דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

במימון איחוד האמירויות: ספינה עם כ-200 טון מזון יצאה מקפריסין לעזה

ספינה של ארגון צדקה ספרדי, הנושאת קמח, אורז וחלבון, החלה בהפלגה מקפריסין לעזה, כ"פיילוט" במסגרת הניסיון לפתוח נתיב ימי הומניטרי לרצועה

הספינה 'Open Arms' יוצאת מהנמל בלרנקה, קפריסין, עם מזון לעזתים (צילום:  REUTERS/Yiannis Kourtoglou)
הספינה 'Open Arms' יוצאת מהנמל בלרנקה, קפריסין, עם מזון לעזתים (צילום: REUTERS/Yiannis Kourtoglou)

ספינה שנושאת כמעט 200 טון מזון לעזה יצאה מנמל לרנקה שבקפריסין מוקדם הבוקר (שלישי), כ"פיילוט" במסגרת הניסיון לפתוח נתיב ימי חדש לסיוע לאוכלוסייה בעזה. איחוד האמירויות היא המממנת העיקרית של המשימה.

הספינה 'Open Arms' ('בזרועות פתוחות') גוררת דוברה, המכילה קמח, אורז וחלבון. ההפלגה של 320 ק"מ על פני מזרח הים התיכון לעזה עם דוברת כבדה עשויה להימשך עד יומיים, כך אמרו גורמים רשמיים בקפריסין.

ארגון הצדקה 'World Central Kitchen' (WCK, 'המטבח העולמי המרכזי') מוביל את הפרוייקט. ארגון הצדקה הספרדי 'Proactiva Open Arms' הוא שסיפק את הספינה.

בהיעדר תשתית של נמל, ב-'WCK' אמרו שהם בונים רציף בעזה בעזרת חומרים ממבנים שנחרבו ומהריסות. הרציף הזה הוא נפרד מהרציף הזמני שעל בנייתו הכריז נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשבוע שעבר. אך ה"פיילוט" הזה מגיע בהקשר של תוכנית כוללת אותה מקדמים ארצות הברית, מדינות באירופה ואיחוד האמירויות ליצירת מסדרון ימי הומניטרי לעזה, בפרט מקפריסין.

נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס כתב ברשת X (לשעבר טוויטר): "זהו מסע של תקווה ואנושיות, שרק החל. זה עורק חיים עבור האזרחים בעזה".

בקפריסין הוסיפו שהמסדרון הימי יציע מסלול מהיר להעברת סיוע, משום שהמטענים אמורים לעבור בדיקות ביטחוניות בקפריסין, בין היתר על ידי אנשי צוות מישראל, מה שיבטל את הצורך בבדיקות במקום. דובר צה"ל אמר לגבי המזח שארצות הברית מקימה כי הקמתו מתאמת עם ישראל כדי שהסיוע יכנס לעזה לאחר "בידוק ביטחוני מלא".

"המטרה שלנו היא להקים דרך ימית מהירה עבור סירות ודוברות, מלאות במיליוני ארוחות שיגיעו לעזה", הצהירו מייסד WCK, חוסה אנדרס, והמנכ"לית ארין גור. ב-WCK אמרו שיש ברשותם עוד 500 טון של סיוע בקפריסין, מוכן למשלוח.

במקביל, משלוח אוכל מנמל אשדוד שעל שליחתו סוכם לפני 7 באוקטובר יצא מהנמל ואמור להגיע לעזה בימים הקרובים, זאת לפי דיווח הבוקר בתוכנית הרדיו 'קלמן ליברמן' של כאן רשת ב'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!