דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הממשלה צפויה לאשר את הקמתה של נציבות לזכויות נפגעי עבירה

הרשות שצפויה לקום במשרד המשפטים בתקציב של כ-7.8 מיליון שקלים תהיה אמונה על הנגשת זכויות ומיצוין לנפגעי עבירות פליליות, ובראשם נפגעות ונפגעי עבירות מין

שר המשפטים יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שר המשפטים יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הדס יום טוב

נציבות לזכויות נפגעי עבירה תוקם במשרד המשפטים, לפי הצעה שצפויה הממשלה לאשר מחר (ראשון). על פי ההצעה, הנציבות החדשה תהיה אמונה על הנגשת זכויות ומיצוין לנפגעי עבירות פליליות, ובראשם נפגעות ונפגעי עבירות מין. הקמת הנציבות תתוקצב בכ-7.8 מיליון שקלים מתקציב משרד המשפטים. עוד על פי ההצעה, הממשלה היא שתמנה נציב בראשה.

אין כיום בישראל גוף המתכלל את הטיפול בנפגעי ונפגעות עבירה, מלווה אותם בהליך הפלילי, מנגיש לנפגעים ולנפגעות את זכויותיהם ומלווה אותם במיצוין ברשויות השונות. ההצעה מבוססת על המלצותיה של הוועדה הבין-משרדית לבחינת הטיפול בעבירות מין בהליך הפלילי בראשות השופטת בדימוס דבורה ברלינר, שפורסמו לפני כארבע שנים.

על פי ההצעה, הנציבות תלווה אישית כל נפגע ונפגעת בהליך הפלילי ותדאג למכלול צורכיהם הרלוונטיים לעבירה ולמיצוי זכויותיהם. במסמך מוצע גם שהנציבות החדשה תפעל לקידום תחום זכויות נפגעי העבירה ושיפור השירות הממשלתי לנפגעים, תקים מנגנון תיאום בין הרשויות – משטרה, פרקליטות, סיוע משפטי, ביטוח לאומי וכל רשות אחרת המטפלת בנפגע ובזכויותיו – ותקים מערכת ממוחשבת שתרכז את הטיפול בנפגעים ואת הקשר עמם, תקים אתר אינטרנט ומוקד טלפוני ייעודיים ותבצע מחקר שוטף בנושא.

בהצעה מודגש כי המושג "נפגעי עבירה" יחול על מי שנפגע ישירות מעבירה פלילית, אך גם על בני משפחה של נפגעים שהעבירה גרמה למותם (למשל רצח), למעט החשוד, הנאשם או הנידון, כלומר, לא במקרה שבו מבצע העבירה הוא בן משפחה של הנפגע. עוד מוצע כי מקרב עובדי הנציבות החדשה ימונו בעלי תפקידים שתהיה להם התמקצעות ייעודית לפי סוגי העבירות, למשל עבירות מין.

היועצת המשפטית למשרד המשפטים, עו"ד לאה רקובר, מציינת בהצעת ההחלטה כי בעקבות אירועי 7 באוקטובר, שהותירו מספר רב מאוד של נפגעות ונפגעים, מתחדד הצורך בהקמת גוף שירכז ויתכלל את הטיפול בהם. במסמך מוצע שהנציבות תבחן מענים ייחודיים לנפגעי 7 באוקטובר והמלחמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!