דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רן ארז מאיים בשביתה אחרי הבגרויות: "באוצר רוצים את המורים סמרטוטים"

יו"ר ארגון המורים האשים את האוצר בשוביניזם, וטען כי "החוזים האישיים הם צעד ראשון בהפרטת החינוך" | יו"ר מועצת התלמידים הארצית: "בסיפור הזה אנחנו המחנכת, מסבירים לצדדים שצריך להתפשר"

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון המורים רן ארז איים בשביתה בתום תקופת הבגרויות, כחלק ממאבק מורי התיכונים על הסכם שכר חדש, יותר משנתיים אחרי פקיעת ההסכם הקודם. בדיון בוועדה לביקורת המדינה האשים ארז את משרד האוצר בסקסיזם: "רוצים את המורים סמרטוטים, אולי בגלל שוביניזם של משרד האוצר נגד המורים, שברובן הן מורות".

לדברי ארז, "חוזים אישיים הם צעד בדרך לפירוק העבודה המאורגנת והפרטת מערכת החינוך. אמנם זה רק 10% (ההגבלה שלכל היותר 10% מכלל החוזים למורים יהיו חוזים אישיים, מ.מ.), אבל מבחינתנו זה צלם בהיכל".

ארז טען כי האוצר לא מנהל את המשא ומתן בתום לב: "הם מלכתחילה תכנננו להוביל אותנו למו"מ של שנתיים, ולכן המאבק ימשיך ויחריף". הוא הוסיף: "כרגע תקופה של בגרויות, ולא אנחנו לא רוצים להשבית ולפגוע, אבל אחריה, אם זה לא יעזור, נגיע להשבתה. בעבר שבתנו גם 66 יום". ארז לא נקב במועד ספציפי שבו עשויה להתחיל שביתה.

בהנהגת ההורים הארצית המשיכו להביע התנגדות לצעדים הארגוניים של ארגון המורים. "אני לא מבין איפה משרד החינוך באירוע הזה", אמר מירום שיף מהנהגת ההורים, "תפסיקו להוציא אותו מהמשוואה! הנוער שלנו קרס –  הילדים לא מגיעים לבתי הספר, וצריך להבין שלהחזיר אותם לשם זה לא יהיה פשוט".

שיף פנה ליו"ר ארגון המורים: "היו"ר (יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד', מ.מ.) הציע שבועיים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי, אז אני מציע, רן ארז ידידי, שאת העיצומים נדחה גם בשבועיים, כדי לאפשר משא ומתן בתום לב".

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ספיר מוצפי ביטאה קו דומה: "זוכרים את הבגרות שלי באזרחות? השבוע אגש אליה בלי ציון הגשה, בלי דרך לדעת מה מצב הציונים שלי. כולכם צריכים לעצור ולחשוב – מה אני אמורה ללמוד מבגרות כזו באזרחות?"

מועצת התלמידים הארצית השביתה את הלימודים בחמישי במחאה על עיצומים המורים, תוך קריאה לארגון המורים ולאוצר "לשבת לדבר". אתמול נפגשו נציגים ממועצת התלמידים, הנהגת השלטון המקומי, משרד האוצר וארגון המורים, בפגישה שיזמו במועצת התלמידים. לדברי מוצפי, "הפגישה שיזמנו הייתה הפעם הראשונה שהצדדים נפגשו בשבועות האחרונים. בסיפור הזה אנחנו התלמידים – בתפקיד המחנכת, שמנסה לגשר בין התלמידים ולהסביר לכל אחד מהם שהוא צריך לשבת לדבר עם השני ולהתפשר.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!