דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם פשרה: סופר-פארם תפצה צעיר טרנסג'נדר שלא התקבל לעבודה

במסגרת ההליך, הבהירה סופר-פארם כי קבלן המשנה שלא קיבל את העובד לעבודה כמודד חום בסניף במתחם G בכפר סבא, פעל בניגוד לערכי הרשת | ההסכמות הושגו מחוץ לכותלי בית הדין מבלי שהחברה הודתה בטענות התובע

סניף סופר-פארם (צילום ארכיון: משה שי/פלאש90)
סניף סופר-פארם. "נמשיך לנהל את התביעה נגד קבלן המשנה והספק החיצוני" (המחשה: משה שי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

סופר-פארם תפצה צעיר טרנסג'נדר שלא התקבל לעבודה בסניפה, במסגרת הסכמות שהושגו מול נציבות שיוויון זכויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה. במסגרת ההליך, הבהירה הרשת כי קבלן המשנה אשר לא קיבל את העובד לעבודה, פעל בניגוד לערכי הרשת.

על פי כתב התביעה, בעקבות מודעת דרושים שראה בפייסבוק בחודש יוני 2020, פנה צעיר טרנסג'נדר בתחילת שנות ה-20 לחייו לחברת גיוס עובדים שהציעה עבודה כמודד חום בכניסה לסופר-פארם בקניון G בכפר סבא.

בעקבות פנייתו, הגיע לנציג חברת האבטחה שנתנה שירות לזכיין סופר-פארם במתחם G. כשנשאל לגבי שירותו הצבאי, הסביר הצעיר שלא התגייס לצבא מכיוון שעבר התאמה מגדרית, אך סיים שירות לאומי. נציג חברת האבטחה השיב: "אני לא עובד עם אנשים כאלה", וניתק את השיחה.

בשיחת טלפון נוספת עם חברת הקבלן, נענה מבקש העבודה כי "אדם כמוהו" אינו יכול לעבוד בתפקיד זה, והמגייס אף טען כי מזמין העבודה עבורו הוא מגייס, "לא מוכן לקבל את הדברים האלה", כי העבודה מצריכה "יכולות מולדות", ואמר לצעיר שאף חברת אבטחה לא תקבל אותו.

הצעיר פנה לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה, המייצגת אותו בהליך התביעה נגד סופר-פארם, הזכיינית והחברה הקבלנית. במסגרת ההליך, ולאחר דין ודברים עם סופר-פארם ועם הזכיינית, הושגו מחוץ לכותלי בית הדין הסכמות לפיצוי מבקש העבודה – זאת מבלי שהחברה הודתה בטענות התובע. החברה והזכיינית הדגישו כי מדובר במקרה שקרה ללא ידיעתן, על ידי קבלן משנה (מדרגה שנייה) שהלך לעולמו. ההסכמות קיבלו תוקף של פסק דין. עם זאת, התביעה נגד החברה הקבלנית עדיין נמשכת.

סופר-פארם הבהירה כי קבלן המשנה פעל בניגוד לערכי הרשת, וכי הזכיינים שמנהלים את סניפי הרשת מעסיקים עובדים מכל גווני האוכלוסיה, ובין היתר מקהילת הלהט"ב בכלל, וטרנסג'נדרים בפרט. עוד הובהר, כי הנושא חודד גם בקרב קבלני המשנה שנותנים שירותים לזכייני הרשת.

מטעם עו"ד אורית שרפי, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה נמסר: "אני מברכת על חתימת הסכם הפשרה מול סופר-פארם וזכיינית הסניף, וקוראת למעסיקים לשים לב כי מחובתם לוודא שלא מתקיימת אפליה בחצרותיהם, גם במקרים בהם הם מזמינים שירותים מקבלן חיצוני".

עוד קראה שרפי למעסיקים ולמעסיקות למלא את חובתם ולוודא שלא מתקיימת אפליה בבית העסק שלהם, ואף לפעול באופן אקטיבי כדי לייצר גיוון במקומות העבודה, שלו חשיבות משמעותית לכל עסק.

עו"ד סיון אזולאי, המייצגת את התובע בהליך מטעם נציבות השוויון, מסרה: "מדובר בתביעה חשובה מאוד, שכן האפליה שבבסיסה, אפליית טרנסג'נדרים בקבלה לעבודה, הינה חמורה, ואנחנו נמשיך לנהל את התביעה נגד קבלן המשנה והספק החיצוני".

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה היא יחידה במשרד הכלכלה והתעשייה בישראל, האחראית על אכיפת הוראות חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה וחוקים נוספים למניעת אפליה, בהם החוקים המגינים על נשים בתקופת ההיריון והלידה, חוק שכר שווה לעובד ולעובדת, ואף החקיקה המגינה על אנשי מילואים מפני אפליה או פגיעה בעקבות שירות מילואים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!