דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / 10 רקטות שוגרו לנהריה, אין נפגעים או נזק; צוות מיוחד יבדוק את הרג עובדי הסיוע ברצועה

צה״ל ביצע פשיטה על שכונת אל-אמל, החרים אמל״ח והעביר עשרות פעילי טרור לחקירה | שר הביטחון גלנט הורה לרמטכ״ל לפעול מיידית לבדיקת האירוע הטראגי בעזה | 22 מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון | הבית הלבן: "ישראל תתחשב בחששות ארה"ב באשר למבצע ברפיח" | רופא במילואים נפצע קשה בקרב בדרום הרצועה

  • פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
  • משפחות החטופים במחאה ברחוב קפלן בתל אביב (צילום: אורן דגן)
    משפחות החטופים במחאה ברחוב קפלן בתל אביב (צילום: אורן דגן)
  • הרס בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה, בה דווח כי עובדי ארגון סיוע בינלאומי נהרגו מתקיפה אווירית (צילום: AP/Abdel Karim Hanna)
    הרס בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה, בה דווח כי עובדי ארגון סיוע בינלאומי נהרגו מתקיפה אווירית (צילום: AP/Abdel Karim Hanna)
  • פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-179 למלחמה: לפחות שבעה עובדי ארגון הסיוע הבינלאומי World Central Kitchen נהרגו בתקיפה, שיוחסה לישראל במרכז רצועת עזה, כך אישר הבוקר (שלישי) הארגון. לפי הדיווחים, ארבעה מהם הם אזרחים זרים – מפולין, אוסטרליה, אירלנד ובריטניה. ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזי, דרש אחריות מלאה: "יצרנו קשר עם השגריר הישראלי".

בצה"ל הודיעו כי החלו בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר. עוד הודגש כי בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי, ועובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם הארגון במטרה לתמוך במאמציהם לספק מזון וסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

המחאה בירושלים: מפגינים מקיפים את בית רה״מ וקוראים ״כולנו חטופים״

מפגינים הגיעו לכל הרחובות הסובבים את ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים, וקראו "כולנו חטופים". המשטרה פועלת לפיזורם מהמקום, בין היתר באמצעות פרשים, ועימותים נרשמו במקום. מוקדם יותר נעצר אחד המפגינים.

הנשיא הרצוג שוחח עם מייסד הארגון שאנשיו נהרגו מאש צה״ל בעזה

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים הערב, שיחת טלפון עם מייסד World Central Kitchen, השף חוסה אנדרס. בשיחתם, הביע הנשיא את צערו העמוק ואף התנצל על מותם הטרגי של צוות WCK ברצועת עזה אמש. בנוסף, ביקש הנשיא לשלוח את תנחומיו למשפחות וליקיריהן של כל אלו שאיבדו את חייהם.

נשיא המדינה חזר על מחויבותה של ישראל להבטיח את חקירתה היסודית של הטרגדיה, שהתרחשה כחלק מהמלחמה המתמשכת כנגד ארגון הטרור חמאס.

חיל האוויר תקף את חוליית חיזבאללה שביצעה את הירי לנהריה מוקדם יותר

רקטה אחת שוגרה למרגליות והתפוצצה בשטח פתוח בגליל העליון, אין נפגעים

אזעקה במרגליות שבגליל העליון

האזעקות בנהריה: 10 רקטות שוגרו לעיר מלבנון, לא ידוע על נפגעים או נזק

אזעקות בנהריה ובשלומי

יממה שלישית למחאה: אלפי מפגינים מול הכנסת בקריאה לבחירות והחזרת החטופים

אלפי בני אדם הגיעו לאזור משכן הכנסת בירושלים בקריאה להקדמת הבחירות והחזרת החטופים. זהו הערב השלישי ברציפות שההפגנות מתקיימות, לאחר שבתחילת השבוע הוקם מאהל מחאה במקום, כחלק מהחרפת המאבק עליו הכריזו משפחות החטופים.

בריטניה זימנה את השגרירה חוטובלי לבירור בעקבות פגיעת אנשי הסיוע ההומניטרי

הותר לפרסום: רופא קרבי במילואים נפצע קשה שלשום בדרום רצועת עזה

רופא במילואים בעוצבת הקומנדו נפצע באורח קשה שלשום בקרב בדרום רצועת עזה.
הרופא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. הפגיעה התרחשה כתוצאה מירי נ"ט, באירוע בו נפל סמ״ר נדב כהן ז"ל.

גלנט הורה על הקמת צוות בדיקה לאירוע בו נהרגו 7 עובדי ארגון סיוע בעזה

שר הביטחון יואב גלנט הורה להקים צוות בדיקה לתקרית הקשה ברצועת עזה, שבה נהרגו שבעה עובדי ארגון הסיוע WCK בדיר אל-בלח. גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירים במערכת הביטחון, בסיומה הנחה ביון היתר לפעול לחיזוק מנגנוני חלוקת הסיוע ברצועה באמצעות הקצאת משאבים מתאימים.

לוחמי צה״ל חיסלו עשרות מחבלים בפשיטה על שכונת אל-אמל בחאן יונס

צוות הקרב של עוצבת הקומנדו נלחם בשכונת אל-אמל בחאן יונס, שם הם פושטים על תשתיות טרור באופן ממוקד. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי הלוחמים איתרו במהלך הפשיטות אמצעי לחימה רבים וחיסלו עשרות מחבלים. בין אמצעי הלחימה שאותרו נמצאו טילי RPG, מטענים, רובי קל'צניקוב ותחמושת. כמו כן, לוחמי יחידת אגוז עצרו עשרות מחבלים שיצאו מבית החולים נאסר. המחבלים הועברו להמשך חקירה באגף המודיעין 504 ובשב"כ.

דיווח בלבנון: ישראל תקפה מהאוויר באזור העיירה יארין בדרום המדינה

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפת כטב"ם בעיירה יארין שבדרום לבנון. על פי הדיווח, אישה נפצעה בתקיפה.

חמאס: ״ישראל רוצה להרוויח זמן ולהמשיך במלחמה, העקרונות שלנו אינם חדשים״

דובר חמאס ג'יהאד טאהא התייחס למשא ומתן עם ישראל, ומסר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "כל מה שהמשלחת הישראלית רוצה זה להרוויח זמן, וזה מעיד על חוסר הרצינות והלהיטות להמשיך במלחמה". לפי טאהא, "המאמצים המצריים-קטאריים ממשיכים כדי להגיע להסכם בין שני הצדדים, כשהמתווכות מנסות לקרב נקודות מבט ולטפל בכל הנושאים השנויים במחלוקת. העקרונות של חמאס אינם חדשים, והם: הפסקת אש, החזרת העקורים, נסיגה מעזה וכניסת שיירות סיוע לכל חלקי הרצועה".

נתניהו: הרג עובדי ארגון הסיוע בעזה - פגיעה לא מכוונת של כוחותינו בחפים מפשע

לשכת רה"מ: המתווכות גיבשו הצעה עדכנית להתייחסות חמאס

לשכת ראש הממשלה בשם המוסד: משלחת המו"מ של המוסד, השב"כ וצה"ל תשוב היום אחר הצהריים מקהיר, בסיומו של סבב שיחות אינטנסיבי נוסף. במסגרת השיחות, בתיווכה המועיל של מצרים, גיבשו המתווכות הצעה עדכנית להתייחסות חמאס. ישראל מצפה מהמתווכות לפעול ביתר שאת מול חמאס לקידום המשא ומתן לטובת עסקה. מדינת ישראל ממשיכה לעשות את כלל המאמצים הנדרשים לשחרור החטופים והחטופות מידי חמאס והשבתם לישראל.

גלנט אחרי החיסול בדמשק: מטרתנו היא לפעול בכל מקום נגד אויבינו

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר בוועדת החוץ והביטחון: "מדי יום אנו מקבלים עדות לכך שאנחנו במלחמה רב זירתית – בהגנה ובהתקפה". לדבריו, "מטרתנו היא לפעול בכל מקום נגד התעצמות אויבינו ולגבות מחיר כבד מאוד על פעולה נגד ישראל".

גלנט העניק לחברי הוועדה סקירה מבצעית, והתייחס לסוגיית גיוס החרדים: "מערכת הביטחון נערכת בימים אלה לגיבוש מתווה כדי לאפשר גיוס של חלק הולך וגדל של הציבור החרדי, בתנאים שהולמים את אורך חייהם".

צה"ל: זוהתה נפילה של מטרה אווירית חשודה מחוץ לשטח הארץ, האירוע בבדיקה

דובר צה"ל: לפני זמן קצר זוהתה נפילה של מטרה אווירית חשודה מחוץ לשטח הארץ, מכיוון צפון מזרח לעיר אילת. האירוע הסתיים ופרטיו מצויים בבדיקה.

דובר צה"ל על מות עובדי WCK: "מביעים צער, בוחנים את האירוע לעומק"

דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי דיבר לתקשורת הזרה בעקבות מותם של 7 עובדי ארגון WCK ברצועת עזה. "הלילה התרחש אירוע בעזה שהוביל למותם הטראגי של עובדי המטבח העולמי המרכזי, בעת שהם מילאו את שליחותם החיונית – להביא מזון לזקוקים לכך. כצבא מקצועי המחויב לחוק הבינלאומי, אנחנו מחוייבים לבחון את פעולותינו באופן מעמיק ושקוף".

"דיברתי זה עתה עם מייסד WCK, השף חוזה אנדרס – והבעתי את התנחומים העמוקים ביותר של צה"ל – למשפחות ולכל ארגון המטבח העולמי המרכזי. אנחנו מביעים גם צער כנה למדינות השותפות שלנו, שעשו וממשיכות לעשות הכל כדי לעזור לנזקקים לכך. אנו בוחנים את האירוע לעומק, כדי להבין את הנסיבות של מה שקרה ואיך זה קרה", הוסיף הגרי. "אנו נקיים תחקיר לבחינת האירוע החמור הזה, להפקת לקחים במטרה להפחית את הסיכוי להישנות מקרים כאלה. האירוע יתוחקר ע״י מנגנון התחקור המטכ״לי- גוף עצמאי, מקצועי ומומחה".

"בחודשים האחרונים, צה"ל עובד בשיתוף פעולה צמוד עם המטבח העולמי המרכזי, כדי לסייע להם למלא את משימתם הנעלה – להביא מזון וסיוע הומניטרי לתושבי עזה. הארגון הגיע לסייע גם לישראלים אחרי אירועי הטבח בשבעה באוקטובר – הם היו אחד מהארגונים הראשונים שעשו זאת. עבודת WCK קריטית – הם בחזית האנושיות. אנו נגיע לשורש העניין ונשתף את הממצאים בשקיפות לציבור".

מטרה חשודה זוהתה בערבה בגבול עם ירדן, לא היו נפגעים

דוברות עיריית אילת: בהמשך להודעה על נפילה בסמוך לאילת, מעדכנים גורמי הביטחון במרחב, כי מדובר בנפילת כלי טיס עוין מחוץ למרחב אילת, במרחק 200 מטרים מהגבול. לא היו נפגעים באירוע.

כטב"ם שנפל סמוך לגבול עם ירדן (צילום: כבאות והצלה)
כטב"ם שנפל סמוך לגבול עם ירדן (צילום: כבאות והצלה)

חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו

חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שנהרג – חסין יוסף מהכפר אל-ח'יאם שבדרום לבנון. על פי הדיווחים, הוא חוסל אתמול בתקיפה שמיוחסת לישראל, סמוך לקונסוליה האיראנית בדמשק. מפרוץ המלחמה חיזבאללה הודיע על 266 הרוגים משורותיו.

חסין יוסף. חוסל בתקיפה שמיוחסת לישראל, סמוך לקונסוליה האיראנית בדמשק (צילום: לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
חסין יוסף. חוסל בתקיפה שמיוחסת לישראל, סמוך לקונסוליה האיראנית בדמשק (צילום: לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

שר החוץ של פולין: דרשתי מהשגריר הישראלי לספק הסברים דחופים למותו של עובד סיוע פולני

שר החוץ של פולין, ראדק סיקורסקי, הודיע שדרש משגריר ישראל בפולין "לספק הסברים דחופים" בעקבות מותו של עובד סיוע פולני של ארגון WCK.

שר החוץ של האיחוד האירופי: "עובדי ארגון הסיוע נהרגו בתקיפה ישראלית, קורא לפתוח בחקירה"

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, התייחס למותם של שבעה מעובדי ארגון הסיוע הבינלאומי "World Central Kitchen" בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, ואמר כי "אנשי הצוות נהרגו בתקיפה אווירית ישראלית".

22 מבוקשים נעצרו הלילה בפעילות כוחות הביטחון ביו"ש ובעמקים

דובר צה"ל: 22 מבוקשים נעצרו הלילה בפעילות כוחות הביטחון ביו"ש ובעמקים. מתחילת המלחמה נעצרו כ-3,700 מבוקשים, כ-1,600 מהם משויכים לחמאס.

נשיא איראן ראיסי מאיים אחרי התקיפה בסוריה: "הפשע לא יעבור ללא תגובה"

נשיא איראן איברהים ראיסי איים אחרי התקיפה בדמשק שיוחסה לישראל, ובה חוסל חסן מהדווי, מפקד כוח קודס האיראני בסוריה ולבנון, ואמר: "הפשע לא יעבור ללא תגובה. ידע האויב הציוני שחזית ההתנגדות מתחזקת מבחינת כוחה וגם מבחינת שנאתה כלפי האויב".

לבקשת רוסיה: מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בעקבות התקיפה בדמשק

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום (שלישי) לדון על התקיפה שמיוחסת לישראל אתמול בלב דמשק, שבה חוסל מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה – מוחמד רזא זאהדי. המועצה תתכנס לבקשת רוסיה, שטוענת שישראל תקפה "מבנה דיפלומטי".

יותר מ-25 מטרות טרור הותקפו מהאוויר ביממה האחרונה ברצועת עזה

ביממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יותר מ-25 מטרות טרור ברצועת עזה, בהן מחסני אמל"ח ותשתיות טרור נוספות. כך פרסם הבוקר (שלישי) דובר צה"ל.

לוחמי אוגדה 98 ממשיכים בלחימה בחאן יונס, מחסלים מחבלים ומשמדים מחסנים של אמצעי לחימה. צוות הקרב של חטיבת הקומנדו חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים באמצעות ירי מדויק בין היתר על ידי ירי צלפים. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו חוליות מחבלים במרחב הקרארות שבחאן יונס, במסגרת הפעילות בשיתוף חיל האוויר, כלי טיס תקף מספר מחבלים מהאוויר ומחסן אמצעי לחימה.

פיקוד העורף: בדיקת צופרים תתקיים בקיבוץ פרוד ובכפר שמאי

ארגון הסיוע שעובדיו נהרגו בעזה: "מניין ההרוגים עלה ל-7, מפסיקים מיידית את פעילותנו באזור"

ארגון הסיוע המטבח המרכזי העולמי" (World Central Kitchen, המוכר יותר בראשי התיבות WCK), שעובדיו נהרגו במרכז הרצועה מאשים את צה"ל, ומעדכן כי מניין ההרוגים עומד על 7.

"צוות ה-WCK נסע באזור בשתי מכוניות משוריינות ממותגות עם הלוגו של WCK", כתבו בהודעה רשמית – שבה הודיעו על עצירת הפעילות בעזה. "למרות התיאום עם צה"ל, השיירה נפגעה ביציאה ממחסן בדיר אל-בלח, שם פרק הצוות למעלה מ-100 טונות של סיוע מזון הומניטרי שהובא לעזה בנתיב הימי".

דיווח: ארה"ב הודיעה לאיראן שהייתה מודעת לתקיפה בסוריה "רק כשהמטוסים כבר היו באוויר"

ארה"ב העבירה מסר לאיראן ולפיו היא לא הייתה מודעת לתקיפה שיוחסה לישראל במבנה הסמוך לשגרירות האיראנית בבירת סוריה דמשק, שבה נהרג חסן מהדווי, מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון לצד סגנו וחמישה נוספים ממשמרות המהפכה. כך דיווחה רשת NBC.  גורמים אמריקנים אמרו: "הממשל עודכן על המבצע בסוריה כשהמטוסים הישראליים כבר היו באוויר".

דיווח: יפן תחזור לממן את אונר"א

יפן ביטלה את השעיית המימון לאונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים הפלסטינים. כך דווח בסוכנות הידיעות היפנית Jiji. יפן השעתה את המימון לאונר"א בסוף חודש ינואר, עקב מעורבות עובדיה בטבח 7 באוקטובר.

אזעקות בגליל העליון

אזעקות הופעלו בגליל העליון: ברמות נפתלי, ביפתח ובמרכז האזורי מבואות חרמון.

צה"ל: בוחנים ביסודיות את הדיווחים על הרג עובדי ארגון הסיוע הבינלאומי בעזה

בצה"ל הגיבו לפנות בוקר (שלישי) לדיווחים ברצועת עזה על הרג חמישה מעובדי ארגון הסיוע הבינלאומי "World Central Kitchen" בתקיפה בדיר אל-בלח.

"בהמשך לדיווחים על האירוע הנוגע לעובדי ארגון WCK ברצועת עזה, צה"ל החל בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית", נכתב בהודעה. "בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי, ועובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם ארגון WCK במטרה לתמוך במאמציהם לספק מזון וסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה".

גורמים איראניים אישרו כי מוחמד רזא זאהדי, מפקד משמרות המהפכה בסוריה ולבנון, חוסל בתקיפה בדמשק. נשיא איראן איברהים ראיסי איים: "הפשע לא יעבור ללא תגובה. ידע האויב הציוני שחזית ההתנגדות מתחזקת מבחינת כוחה וגם מבחינת שנאתה כלפי האויב".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!