דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

זוכה מאשמה השוטר שירה למוות בנער סלומון טקה

בדבריו אמר השופט כי ההחלטה להגיש כתב אישום נגד השוטר הייתה מוצדקת, אך העדים עשו עליו "רושם לא אמין" וכי היו סתירות בעדויותיהם | מח"ש: "נלמד את הכרעת הדין ונשקול את צעדינו"

משפחתו של סלומון טקה מחוץ לבית המשפט לאחר שמיעת הכרעת הדין במשפט השוטר היורה (צילום: יהל פרג')
משפחתו של סלומון טקה מחוץ לבית המשפט לאחר שמיעת הכרעת הדין במשפט השוטר היורה. זוכה מאשמה (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

השוטר שירה למוות בנער בן העדה האתיופית סלומון טקה, זוכה היום (שלישי) מאשמה במשפט שהתנהל נגדו מאז שנת 2019 בגין גרימת מוות ברשלנות.

אביו של טקה, שעזב את האולם עם הישמע הכרעת הדין, אמר: "חמאס הרג לנו 22 יוצאי אתיופיה, נבכה כי חמאס הרג את הילדים שלנו בה בעת שאנשים הורגים את הילדים שלנו? מי שפוגע בנו זה השוטרים השופטים והחוקרים. נילחם בפנים ונילחם בחוץ. לא ציפינו כלום מהמשפט הזה, גם בהמשך אל תשלו את עצמכם – המשטרה והשופט לא עושים משפט צדק".

האירוע שבו נורה טקה התרחש לפני כחמש שנים בקריית חיים. קצין משטרה בחופשה שנכח בגינת משחקים והיה עד לוויכוח בין כמה נערים ניסה לתשאל אותם ולהפריד ביניהם. הם הקניטו אותו בתגובה ובשלב מסוים השליכו לעברו אבנים. השוטר, שטען כי חש סכנה לחייו, ירה באקדחו לכיוון האספלט. הקליע התפצל, פגע בטקה והוא נהרג מהפגיעה.

בהכרעת הדין אמר שופט בית משפט השלום בחיפה זאיד פלאחכי, כי החליט על הזיכוי לאחר שבחן את מכלול הראיות והעדויות. בין היתר ציין כי נמצא דנ"א של טקה ושל השוטר בזירה, דבר המעיד על כך שאכן הושלכו אבנים לעבר השוטר, שנפצע.

עוד ציין השופט כי נמצאו בדמו של טקה עדויות לשימוש בחומרים אסורים וכי העדים עשו עליו רושם בלתי אמין, ובעדויותיהם היו סתירות.

בהמשך אמר השופט כי "גרסת השוטר הנאשם נמצאה בעיניי אמינה", וכי עד הגיעו של טקה לזירת האירוע הנערים האחרים שיתפו פעולה עם השוטר הנאשם.

השופט קבע כי השוטר היה בסכנת חיים וכי ירה כהגנה עצמית. "הנאשם העיד בפני: או שאני או שהמנוח היו מסיימים את חיינו באירוע זה".

עורך הדין של המשפחה אמר בסוף הדיון: "אנו מכבדים את הכרעת בית המשפט, נלמד את הכרעת הדין. כנציג המשפחה נכתוב חוות דעת. המשפחה לא נחה לרגע, בלילות ובימים.
כאשר שמעו שיצא זכאי חטפו מכה איומה".

ד"ר שולה מולא, פעילה חברתית וחברה ב'אמהות על המשמר': "אני מרגישה נורא, למרות שידעתי. לא יודעת מה נעשה מכאן. היה משפט מחץ של השופט: 'אלה העובדות שקבעתי שהתרחשו'. כזה חוסר אמפטיה, כאילו לא מדובר בסחבת משפטית של הרבה שנים. זה שהוא מציע תיקון לנוהל המשטרתי – הם יהרגו כל שני וחמישי, לא תהיה שום עכבה".

עו"ד רונן יצחק מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), מסר: "בית המשפט קבע היום כי הגשת כתב האישום על ידי מח"ש היתה מוצדקת וכי מח"ש פעלה כראוי ובאופן מקצועי, הן בניהול החקירה והן בעת ההחלטה על הגשת כתב האישום וניהול התיק. עם זאת, בית המשפט מצא שיש מקום לזכות את הנאשם ממספר נימוקים. אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול את צעדינו".

זכות הערעור עומדת למערערים למשך 45 ימים מהינתן הכרעת הדין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!