דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

העובדים נרדפים במיאנמר, בפנמה ובמצרים, ובעולם נקראים לסייע

שלושה קמפיינים בינלאומיים קוראים לעובדים בעולם לתמוך בלחיצת כפתור במי שנשללה מהם הזכות להתאגד, לשבות או להפגין | 400 פעילי איגודים נרצחו במיאנמר, בפנמה מואשמים עובדים בפעילות טרור ובמצרים נעצרו עובדים שדרשו תיקוני שכר

עובדות במצרים כלואות במפעל הטקסטיל במהלך שביתה (צילום: באדיבות לייבורסטארט)
עובדות במצרים כלואות במפעל הטקסטיל במהלך שביתה (צילום: באדיבות לייבורסטארט)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

אתר לייבורסטארט, שמגייס לחץ ציבורי למאבקי עובדים ברחבי העולם, השיק 3 קמפיינים להפעלת לחץ בינלאומי בדואר אלקטרוני לטובת עובדים בסכסוכי עבודה קשים.

קמפיין דוא"ל הוא כלי שהוביל להצלחות בעבר באתר לייבורסטארט. משתמשי האתר מתבקשים, בלחיצת כפתור, לשלוח מייל להנהלה של מקום העבודה או לאגף ממשלתי שבכוחו לטפל במצב, ובכך להביע תמיכה וסולידריות ולהפעיל לחץ בינלאומי. גם הישראלים מתבקשים לתמוך בסבלם של אחרים ברחבי הכדור, גם בימי מלחמה.

מיאנמר: נמשך מאבק נגד החונטה הצבאית ובעד האיגודים

עליית החונטה הצבאית לשלטון במיאנמר ב-2021 היפכה את היחס לאיגודים המקצועיים, ואלו נאבקים על קיומם הדמוקרטי מאז באופנים שונים.

כעת, קמפיין של האיגוד הבינלאומי של עובדי הבניין והעץ (BWI) ולייבורסטרט קורא לפעילים בעולם להפעיל לחץ על המועצה לניהול יערות (FSC), גוף בינלאומי בעל השפעה משמעותית בנושא סביבה ותקציבים, שלא תעבוד במיאנמר תחת החונטה הצבאית ובשיתוף פעולה איתה.

על פי הקמפיין, מועצת המנהלים של FSC החליטה לאחרונה לאשר את המשך פעילותה במיאנמר, וזאת למרות שהחונטה הצבאית עצרה למעלה מ-26 אלף מתנגדי משטר ורצחה כ-400 פעילי איגודים מקצועיים, לרבות 7 פעילים של קונפדרציית האיגודים המקצועיים של מיאנמר (CTUM). פעולות החונטה הצבאית נגד איגודי העובדים הדמוקרטיים במדינה אף תועדו ואושרו בדו"חות חקירה של ועידת ארגון העבודה הבינלאומי (ILO).

הקמפיין מבקש לשלוח מייל ל-FSC, ולדרוש מהם לבטל את ההחלטה לפעול במיאנמר לנוכח פעולות הדיכוי ולעמוד בסולידריות עם העובדים במיאנמר ועם איגודיהם המקצועיים.

פנמה: רדיפה של האיגודים המקצועיים בגלל תמיכה במאבק סביבתי

האיגוד המקצועי של עובדי הבנייה של פנמה, סאנטרקס (Suntracs) וראשיו נתונים לצעדי דיכוי והפחדה מצד רשויות המדינה בעקבות מאבק עובדי המכרות בחברת First Quantum Minerals.

חברי האיגוד הפגינו מול החברה, בטענה שמדיניות הכרייה שלה הובילה לנזק סביבתי וחברתי. בעקבות ההפגנות הואשם האיגוד המקצועי בפעילות טרור. מזכ"ל סאנטרקס סול מנדז, האחראי על קשרי חוץ חיים קבלרו, יו"ר המחוז טוריביו גרסיה וחבר באיגוד המורים דיוגנס סנצ'ז שהפגין עימם, הועמדו לדין בגין עבירות נגד החופש והסדר הכלכלי.

יתר על כן, ב-13 בנובמבר סגר הבנק הלאומי את החשבון של האיגוד המקצועי, בכוונה לפגוע ביכולתם למחות, תוך התערבות בלתי חוקית של המדינה בפעולותיו של האיגוד המקצועי.

קמפיין נוסף של BWI ולייבורסטרט קורא להצטרף לדרישה מממשלת פנמה לכבד את זכותם של המוחים להתאגד ולעצור את רדיפת האיגודים המקצועיים על רקע תמיכתם במאבק הסביבה למען העובדים.

מצרים: איומים ומעצרים בעקבות דרישה לתיקוני שכר

חברת הטקסטיל "אל-מהאללה" במצריים בטלטלה מאז 22 בפברואר, כאשר 3,700 עובדות יצאו למחות על החרגת המגזר הציבורי, וחברת הטקסטיל בתוכו, מהעלאת שכר המינימום ל-6,000 לירות מצריות (כ-120 דולר). העובדות נכלאו במפעל בשעה שניסו לצאת במהלך השביתה. בהמשך הכריזו כל עובדי החברה על שביתה, הפגינו ודרשו מהממשלה את החלת שכר המינימום, התאמות שכר ותוספת ארוחות, אך למרות זאת סרבו החברה והממשלה להיכנס למשא ומתן. שר המגזר הציבורי העלה את שכר המינימום ל-6,000 לירות מצריות, אך שאר דרישות העובדים זכו להתעלמות.

העובדים חזרו לעבודה סדירה ב-29 בפברואר אך הם עדיין סובלים מאיומים וממעצרים. 13 עובדים נעצרו על ידי שירותי הביטחון הלאומיים, ושניים מהם עדיין עצורים, על פי הדיווח בלייבורסטארט. חלק מהעצורים מאוימים בפיטורים בעקבות היעדרות מהעבודה, בזמן שהיו במעצר.

קמפיין בינלאומי קורא לשלוח מייל ובו קריאה לצדק בלחיצת כפתור לאגף כוח האדם בחברה ולמחלקת המכירות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!