ותצפיתניות, לזכר חיילי האוגדה שנפלו ב-7 באוקטובר. באירוע אמר נתניהו: "חמאס רוצה לעקור אותנו, אנחנו נעקור אותו".

דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל-אנסארי אמר אמש (רביעי) כי "במשך חודשים דוחא מנהלת דיאלוג שוטף עם הצדדים, כולל ישראל, בניסיון לגבש מסגרת לעסקת חטופים חדשה". בהמשך התייחס הדובר לדיווחים שלפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את קטאר על רקע פעולות התיווך שלה, אמר: "אם הדיווחים נכונים, נתניהו רק חוסם ומערער את תהליך הגישור מסיבות שנראות כמשרתות את הקריירה הפוליטית שלו, במקום לתעדף את הצלת חיי החטופים".

בית הדין הבינלאומי ימסור מחר (שישי) את החלטתו לגבי צו ביניים בתביעת דרום אפריקה נגד ישראל.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

שני עצורים בהפגנה למען החטופים בה ניסו המפגינים לחסום את איילון דרום

המשטרה עצרה שני מפגינים בהפגנה למען שחרור החטופים, במהלכה ניסו המפגינים לחסום את נתיבי איילון לכיוון דרום. לפי הודעת המשטרה, המפגינים ירדו לכביש איילון דרום דרומית למחלף ההלכה והכביש נחסם לזמן קצר. לאחר מכן הגיעו למקום כוחות משטרה ופינו את המפגינים.

במהלך הפינוי נעצרו שני בני אדם, שאינם נמנים על בני משפחות החטופים, בחשד להפרת הסדר, וניתנו 5 דו"חות בגין הנחת דבר העלול לסכן עוברי דרך. עוד דווח שהוחרמו מגפונים, תיקים עם ציוד לרבות שרשראות, ואבוקות מבד ספוגות בבנזין. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תאפשר לממש את חופש המחאה, אולם לא תאפשר הפרות סדר הפוגעות בחופש התנועה ועשויות לסכן את שלומו של הציבור.

ארה"ב על הדלפת דברי נתניהו על קטאר: "לא נתייחס, נמשיך לעבוד על עסקת חטופים"

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב התייחס הערב (חמישי) לפרסום הקלטות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהן הוא נשמע מבקר את קטאר, על רקע המשא ומתן לעסקת חטופים חדשה. "אני לא חושב שאתייחס להדלפות מדבריו של מנהיג מדינה אחרת", אמר קירבי לעיתונאים עם כניסתו למטוס אייר פורס 1.

קירבי הדגיש שארה"ב נשארת ממוקדת בהשגת עסקת חטופים: "האנשים בישראל רוצים את אהוביהם בחזרה, אנחנו רוצים לוודא שאנחנו מקבלים את בני הערובה האמריקנים שלנו חזרה אל המשפחות שלהם, שאליהן הם שייכים. יש הרבה אנרגיה שמושקעת ברחבי האזור, עם השותפים הישראלים שלנו כמו גם שותפים אחרים, כולל הקטארים. אנחנו פשוט נמשיך לעבוד על זה."

הרמטכ"ל למפקדים במילואים בחאן יונס: "גם כשהמילואימניקים בבית צריך לטפל בהם"

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בחאן יונס עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס ומפקדים נוספים. בין היתר אמר למפקדים: "זה גם לא נגמר עד שכל האנשים בחוץ, וגם כשכל האנשים בחוץ צריך לטפל בהם, וגם אחרי שטיפלנו בהם אנחנו גם נחזור חזרה להמשיך להילחם. תשלחו אותם הביתה כשהם יודעים שהם חוזרים והם חוזרים בטוב, ואנחנו ביחד נטפל בכל מה שצריך קדימה. מאוד שמח על המפגש הזה".

דיווח: ראש ה-CIA ייפגש עם ראש המוסד, ראש המודיעין המצרי ור"מ קטאר לדון בעסקת חטופים

לפי הוושינגטון פוסט, הפגישה תיערך באירופה בשבוע הבא.

קבינט המלחמה מתכנס בקריה

טנקים, מטוסים וארטילריה: צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון

טנקים של צה"ל תקפו בשעה האחרונה שתי תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא ובמרחב עייתה א-שעב.

מטוס קרב של צה"ל תקף תשתית טרור נוספת של הארגון במרחב כפר כילא ועמדת תצפית של הארגון במרחב בליידא.

לפני זמן קצר צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחב א-דהירה שבדרום לבנון.

מתה מפצעיה ד"ר לארה טאנוס, שנפצעה בפיגוע בבנימין לפני כשבועיים

טאנוס, בת 42 ממזרח ירושלים, עבדה כרוקחת בבית החולים הדסה. היא נפצעה קשה בפיגוע ירי בצומת המשטרה הבריטית סמוך ליישוב עפרה, שבו נהרג מנסור עמאר, בן 33 מירושלים. טאנוס פונתה במצב קשה להדסה הר הצופים כשהיא מורדמת ומונשמת. היום היא מתה מפצעיה, והיא תובא למנוחות ברמאללה.

נתניהו נטע עץ עם חיילים בבסיס אוגדת עזה: "באדמה רוויית הדם והיגון, נוטעים עצים חיים לזכר החיילים שנפלו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נטע עץ היום (חמישי) בבסיס אוגדת עזה, מחנה 'רעים', לרגל ט"ו בשבט. בנטיעות בהן השתתפו חיילי גדוד האיסוף נשר (414) של האוגדה,  ננטעו עצים לזכר נופלי הגדוד והאוגדה במלחמה.

רה"מ נתניהו נפגש עם תצפיתניות ולוחמי גדוד נשר, שפועלים בשגרה ובמלחמה לאיתור, חשיפה ותקיפת אויב תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. כמו כן, ביקר ראש הממשלה נתניהו באולם הספורט שבאגודה, שנפגע במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר.

"כאן, במקום הזה, בשבעה באוקטובר נפלו חיילות וחיילים, טובי בנותינו ובנינו, ה' יקום דמם. והיום אנחנו נוטעים עצים באדמה רוויית הדם והיגון הזאת, עצים חיים לזכרם", אמר ראש הממשלה, "החמאס בא לעקור אותנו, אנחנו נעקור אותו. חמאס בא להכחיד אותנו, אנחנו נכחיד אותו. אנחנו נעמיק את שורשינו בארצנו, אנחנו נעקור את אויבינו. אנחנו נהיה כאן, והם לא יהיו שם.

"והדבר החשוב ביותר – אנחנו נמשיך לבנות את היישובים, את המושבים, את הקיבוצים. אנחנו נפריח אותם הרבה מעבר למה שהיה, ואנחנו מחויבים להשיג את הניצחון המוחלט. הניצחון המוחלט פירושו חיסול חמאס, החזרת כל חטופינו, אנחנו לא מוותרים על היעד הזה.

"לכן, בט"ו בשבט, כאן, ליד רצועת עזה, אני אומר בצורה הכי ברורה – אין תחליף להעמקת שורשינו ואין תחליף לניצחון מוחלט על אויבינו."

רה"מ בנימין נתניהו בנטיעות ט"ו בשבט עם חיילים בבסיס אוגדת עזה (צילום: חיים צח / לע"מ)
רה"מ בנימין נתניהו בנטיעות ט"ו בשבט עם חיילים בבסיס אוגדת עזה (צילום: חיים צח / לע"מ)
רה"מ בנימין נתניהו בנטיעות ט"ו בשבט עם חיילים בבסיס אוגדת עזה (צילום: חיים צח / לע"מ)
רה"מ בנימין נתניהו בנטיעות ט"ו בשבט עם חיילים בבסיס אוגדת עזה (צילום: חיים צח / לע"מ)

צה"ל: תקפנו מסלול תעופה צבאי של חיזבאללה

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה במרחב צור ובמע׳ירה שבשטח לבנון, בהם מסלול תעופה צבאי – כך הודיע דובר צה"ל.

לפי הדיווח, בין המטרות שהותקפו מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של חיזבאללה. באחד האתרים, נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל.

עוד דווח שמוקדם יותר היום, שתי "מטרות אוויריות עוינות" של חיזבאללה נפלו סמוך לכפר בלום. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. עוד דווח שצה״ל תקף בירי ארטילרי ובמרגמות במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון.

אזעקה בעוטף עזה: נחל עוז

חיזבאללה: "תקפנו מערכת כיפת ברזל"

חיזבאללה לקח אחריות על התקיפה האווירית באמצעות שני כטב"מי תקיפה, לעבר אחד מאתרי מערכת ההגנה האווירית ליד כפר בלום.

תושבים בעזה מפגינים וקוראים להפסקת הלחימה: "רוצים שלום"

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, מפרסם בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו, תיעוד של הפגנה בעזה. התושבים צועקים שם "רוצים שלום" וקוראים להפסקת הלחימה. אדרעי פרסם אתמול סרטון של עזתיים קוראים להחזרת החטופים.

חיסול מחבלים ופשיטות על מפקדות: תיעוד מהשטח של לוחמי עוצבת הקומנדו בחאן יונס

עוצבת הקומנדו ממשיכה בהתקפה במרחב חאן יונס ומעמיקה את השליטה המבצעית במעוז של מחבלי החמאס. הלוחמים המתמחים בלוחמת גרילה נלחמים בשטח מאתגר במיוחד ומביאים לידי ביטוי את ניסיונם ומיומנותם המבצעית. כך בתיעוד שמפרסם היום (חמישי) דובר צה"ל.

התקדמות הכוחות במרחב לוותה בחיכוך רב עם חוליות מחבלים שחוסלו באמצעות ירי צליפה, הכוונת טילים מדויקים וירי טנקים. באחד המקרים, זיהו לוחמי אגוז שלושה מחבלים חמושים ושיגרו לעברם טיל מדויק מסוג "עוקץ פלדה" שחיסל אותם. בנוסף, בפשיטה על מבנה במרחב חיסלו הלוחמים ארבעה מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר.

במבצע ייעודי של כוח הצלפים של יחידת אגוז, ביצעו הלוחמים מספר חיסולים מדויקים במספר שעות בשיטה המותאמת לחוליות האויב שיוצאות מהתת קרקע. כך, מצליחים הלוחמים להטעות את האויב ולחסלו.

כמו כן, לוחמי יחידת מגלן פועלים בעוצמה בשטח ומחסלים מחבלים רבים בקרבות עזים, פושטים על יעדי טרור ומאתרים אמצעי לחימה רבים. הלוחמים פשטו על מפקדה צבאית של מפקד המערך המודיעין של הג'יהאד האיסלאמי פלסטיני וכן על מפקדת חמאס בה איתרו כמויות רבות של מחסניות, כלי נשק, מכשירי קשר טקטיים, אמצעים לראיית לילה, מפות ומידע מודיעיני בעל ערך רב.

משרד הבריאות הפלסטיני: 20 נהרגו ו-150 נפצעו בתקיפה במרכז הרצועה

בשל המלחמה וכאות הזדהות: ראשי העדה הדרוזית ביטלו ציון חג חשוב בעדה

ראשי העדה הדרוזית החליטו לבטל את החגיגות השנתיות של העלייה לרגל למתחם נביא אל ח'דר בכפר יאסיף. ראש העדה הדרוזית השייח' מואפק טריף: "המדינה עוברת תקופה מאוד קשה, המלחמה טרם הסתיימה והחטופים טרם חזרו. מייחל, מקווה ומתפלל לחזרת החטופים למשפחותיהם במהרה ולשלום חיי צה"ל".

השייח' מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בישראל (צילום: פלאש90)
השייח' מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בישראל (צילום: פלאש90)

מפגינים חסמו את מעבר כרם שלום, יממה לאחר שרק 9 משאיות נכנסו לעזה

יממה לאחר שמוחים חסמו לשעות ארוכות את מעבר כרם שלום, ורק תשע משאיות נכנסו לעזה, מפגינים שוב חסמו את המעבר.

16 מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון, חוסל מחבל שירה על הכוחות בביר אל באשא

דובר צה"ל: לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו במבצע לסיכול טרור בעיר ובמחנה ג׳נין, עצרו מבוקשים והשמידו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים; חוסל מחבל שירה על כוחותינו בביר אל באשא הלוחמים עצרו הלילה 16 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

כחלק ממבצע לסיכול טרור בעיר ובמחנה ג׳נין שבחטיבת מנשה שארך כל הלילה, לוחמי צה״ל במילואים עצרו שבעה מבוקשים. כלי הנדסה חשפו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים ויועדו לפגוע בכוחות צה״ל. כמו כן, הלוחמים ירו לעבר מחבלים שירו לעברם ואיתרו והחרימו אמצעי לחימה.

מסתערבי מג״ב איו״ש פעלו לפני זמן קצר בהכוונת שב"כ בכפר ביר אל באשא שבחטיבת מנשה למעצר שני מבוקשים שחשודים בירי על כוחותינו. במהלך הפעילות הלוחמים ירו וחיסלו את אחד המבוקשים שירה לעבר הכוחות והחרימו את נשקו. המבוקש הנוסף החשוד בירי על כוחותינו נעצר.

בעיר שכם שבחטיבת שומרון, נעצרו שני מבוקשים והוחרמה מדפסת תלת מימדית ששימשה לייצור אמצעי לחימה. בבית לחם ובכפר חרמלה שבחטיבת עציון לוחמי יחידת דובדבן עצרו שני מבוקשים. המבוקשים ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

דובר צה"ל: השיגורים מלבנון - כטב"מים שנפלו והתפוצצו באצבע הגליל

עידן עמדי מדבר לראשונה מאז פציעתו: "אם יש דבר טוב בפציעה שלי היא היכולת להיות שליח"

הזמר והשחקן עידן עמדי, שנפצע קשה בלחימה בעזה, אמר הבוקר (חמישי) במסיבת עיתונאים בבית החולים שיבא תל השומר: "רוצה לשלוח חיבוק למשפחות השכולות, הבנים והבנות שלכם הם הגיבורים שלי עד סוף ימיי. הכאב לעולם יישאר אבל חשוב שתדעו שהייתה להם משמעות עצומה".

עמדי סיפר: "כשהגעתי לכאן, למרבה האירוני, הייתי בלתי ניתן לזיהוי. על התג נכתב אלמוני 22". עמדי אמר כי ביקש לקיים את מסיבת העיתונאים מכמה סיבות: "ראשית, להודות לצוותים הרפואיים, ליחידת 669 שבטיפול הצילו את חיי. אין בפי מילים להודות לכם. חשוב שעם ישראל יידע שהוא זכה בצוותים הרפואיים הטובים והמסורים ביותר, כאן בתל השומר ובכלל". הסיבה השנייה, לדבריו, היא "ההבנה העמוקה של פצועי המלחמה. אני פוגש אותם כאן. אם יש דבר טוב בפציעה שלי היא היכולת להיות שליח".

עידן עמדי שנפצע קשה ברצועת עזה, במסיבת עיתונאים (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
עידן עמדי שנפצע קשה ברצועת עזה, במסיבת עיתונאים (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

עמדי התייחס לתקרית שבה נפצע ונהרגו בה שישה לוחמים. "שניים מתוך ההרוגים היו מתוך הצוות שלי – רס"ל גבריאל בלום ורס"מ עקיבא ינססקי זיכרונם לברכם. עקיבא ואני מכירים מגיל 19, התקבלנו יחד לצוות הסיור, הוכשרנו יחד, לחמנו יחד במבצעים הרבים. מעופרת יצוקה ועד צוק איתן. איך אוכל להיפרד ממך? כבר כמה ימים שאני נאבק בגעגועים אליך שמפלחים לי את הלב. הלוואי שאי פעם אוכל להסביר לעם ישראל מי אתה".

עמדי ביקש להעביר מסר נוסף: "אסור לנו להפקיר את החטופים. ביקרה אותי אגם גולדשטיין, חוסר האמון שיש לה במערכת גרמו לי למחשבות. כדי לשוב ולבנות את האמון עלינו להשיב הביתה את כולם. זוהי חובתנו המוסרית".

משפחות החטופים: "ההחלטה אם להדליף מידע הנוגע לעסקה היא של לשכת ראש הממשלה"

מטה משפחות החטופים והנעדרים פרסמו הודעה, בעקבות הביקורת על ההדלפות מהפגישה עם ראש הממשלה: ״כל השיחות בפגישות עם ראש הממשלה מוקלטות ע״י לשכתו ומקורביו היושבים בפגישה. למשפחות המשתתפות בפגישה נלקח הטלפון כבר בכניסה. ההחלטה אם להדליף מידע הנוגע לעסקה ולמתווכים בה, היא של לשכת ראש הממשלה".

"העובדה שניתן לצנזורה אישור לפרסום הדברים הוא חמור ומעיד על אבדן שיקול דעת. חובת הקבינט למנוע משבר שיסכן את חייהם של החטופים. הבחירה שלא להפעיל צנזורה ולסכן את חיי החטופים אחרי שכבר הופקרו ב 7.10 היא פשע", הוסיפו. "אנחנו דורשים מחברי הקבינט לעצור את הטירוף ולפעול באופן אחראי להצלת חייהם של 136 ישראלים שהופקרו ונחטפו וכעת מתנהל נגדם קמפיין מאורגן שמטרתו אחת: להכשיר את הפקרתם של חטופים הנמצאים בידי מפלצות חמאס".

לראשונה מיום ראשון: אזעקת צבע אדום בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום הופעלה בנתיב העשרה.

שני כטב"מים התפוצצו בעמק החולה "לא דווח על נפגעים"

מועצה אזורית הגליל העליון: "לפני מס' דקות דווח על 2 נפילות מצפון לכפר בלום. לא דווח על נפגעים. נכון לרגע זה אין הנחיות מיוחדות – הצוותים החינוכיים בבתיה"ס מעודכנים והלימודים נמשכים כסדרם".

 

צה"ל: הוסר החשש לחדירת מחבלים בגבול לבנון

בהמשך לדיווחים על זיהוי חשוד במרחב חניתה שבגבול לבנון, לאחר סריקות של כוחות צה"ל במרחב הוסר החשש לחדירה.

עקב החשש לחדירת מחבלים: תושבי קיבוץ חניתה נקראו להסתגר בבתים

כבישים נחסמו בגליל המערבי מחשש לחדירת מחבלים בגבול לבנון

דמויות חשודות שנצפו ליד הגדר בגזרה המערבית של גבול לבנון העלו חשש לחדירה. בשל החשש, הוקמו מחסומים ונחסמו כבישים בגליל המערבי.

דיווח קטארי: ישראל ויתרה על הדרישה להגליית בכירי חמאס ברצועה

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי ירדה הדרישה הישראלית להרחיק את בכירי חמאס מרצועת עזה במסגרת הפסקת אש, וכרגע היא לא נמצאת על שולחן המשא ומתן.

ארה"ב: "מודאגים מאוד מהפגיעה במתקן אונר"א בחאן יונס, נדרוש תשובות"

אדריאן ווטסון, דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אמרה כי הבית הלבן "מודאג מאוד" מהפגיעה במתקן סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים (אונר"א) בחאן יונס, שלפי הדיווחים נהרגו בה תשעה בני אדם.

"אף שעדיין אין לנו את כל הפרטים על מה שאירע, ונמשיך לאסוף מידע נוסף בנוגע לתקרית, אובדן של כל חיים חפים מפשע הוא טרגדיה", אמרה. "הסכסוך הזה כבר הביא למותם ולפציעתם של עשרות אלפי אזרחים פלסטינים, ואנו מתאבלים על כל חיים שאבדו".

סמוטריץ' במתקפה על קטאר: "תומכי טרור, אחראים במידה רבה לטבח"

בתגובה על הדברים של דובר משרד החוץ של קטאר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף: "קטאר היא מדינה תומכת טרור ומממנת טרור. היא הפטרונית של חמאס והיא אחראית במידה רבה לטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל. היחס של המערב כלפיה צבוע ומבוסס על אינטרסים כלכליים פסולים. המערב יכול וצריך להפעיל עליה מנופים חזקים בהרבה ולהביא לשחרור החטופים מיד. דבר אחד ברור: קטאר לא תהיה מעורבת בכי הוא זה בנעשה בעזה ביום שאחרי המלחמה".

מצרים: "אנחנו ממשיכים במאמצים להפסקת אש, ישראל מונעת הסכם"

"המאמצים שלנו להגיע להפסקת אש ברצועת עזה נמשכים", אמר משרד החוץ המצרי לרשת הטלוויזיה הסעודית אל-ערביה. "תנאים בלתי אפשריים מונעים הגעה להפסקת אש. היעדר רצון מדיני ישראלי מונע הגעה להסכם כלשהו".

קטאר: חמאס משהה את המשא ומתן לעסקה

ארה"ב: שליחו של ביידן למזה"ת דן בקטאר בעסקת חטופים

הבית הלבן הודיע כי שליחו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לענייני המזרח התיכון, ברט מקגורק, הגיע לקטאר כדי לדון באפשרויות שעומדות על הפרק לעסקת חטופים נוספת.

מקגורק הגיע לקהיר אמש כדי לדון בעסקה, ולפי דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי, לדון ב"נושאים אזוריים נוספים, כמו נורמליזציה בין ישראל לסעודיה".

האזעקות בגליל העליון - אזעקות שווא שהופעלו בעקבות תקיפות חיל האוויר

הבית הלבן הודיע כי שליחו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לענייני המזרח התיכון, ברט מקגורק, הגיע לקטאר כדי לדון באפשרויות שעומדות על הפרק לעסקת חטופים נוספת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!