דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורסל כיסאות גלגלים: ישראל לא העפילה לאליפות העולם

אחרי שני ניצחונות רצופים, הפסידה הנבחרת הישראלית לצרפת (30:60) בקרב על המקום החמישי, שמוביל לאליפות העולם • למרות הסיום המאכזב, רשמה הנבחרת, שהגיעה עם סגל צעיר ולא מנוסה, טורניר מוצלח • מנהל הנבחרת, בני קליין: "גדל כאן דור חדש ומוכשר של צעירים, שבאים עם המון מוטיבציה ותשוקה ללמוד ולהשתפר"

ארתור חסון, שחקן נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים (תמונה באדיבות הועד הפרלימפי).
ארתור חסון, שחקן נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים (תמונה באדיבות הועד הפרלימפי).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אכזבה גדולה לנבחרת העתודה של ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים בטורניר אליפות אירופה, שהתקיים בליניאנו סאביאדורו שבאיטליה, אחרי הפסד כואב אמש (שבת) לנבחרת צרפת 60:30.

הנבחרת הגיעה לרגע הגורלי שלה באליפות – משחק על המקום החמישי בטורניר, שמוביל לאליפות העולם שתתקיים בחודש יוני בקנדה –  במצב רוח מעודד, אחרי שני ניצחונות רצופים מול נבחרות הולנד וספרד.

נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים בטורניר אליפות אירופה(תמונה באדיבות הועד הפרלימפי).
נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים בטורניר אליפות אירופה(תמונה באדיבות הועד הפרלימפי).

המשחק נפתח בשמירת לחץ של הצרפתים על כל המגרש, שהצליחה להוציא מאיזון את הנבחרת הישראלית והביאה לקבלת החלטות פזיזה ומוטעת במשחק העומד. ריבוי איבודי הכדור של שחקני הנבחרת ושמירות כפולות של הצרפתים, הובילו לבריחה של הצרפתים בסיום הרבע הראשון, שנגמר בתוצאה 4:16 לזכות הצרפתים.

לצפייה במשחק המלא:

ברבע השני, קרסה הנבחרת הישראלית לחלוטין. למרות פסקי הזמן שלקח המאמן הישראלי, לא הצליחו שחקני הנבחרת להתמודד עם ההתלהבות של שחקני היריבה, שקלעו מכל מקום והגדילו את הפער עד סיום המחצית ל-5:34.

נבחרת ישראל עלתה בכושר טוב יותר למחצית השנייה, ושחקניה החזירו מעט מהכבוד כשצמצמו את ההפרש. אולם, לקראת סוף המשחק,  נראה שהישראלים הרימו ידיים, והתוצאה הסופית, 30:60 לזכות הנבחרת הצרפתית, שיקפה את מהלך המשחק.

חשוב לזכור שלמרות הטעם המר איתו סיימה הנבחרת את האליפות, השחקנים הצעירים של ישראל נתנו את כל מה שיכלו מעצמם, וסיימו  אליפות יפה עם שני ניצחונות מצוינים.

השחקן הבולט בשורות ישראל היה הקפטן, שי ברביבאי, זוכה פרס הספורטאי הפרלימפי הצעיר לשנת 2016 וחבר סגל הנבחרת הבוגרת, עם ממוצע של 16.8 נקודות ו- 9.4 ריבאונדים. לצידו בלט עידו שקורי, עם ממוצע 11.8 נקודות ו5.4 ריבאונדים.

"ידענו שאנחנו נוסעים עם סגל מאוד צעיר, כשאני הוא המבוגר ביותר, חגגתי 21 תוך כדי הטורניר" אמר בסיום ברביבאי, "איבדנו בדרך עקב פציעות, עברות ופסילת שחקן, שלושה שחקני חמישייה, כבחמישייה האחרונה נגד הצרפתים עלינו עם לא פחות משלושה ילדים בני 14, שנאלצו לשחק מול בני 21. הפערים הפיזיים בגילאים האלה הם קריטיים. מבחינת ניסיון יש כברת דרך שהחבר'ה עוד צריכים לעבור בתור ספורטאים. נעשה פה תהליך מדהים שאותו מובילים המאמן ליאור דרור ועוזר המאמן גדי סלובק. אני בטוח שלטווח הארוך נבחרת העתודה תניב פרות יפים ומתוקים. נתנו הכל במשחק האחרון על הכרטיס לאליפות העולם. אני באופן אישי פוניתי לבית חולים לאחר המשחק מחשש לסדק בצלעות. אני גאה בחברים שלי, אני מאמין שאת רובם נפגוש בהמשך בנבחרת הבוגרת".

מנהל הנבחרת בני קליין אמר בתום המשחק מול צרפת כי "סיימנו את האליפות הזו בידיעה שעמדנו בציפיות ששמנו לעצמנו, ובמיוחד כשניצחנו את ספרד והולנד, שתי נבחרות בעלות מסורת והישגים נאים. התחושה הכללית היא שיש לנו פוטנציאל מצוין לאליפויות הבאות כי גדל כאן דור חדש ומוכשר של צעירים, שבאים עם המון מוטיבציה ותשוקה ללמוד ולהשתפר. את הפרות האמתיים נקצור, בלי ספק, בעתיד".

במשחק הגמר של הטורניר, שהתקיים גם הוא, גברה נבחרת טורקיה על נבחרת בריטניה בתוצאה 38:58.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!