דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

פרס ישראל לערבות הדדית יוענק לד"ר חן קוגל ולד"ר כוכב אלקיים-לוי

קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית וצוותו עמדו בחזית המאמץ לזיהוי חללי הטבח ב-7 באוקטובר, והביאו לפריצת דרך בזיהוי הקורבנות | ד"ר אלקיים-לוי ריכזה עדויות על פשעי המין ב-7 באוקטובר ופעלה להכרה בינלאומית בפשעים

זוכי פרס ישראל, ד"ר כוכב אלקיים-לוי וד"ר חן קוגל (צילומים: מרטין חמי, יוסי אלוני/פלאש90)
זוכי פרס ישראל, ד"ר כוכב אלקיים-לוי וד"ר חן קוגל (צילומים: מרטין חמי, יוסי אלוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

פרסי ישראל לתקומה בתחום הערבות ההדדית יוענק השנה לד"ר חן קוגל מנהל המכון לרפואה משפטית ולד"ר כוכב אלקיים-לוי, שחשפה לעולם את פשעי המין של חמאס, כך הכריז היום (רביעי) שר החינוך יואב קיש, לאחר שהודיע כי הפרסים יחולקו השנה כסדרם.

לפי ההודעה, קוגל ואנשי המכון הביאו, באמצעות שיטות חדשות, לפריצת דרך בזיהוי נרצחי הטבח ב-7 באוקטובר. עוד נכתב בנימוקים להחלטה כי המכון לרפואה משפטית בראשות קוגל "פעל בהקרבה מרשימה ובדבקות ימים ולילות תוך טלטלה רגשית נוראה וחשיפה למראות מזעזעים".

אלקיים-לוי היא ראש מכון דבורה, עו"ד ומרצה במחלקה ליחסים בין לאומיים באוניברסיטה העברית וממחברות דו"ח שריכז עדויות על פשעי המין של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ופעלה לקידום הכרה בפשעים בזירה הבינלאומית. אלקיים-לוי הקימה את צוות "חמ"ל פשעי מגדר" לטובת העניין, ובהמשך רתמה לכך את הנציבות האזרחית.

אלקיים-לוי כתבה בחשבון הטוויטר שלה בתגובה להחלטה: "אין לי מילים מלבד תודה. תודה על הזכות שנפלה בחלקי לתת קול לקורבנות שהושתקו ואלו שקולן לא נשמע. מודה על הזכות שניתנה לי להילחם למען זכויות של נשים, ילדים והמשפחות שנפגעו ונגד ההכחשה הקשה והאנטישמיות הגואה מאז השביעי באוקטובר. אני מודה גם מקרב לב לוועדת הפרס ולשר החינוך על שבחרו בי ולכל מי שלצידי בדרך הזו. נמשיך להילחם ולהיאבק על האמת".

בוועדת הפרס חברים משה קפלינסקי, מרים פרץ, מיכל עבאדי בויאנג'ו ודורון אלמוג. יו"ר הוועדה הוא יהורם גאון.

קיש אמר על קוגל וצוותו כי כי "עבודת הקודש המסורה שלהם בתהליך המורכב של זיהוי קורבנות הטבח של השבעה באוקטובר, תוך התמקדות מקצועיות חסרת פשרות ורגישות לנופלים ולמשפחותיהם, היוותה תרומה חשובה ביותר למאבקה המתמשך של מדינת ישראל. בעבודתם המופלאה הציגו לא רק ידע מקצועי ומתקדם אלא גם את רוחם האזרחית באמצעות חשיפת פשעי החמאס בתקשורת הבינלאומית".

על הענקת הפרס לאלקיים-לוי אמר קיש: "פועלה של ד"ר אלקיים-לוי בזירה הבין לאומית לחשיפת מעשי הזוועות של החמאס הוא נדבך חשוב ביותר במאבק ההסברתי על צדקת דרכינו ומלחמת החרמה שאנו מנהלים כנגד מרצחי החמאס".

מוקדם יותר היום, הודיע קיש כי פרסי ישראל בקטגוריות הקבועות יוענקו גם השנה. בכך ויתר על כוונתו שהפרס יוענק השנה רק בקטגוריית "תקומה: גבורה אזרחית וערבות הדדית". זאת לאחר שבג"ץ הורה לקיש לפני שישה ימים שעליו לנמק את ההחלטה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!