דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שרון קנטור ותום ראובני יהיו הנציגים של ישראל בגלישת רוח באולימפיאדת פריז

הוועד המנהל של איגוד השייט קבע שאלופת העולם הטרייה בדגם IQ פויל תייצג נבחרת הנשים האדירה של ישראל, במטרה לחזור עם מדליה | ראובני, שסיים רביעי באליפות העולם 2022, גבר במירוץ על יואב עומר

גולשת הרוח שרון קנטור בגביע העולם (צילום: sailing energy)
גולשת הרוח שרון קנטור בגביע העולם (צילום: sailing energy)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שרון קנטור ותום ראובני ייצגו את ישראל בגלישת רוח בדגם IQ פויל במשחקים האולימפיים בפריז, כך אישור היום (רביעי) הוועד המנהל של איגוד השייט.

קנטור, בת 21 מאביחייל, גולשת במסגרת מועדון השייט מכמורת-עמק חפר. היא החלה את דרכה בעולם הגלישה בגיל 10, כאשר הצטרפה לאחיה הגדול לחוג ושם החלה להתבלט. בגיל 15 עמדה לראשונה על הפודיום באליפות אירופה ובהמשך זכתה במספר מדליות נוספות בנוער.

בשנת 2021 נכנסה לנבחרת האולימפית, תחת שרביטו של המאמן הלאומי שחר צוברי. במהלך הקמפיין הנוכחי זכתה קנטור במדליית הכסף באליפות אירופה 2023, בזהב בתחרות הקדם אולימפית במרסיי ובשבוע שעבר הוכתרה כאלופת העולם לשנת 2024.

שרון קנטור עם מדליית הזהב באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
שרון קנטור עם מדליית הזהב באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)

ראובני, בן 23 מראש העין, גולש במסגרת מועדון השייט בהרצליה. החל את דרכו בגלישה בגיל 8. בהכנות למשחקים האולימפיים טוקיו 2020 התמודד על הכרטיס, אך לבסוף נבחר יואב כהן. עם סיום קמפיין טוקיו עבר ראובני להתאמן על דגם ה IQ פויל החדש והמשיך בנבחרת הגברים, תחת המאמן הלאומי גל פרידמן.

כבר באליפות העולם בשנת 2022 סיים ראובני רביעי ולאחר מכן זכה במדליית הארד בסבב גביע העולם. באליפות העולם, שהסתיימה בשבוע שעבר, העפיל ראובני לרבע גמר שיוטי המדליות וסיים שמיני.

תום ראובני באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
תום ראובני באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)

מאיגוד השייט נמסר, שבחירת הנציג והנציגה נעשתה לאחר בחירה ארוך, שנועד על מנת להביא לפריז את הנציגים בעלי הסיכוי הטוב ביותר לזכות במדליה אולימפית, וזאת על פי שקלול הישגיהם בארבע תחרויות מטרה בשנה האחרונה – אליפות אירופה 2023, התחרות הקדם אולימפית ואליפויות העולם לשנים 2023 ו-2024.

לאחר גמר המבחנים האולימפיים התכנסה אתמול הוועדה לבחירת הנציגים האולימפיים, על מנת לקבל את המלצות שני המאמנים הלאומיים, שחר צוברי וגל פרידמן. בוועדה יושבים דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי, שמשון ברוקמן ומוטי אמברם, חברי הוועדה המקצועית של איגוד השייט, אלי צוקרמן, המנהל המקצועי של האיגוד ומעין דוידוביץ', גולשת אולימפית לשעבר. בעמדת משקיפה בוועדה דליה בושינסקי, היועצת המשפטית של האיגוד. הוועדה קיבלה את המלצות המאמנים, העבירה את המלצתה לוועד המנהל, שכאמור אישר היום את ההמלצה.

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "בחודשים האחרונים התקיימו תחרויות המבחנים האולימפיים לנבחרות הגלישה. אני מודה לחברי הועדה לבחירת הנציגים על עבודתם. הספורטאים שלנו הוכיחו בגרות שראויה להערכה וכיבדו אחד את השני וזה לא מובן מאליו. שרון ותום ניצחו את המבחנים והבחירה שלהם היא ראויה ביותר. נותרו לנו 5 וחצי חודשים עד למשחקים האולימפיים ואני סמוך ובטוח שהצוותים המקצועיים יכינו את אותם למשימה החשובה ביותר – זכייה במדליה אולימפית״.

אלי צוקרמן, המנהל המקצועי של איגוד השייט: "העבודה בנבחרות, אותה התחלנו כבר בקמפיין טוקיו, ממשיכה להוכיח את עצמה. אין ספק שלכל אחד מחברי וחברות הנבחרת יש חלק בהגעה של תום ושרון בכושר שיא לפריז והם יהוו גורם מפתח בהכנה לקראת הישג שיא במשחקים האולימפיים. בחודשים הקרובים יוחלט על הנציגים שלנו בדגמים נוספים ואני מקווה שיושגו קווטות בדגמים נוספים בתחרויות הקרובות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!