דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
23.2°תל אביב
  • 16.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 19.6°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

אלפים השתתפו בעצרת למען החזרת החטופים בירושלים: "האחדות הזו היא מה שיחזיר אותם הביתה"

העצרת נערכה בסיומה של צעדה בת ארבעה ימים מעוטף עזה לבירה | ניסן קלדרון, אחיו של החטוף עופר קלדרון: "קוראים לממשלה להחזיר את כולם, זו המשימה שתחזיר לנו את חיינו ואת המדינה למסלולה"

עצרת בכיכר פריז בקריאה להחזרת החטופים (צילום: אור גואטה)
עצרת בכיכר פריז בקריאה להחזרת החטופים (צילום: אור גואטה)
אור גואטה

אלפים השתתתפו הערב (מוצ"ש) בעצרת הקוראת להחזרת החטופים בכיכר פריז בירושלים. העצרת היא אירוע הסיום לצעדה בת ארבעה ימים שערכו המשפחות מעוטף עזה לבירה, בקריאה לממשלה למצות את המאמצים להחזרתם של 134 החטופים השבויים בידי חמאס כבר 148 ימים.

ניסן קלדרון, אחיו של החטוף עופר קלדרון: "האחדות הזו היא זו שתחזיר אותם הביתה. אנחנו קוראים לממשלה להחזיר את כולם הביתה, זו המשימה שתחזיר לנו את חיינו ואת המדינה למסלולה. תודה לכוחות הביטחון ששומרים עלינו. זו המשימה של הממשלה הזו, להחזיר את כולם הביתה עכשיו."

תמונת החטוף עופר קלדרון בעצרת בכיכר פריז (צילום: אור גואטה)
תמונת החטוף עופר קלדרון בעצרת בכיכר פריז (צילום: אור גואטה)

מירב לשם-גונן, אמה של החטופה רומי גונן, סיפרה על המפגש שלה עם דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור: "אנחנו אחרי ארבעה ימים שהלכנו בשבילים ובכבישים, מרעים, איפה שרומי ואבינתן נחטפו, שם נקשרנו דיצה ואני. לא היינו נפגשות אחרת. דיצה דתייה, אני ממש ההיפך, אבל ראינו כמה אנחנו ערבים זה לזה."

"בכל מקום שאליו הגענו הציעו לנו אוכל, מיטה, מקלחת. איפה יש עוד אומה כזאת? תודה לכולכם", אמרה לשם גונן בדמעות, "148 יום. 148 יום שרומי שלי ואבינתן של דיצה בידי הגרועים שבחוטפים. אני רוצה לפנות לראש הממשלה ולהגיד שבאנו לחזק. תראו את כל האנשים פה."

תמר גבע. "אם יש לי אפשרות לעמוד לתמוך במשפחות, לפחות את זה אני אעשה" (צילום: אור גואטה)
תמר גבע. "אם יש לי אפשרות לעמוד לתמוך במשפחות, לפחות את זה אני אעשה" (צילום: אור גואטה)

תמר גבע, שהגיעה לעצרת מהצפון: "יש לי כל כך מעט שאני יכולה לעשות, ואם יש לי אפשרות לעמוד לתמוך במשפחות, לפחות את זה אני אעשה. הייתי בהפגנה ליד הכנסת, בעצרת שאחרי הצעדה הקודמת. כל אחד עושה לפי יכולתו, מי במילואים ומי בהפגנות.
המסר שלי לממשלה הוא שתעשו כל מה שלא עשיתם 148 יום, כדי להחזיר אותם. רק זה ניצחון."

(צילום: אור גואטה)
(צילום: אור גואטה)

הרב יחיאל גולדפיש אמר על הבמה: "אנחנו כאן באלפים יחד איתכם אבל אנחנו לא יודעים מה עובר עליכם. אנחנו שואבים את הכוח מכם, כי אנחנו רואים שלמרות הכאב והקושי, אתם לא שבורים. לפני 1,400 שנה מישהי נחטפה, ודוד שלה מרדכי פעל כדי להחזיר אותה. פתאום היא שמעה הפגנה בחוץ ושאלה מה זו ההפגנה הזו, ואמרו לה 'זה כדי לשחרר אותך', והייתה לה רק בקשה אחת: לך כנוס את כל היהודים. היא לא רצתה רק חלק, את מי שבשושן הבירה, אלא את כולם. וזה המסר, אנחנו כולנו חלק מאותו שלם."

בסיום דבריו קרא הרב גלבפיש באנגלית למנהיגי העולם, ואמר: "תראו אותנו, את ההתכנסות הזו, ותזכרו שאנחנו קוראים לכם לקרוא להחזרת החטופים. נזכור באיזה צד הייתם, כי אנחנו נשארים כאן."

(צילום: אור גואטה)
(צילום: אור גואטה)
(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

בסרטון לקראת הצעדה אמרו גבריאלה ליימברג ופרננדו מרמן, ששוחרר לאחר 129 ימים בשבי במבצע חילוץ של צה"ל:: "כשהיינו בשבי ראינו את הצעדה הקודמת וזה נתן לנו המון כוח ותקווה. ראינו את עם ישראל צועק את הצעקה להחזרה של כל החטופים. אנחנו זקוקים לכם שתהיו איתנו. אנחנו בטוחים שיחד כל עם ישראל יחזיר את 134 החטופים הביתה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!