דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.9°תל אביב
  • 11.5°ירושלים
  • 18.9°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 15.1°באר שבע
  • 19.3°אילת
  • 15.4°טבריה
  • 11.9°צפת
  • 16.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הורי בית הספר 'עמק החולה' מאיימים בהשבתה ודורשים מבנה חדש ובטוח, משרד החינוך מסרב

1,000 תלמידי ביה"ס לומדים במספר מוקדים, חלקם לומדים רק ארבע שעות ביום, אחרים תחת אזעקות תכופות | ההורים דורשים להקים מוסד זמני ברמת כורזים, ומזהירים: נשבית את הלימודים בכל הצפון" | גורמים במשרד החינוך: לא יוקם בי"ס זמני

תלמידי תיכון 'עמק החולה' במרחב הלימודים 'מבוא גליל' הנמצא בבית ספר יסודי באיילת השחר (צילום: עומר נפתלי)
תלמידי תיכון "עמק החולה" במרחב הלימודים "מבוא גליל" הנמצא בבית ספר יסודי. "קצנו בהבטחות ובתגובות לתקשורת" (צילום: עומר נפתלי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

נציגי הנהגת ההורים בבית הספר עמק החולה בכפר בלום, שלחו השבוע מכתב לשר החינוך יואב קיש בו הם דורשים לבנות עבור 1,000 תלמידי בית הספר מוסד חינוכי זמני ברמת כורזים. ההורים איימו בהשבתת הלימודים בבית הספר אם דרישתם לא תיענה בזמן הקרוב, וכן שישביתו את כלל בתי הספר בצפון. אך גורמים במשרד החינוך אמרו הערב (שני) לראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, שלא ייבנה מוסד זמני ברמת כורזים, למרות מחאת ההורים.

הצורך בבניית בית הספר מגיע על רקע תנאי הלמידה הבלתי אפשריים של התלמידים, הכוללים ארבע שעות לימוד בשעות הצהריים, או לחלופין למידה באזור עם אזעקות מרובות. 

במכתב מתוארים חוסר המענה למצב מצד הגורמים השונים ממשרד החינוך: מנהלת מחוז צפון במשרד, אורנה שמחון, ומנהלת המנהל לחינוך התיישבותי ועליית הנוער, אילנה נולמן. עוד נרמז במכתב, כי ייתכן שבניית בית הספר מתעכבת בגלל מאבקי כוח פנימיים בין שני גורמים אלה.

במכתב קוראת ההנהגה לשר להפעיל לחץ על מנת לבנות את בית הספר. "קצנו בהבטחות ובתגובות לתקשורת כגון 'אנו מודעים לנושא ופועלים למציאת פתרון'", כותבים בהנהגת ההורים. "אנו דורשים ממך שתפעיל את סמכותך ותורה לגורמים הנ"ל לפעול לאלתר ותוך מתן התחייבות לפתרון במסגרת זמן קצוב". 

נציגי הנהגת ההורים מדגישים, כי המועצות האזוריות האחראיות על בית הספר – המועצה האזורית גליל עליון והמועצה האזורית מבואות חרמון – מעוניינות גם הן בבניית בית הספר, ומציינים את המכתב של מועצה אזורית גליל עליון שנשלח בחודש שעבר, הקורא לפתרון המצב. 

התלמידים רוצים להצטרף לחבריהם ב"מרחב מבוא גליל"

כיום, תלמידי בית הספר מחולקים לחמישה מוקדי למידה. הגדול ביותר הוא "מרחב מבוא גליל", בו לומדים ארבעה ימים בשבוע בשעות 13:45-17:15, כלומר אחרי שעות הלימודים של בית הספר היסודי בקיבוץ איילת השחר. במרחב זה לומדים 572 תלמידים, מתוכם 505 הם תלמידי "אורט דנציגר".

המוקד השני בגודלו הוא "מרחב צפון", המונה 220 תלמידים, הלומדים בבית ספר עצמו ארבע פעמים בשבוע בין השעות 16:00-10:00. בית הספר הממוקם בכפר בלום ותלמידיו סובלים מאזעקות רבות.  

149 תלמידים נוספים לומדים בבית הספר החדש שהוקם בפוריה למען התלמידים המפונים המתגוררים בטבריה והסביבה. מוקד למידה זה סובל מירידה במספר התלמידים לאחר שבחודש ינואר מספרם עמד על 220 ילדים.

רצון התלמידים הוא להצטרף לחבריהם בעיקר ב"מרחב מבוא גליל". מלבד מוקדים אלה, בית הספר מפעיל כיתה רב-גילית לתלמידים על הספקטרום האוטיסטי במושב כרכום, כאשר חלק מהלמידה מכוונת לבגרות לתלמידים שבימי שגרה משולבים בכיתות רגילות. עוד 196 תלמידים משולבים במסגרות ברחבי הארץ. 

מראש מועצת מבואות החרמון בני בן מובחר נמסר: "היום אכן לא קיבלנו אישור תקציבי לתוכנית שהוגשה למשרד החינוך, וזאת אחרי שנדרשנו לקצץ עוד ועוד סעיפים. אבל אסור לנו לשכוח שאנחנו מחויבים לתלמידים, שכבר חמישה חודשים לא לומדים במקום ראוי עם מבנה שירותים, כיתות וחדר מורים, שלא נדבר על כך שאין ספריה ועוד ועוד, שביטלנו וצמצמנו כדי להתקדם להקמה מהירה של מקום מכבד ומכובד לתלמידים"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!