דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרת ישראל

יוסף סלמסה / מי ישלם את חוב האמבולנס של יוסף סלמסה ז"ל?

לאחר שחושמל באקדח טייזר ע"י שוטרים, נזקק יוסף סלמסה ז"ל לטיפול רפואי. המשטרה הזמינה אמבולנס שיטפל בו - אבל כמעט שלוש שנים לאחר המקרה, דווקא משפחתו חויבה בתשלום למד"א

דרישת תשלום החוב לאמבולנס שהושת על יוסף סלמסה ז"ל (התמונה באדיבות המשפחה)
דרישת תשלום החוב לאמבולנס שהושת על יוסף סלמסה ז"ל (התמונה באדיבות המשפחה)
יהל פרג'

משפחתו של יוסף סלמסה ז"ל, הצעיר האתיופי שהותקף על ידי שוטרים ולאחר מכן מת בנסיבות שאינן ברורות, קיבלה הבוקר (חמישי) מכתב חיוב ממגן דוד אדום על הזמנת אמבולנס עבורו. תאריך הזמנת האמבולנס הוא ה-1 במרץ 2014, היום בו נעצר סלמסה בזכרון יעקב על ידי שוטרים שירו לעברו באקדח טייזר. המשפחה קיבלה חיובים דומים כבר בעבר, ולטענתם ביקשו ממד"א להעביר את החיוב למשטרה – אך הבוקר הם קיבלו חיוב נוסף. בתגובה לפניית "דבר ראשון" אמרו במד"א כי יקפיאו את הליך הגבייה עד לבירור מעמיק מול משטרת ישראל.

באירוע, שהתרחש לפני כמעט שלוש שנים, ישבו יוסף סלמסה ז"ל וחבר בפארק בזכרון יעקב. למקום הגיעה ניידת שהוזמנה בשל פריצה בגן סמוך. השוטרים שחשדו בסלמסה נהגו כלפיו באלימות, ואחד מהם ירה לעברו ברובה טייזר. לאחר המקרה הסתגר יוסף בביתו, שקע בדכאון ולאחר כמה חודשים מצא את מותו בתחתית צוק המחצבה בבנימינה, בנסיבות שאינן ברורות עד היום.

בשנים האחרונות הפך סלמסה לסמל לתוצאות אלימות משטרתית והשלכותיה, בדגש על הטיפול הלקוי של המשטרה באזרחי ישראל ממוצא אתיופי. כזכור, השוטרים שפעלו באלימות כלפי סלמסה וחברו לא נשפטו. המחאה שהתעוררה בעקבות מותו הובילה לבסוף להקמתו של צוות בין-משרדי למיגור הגזענות, בראשו עמדה מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור. המלצות הצוות כללו גם קריאה לשינוי אופן פעולתה של המשטרה כלפי יוצאי אתיופיה.

"אנחנו מופתעים מדוח מד"א שנשלח אלינו היום לאחר 3 שנים מיום אירוע האלימות המשטרתית שחווה יוסי", אמרו בני משפחתו של סלמסה ל"דבר ראשון", "אין מנוחה מהיום הארור ההוא ועדיין גם היום יש מי שמבקשים לזרות מלח על הפצעים, והפעם מד"א שלא ביצעו בדיקה מעמיקה ע"פ בקשתנו – להפנות את דוח החיוב למשטרה.

"מסכת הייסורים לא עוצרת גם היום, מקרה האלימות שחווה יוסי ע"י השוטרים, ההטרדות והאיומים שחוו בני המשפחה ויוסי עד ליום שנרצח, וגופתו הוטלה על צוק המחצבה. ועכשיו הדוח ההזוי הזה, שמוכיח שוב פעם שהמלחמה שלנו רחוקה מלהסתיים ויותר מזה, חזית חדשה נפתחה נגדנו. אנחנו לא מתכוונים לעבור על זה בשתיקה, ובטח שלא נשלם."

מד"א: "נעכב פעולת הגבייה, העניין ייבדק מול המשטרה"

ממגן דוד אדום נמסר בתגובה: "בהיוודע למד"א הבוקר (5.1.17) עם פנייתה של המשפחה כי בנם היה בחזקת עצור במשטרת ישראל במעמד קבלת השירות, מד"א העביר את דרישת התשלום לבירור מול משטרת ישראל. עד לקבלת המענה מהמשטרה פעולות הגבייה מעוכבות. מד"א שולח את תנחומיו למשפחה ומשתתף בצערם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!