דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת הנשים בכדורסל הפסידה ללטביה לאחר הארכה במוקדמות אליפות אירופה

הנבחרת הישראלית הייתה קרובה לניצחון בריגה, אבל סיימה את חלון פברואר במאזן 1:1 | ג'ני סימס הובילה את ישראל עם 25 נקודות ו-9 ריבאונדים

ג'ני סימס במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול לטביה (צילום: FIBA)
ג'ני סימס במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול לטביה (צילום: FIBA)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל הפסידה 83:86 ללטביה בריגה אחרי הארכה וסיימה את חלון פברואר של מוקדמות היורובאסקט במאזן 1:1, אחרי הניצחון על אירלנד ביום חמישי. ג'ני סימס הייתה מעל כולן במשחק נהדר של 25 נקודות ו-9 ריבאונדים.

לטביה הייתה עדיפה בפתיחה, קלעה פעמיים מבחוץ ועלתה ליתרון 2:8. ישראל הידקה את ההגנה ועם שלשה ל-4 של אליסה בארון וסל של דניאל רבר צמצמה, אבל גם לטביה שמרה חזק וניצלה זאת כדי לשמור על יתרון קל. למרות לחץ הגנתי מקומי, ישראל קיבלה דקות נהדרות מבארון שהוסיפה מהלך סל ועבירה ואסיסט לרבר. האחרונה חטפה והחזירה אסיסט לג'ני סימס שהפכה את התוצאה, ודניאל קארש בסל קוסט טו קוסט סגרה את הרבע ב-19:16 ישראל.

דניאל רבר במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול לטביה (צילום: FIBA)
דניאל רבר במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול לטביה (צילום: FIBA)

הנבחרת המשיכה במומנטום גם ברבע השני כשסל בצבע של עדן רוטברג ועוד חטיפה שהסתיימה בסל של בארון הגדילה לפלוס 7. לטביה המשיכה לשחק פנימה וצמצמה, אבל זמנית בלבד. ישראל ברחה שוב עם שלשות של רבר וקארש, האחרונה הוסיפה גם חטיפה וסל והגדילה לדו ספרתי ראשון – 33:23. עדן ציפל הוסיפה שלשה משלה ושלחה את לטביה לפסק זמן, ולאחר מכן הרבע המשיך לו עם קצת חילופי סלים כשהיתרון של ישראל נשמר סביב ה-9-12 הפרש. יורדים להפסקה כשישראל ביתרון 44:35.

ישראל לא עלתה טוב למחצית השניה, איבדה יותר מדי כדורים בהתקפה והלטביות עם צמד שלשות השלימה מהפך ועלתה ליתרון 2. הנבחרת נתקעה כמעט 5.5 דקות בלי נקודות, עד שהגיעה סימס בסל ועבירה ויחד עם בארון החזירה את היתרון לישראל. הרבע המשיך בקרב חפירות כששתי הקבוצות נאלצות לעבוד קשה מאוד על כל סל וכשהיתרון זז לו מצד לצד. סוף שלישי שוויון 58.

עדן רוטברג במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול לטביה (צילום: FIBA)
עדן רוטברג במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול לטביה (צילום: FIBA)

סימס פתחה את הרבע האחרון עם סל בצבע, אבל אז ישראל שוב נתקעה בהתקפה ולטביה ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 60:65. שלשה חשובה של רבר ונקודות מהקו של סימס צמצמו, אבל לטביה המשיכה לייצר בצבע ושמרה את עצמה ביתרון קל של 4-6 הפרש. שלשות מאני טיים גדולות של סימס ורוטברג כפו שוויון 73 כדקה וחצי לסיום המשחק, וסל נוסף של סימס בחדירה לסל החזיר לנבחרת את היתרון. לטביה קבעה שוויון מהקו, בזמן שנותר ישראל לא הצליחה לייצר והמשחק הלך להארכה.

בתוספת הזמן נראה שהלחץ והעייפו השפיעו על שתי הנבחרות שהתקשו לייצר נקודות. סל גדול של רוטברג מריבאונד התקפה ונקודה מהקו העלו את ישראל ליתרון 80:77, שלשה משוגעת של לטביה השוותה. הסיום היה מותח במיוחד כשהנבחרות החליפו סלים והסקור נשמר עם יתרון מינימלי לפה או לשם, וכ-10 שניות לסיום לטביה עלתה ליתרון 83:86. בהתקפה הבאה ישראל לא מצאה את הסל, ולאחר מכן הלטביות סחטו את השעון עד לסיומו.

קלעו לישראל: ג'ני סימס 25 (9 רב'), עדן רוטברג ואליסה בארון 15 כ"א, דניאל רבר 13 (5/7 מהשדה, 7 רב', 3 חט'), דניאל קארש 7, עדן ציפל 5, גילי אייזנר 3.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!