דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
היימנוט קסאו

צעד אחר צעד עם יחידת החילוץ: עשרות מתנדבים בחיפושים אחרי ילדה אחת

היימנוט קסאו בת ה-9 מצפת נעדרת מאז ראשון בערב | אתמול אחר הצהריים גויסו עשרות מתנדבי יחידת החילוץ גולן ויחידות נוספות בניסיון לאתר אותה | על החיפושים בכל פינה, התחושות, הריחות והחששות

חיפושים אחרי היימנוט קסאו בת ה-9 הנעדרת (צילום: יהל פרג')
חיפושים אחרי היימנוט קסאו בת ה-9 הנעדרת (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

גם הבוקר (שלישי) נמשכים החיפושים בצפת ובסביבתה אחר היימנוט קסאו, שנעדת מאז ראשון בערב. אל החיפושים שעורכת המשטרה הצטרפו אתמול גם יחידת החילוץ גולן ויחידת הכלבנים לישראל, לצד אזרחים שמבקשים לסייע.

בסביבות 16:30 קיבלו חברי יחידת חילוץ גולן הודעה בקבוצה המבקשת עזרה בחיפושים בצפת. ב-18:30 כבר החלו החיפושים בשטח שמתחת לכלבייה העירונית. "אנחנו מחפשים כל דבר חשוד", אומר אריאל המרשלג, שמתנדב כבר 12 שנים ביחידה, "כמובן את הילדה, אבל גם בגדים וכתמי דם". זו התקופה בשנה שבה הכלניות והרקפות פורחות עדייו יחד, העיריות הגדולות מסוככות על הסלעים והריח העז של האזוב תחת הנעליים של המתנדבים משתלט על האוויר. 20 מתנדבים מחפשים ילדה בת 9 שהם לא מכירים.

הצוות מגיע לנקודה הראשונה, פותחים מפה בטאבלט הייעודי ומחלקים תאי שטח לסריקה. פנסי הראש נדלקים, חוליה נשלחת לברר מה המצב ב"זולה" של הנוער למטה, חוליה אחרת תסרוק בין העצים. הם מורגלים באירועי קיצון, המלחמה הקהתה את הרגישות עוד יותר, אבל זה סיפור אחר.

מתנדבי יחידת החילוץ גולן בתדריך לחיפושים אחר היימנוט קסאו בת ה-9 באזור צפת (צילום: יהל פרג')
מתנדבי יחידת החילוץ גולן בתדריך לחיפושים אחר היימנוט קסאו בת ה-9 באזור צפת (צילום: יהל פרג')

אחד הוא פקח של 27 שנים ברשות הטבע, השני סיים השבוע מילואים מאז ה-7 באוקטובר ו-4 ילדיו עדיין מגויסים, אחת היא בתו של מקים היחידה ומתנדבת וותיקה, אחד יצא לכמה ימים מהמילואים וקפץ לעזור, ווסיפורים רבים נוספים שמעידים על אופי היחידה המתנדבת. אנשים שמגיעים כי הם מחוייבים אחד לשני, לנושא, לאנשים. לרוב הם מתמודדים עם חילוצים ברמת הגולן עצמה, בעיקר בחגים ובקיץ, אבל גם נעדרים יצא להם לחפש. העובדה שעברו כבר למעלה מ-24 שעות מאז שראו אותה לאחרונה, ושהחושך והקור כבר פה, לא מבשרת טובות.

היימנוט קסאו בת ה-9 עלתה עם משפחתה לפני 3 שנים מאתיופיה לישראל. המשפחה הגיעה למרכז הקליטה צה"ל 9 בצפת, ומאז הם פה. ביום ראשון בערב הצטרפה לחברות כדי לחלק פליירים באמהרית של מועמד לראשות העיר. משעה 19:30 לא ראו אותה.

מתנדבי יחידת החילוץ גולן בחיפושים אחר היימנוט קסאו בת ה-9 באזור צפת (צילום: יהל פרג')
מתנדבי יחידת החילוץ גולן בחיפושים אחר היימנוט קסאו בת ה-9 באזור צפת (צילום: יהל פרג')

במקביל לחיפושים שמובילה משטרת ישראל, בעזרת מתנדבים משלל גופים בינהם יחידת החילוץ ויחידת הכלבנים (יכ"ל) הנמצאות תחתיה, הצטרפו לא מעט אזרחים מכל הארץ לסייע. החקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כנרת במסגרתה נבדקו לאורך היום עשרות מצלמות אבטחה וכן נגבו עדויות ממספר רב של תושבי האזור.

לאחר שעה של סריקה בתא השטח הראשון, מתקבצים ועוברים לתא השטח השני, הנמצא בין כביש 85 והקאנטרי העירוני. מצוק תלול וירוק, מלא שיחים. המתנדבים מרימים מכסה מעל פתח ביוב, "תאיר טוב" אומר אחד המתנדבים להמרשלג. בתיק שיש לכל אחד מהם, יש פנס, חבלים, סכין, קשר ובטריות. הציוד ברובו מסופק ממשטרת ישראל, אבל כשרוצים אקסטרה צריך תרומות. "למרות שאנחנו רק מתנדבים, אין מצב שהבנאדם לא יחולץ. לא קורה", מבהיר המרשלג.

מתנדבי יחידת החילוץ גולן בחיפושים אחר היימנוט קסאו בת ה-9 באזור צפת (צילום: יהל פרג')
מתנדבי יחידת החילוץ גולן בחיפושים אחר היימנוט קסאו בת ה-9 באזור צפת (צילום: יהל פרג')

מגיעים לקטע מישורי יותר ואחד מהמתנדבים פותח שורה, "אליקה סמן ימני, אורן סמן שמאלי. 2-3 מטרים בינהם, תיישרו קו". החבר'ה מבינים כבר שהסיכוי למצוא משהו בחיפושים באזור הזה לא גבוהים, אבל צריך "לזכות" את תא השטח, והם עושים מה שצריך. "האנשים זה הדבר הראשון, זה הדבק" אומר המרשלג על המוטיבציה המרכזית לקפוץ לאירוע אחרי יום עבודה, בקור. הסקירה מסתיימת ללא הועיל.

לשאלה איך מחולצים אנשים במדינות אחרות, עונה המרשלג, המשמש בין שאר תפקידיו גם דובר היחידה: "במדינות אחרות, או שאתה מבוטח או שאתה משלם על החילוץ שלך משכנתא. אבל אצלנו אין כזה דבר. קופצים ומחלצים את כולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!