דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טורקיה

טורקיה / נעצר המחבל מהפיגוע בליל השנה החדשה באיסטנבול

החשוד, עבדולגדיר משריפוב, אזרח אוזבקיסטן שעבר אימונים באפגניסטן, הודה כבר בביצוע הטבח | בפיגוע הקטלני נהרגו 39 בני אדם, בהם הישראלית ליאן נאסר | דאע"ש נטל כבר אחריות על האירוע

שיירת אמבולנסים בזירת פיגוע. ארכיון (צילום: AP)
שיירת אמבולנסים בזירת פיגוע. ארכיון (צילום: AP)

משטרת טורקיה אישרה הבוקר (שלישי) כי עצרה את האיש שביצע את הפיגוע הקטלני בערב ראש השנה האזרחית באיסטנבול. על פי גורמים רשמיים במשטרה האיש הוא אזרח אוזבקיסטן שעבר אימונים באפגניסטן והודה כבר בביצוע הטבח.

ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים אמר לכתבים באנקרה כי האיש נחקר על ידי המשטרה והביע תקווה כי החקירה תחשוף את "הכוחות" שעמדו מאחורי הפיגוע, בו נהרגו 39 בני אדם, בהם הישראלית ליאן נאסר. דאע"ש נטל אחריות על הפיגוע.

ההרוגה הישראלית בפיגוע, ליאן נאסר (צילום: סוכנות AP. צילום ליאן נאסר: צילום מסך)
ההרוגה הישראלית בפיגוע, ליאן נאסר (צילום: סוכנות AP. צילום ליאן נאסר: צילום מסך)

"הטרוריסט המתועב שתקף מקום בילוי בערב ראש השנה החדשה והביא למותם של רבים כל כך, נתפס", אמר יילדרים והוסיף כי "מה שחשוב הוא שהחשוד נתפס והכוחות שתמכו בו ייחשפו".

ראש הממשלה לא סיפק פרטים נוספים על המעצר או על החקירה. לדבריו, הרשויות יעשו זאת "בזמן המתאים".

דקות אחדות אחרי דבריו של ראש הממשלה, אמר מושל איסטנבול, וסיפ שהין, כי החשוד הוא אזרח אוזבקיסטן שהתאמן באפגניסטן. על פי ההערכות, החשוד הגיע לטורקיה בינואר 2016. שהין זיהה את החשוד כעבדולגדיר משריפוב, והוסיף כי נולד ב-1983. שהין אמר כי האיש, שנתפס אתמול בערב, הודה שביצע את הטבח וכי טביעות האצבע שלו תואמים לאלו שנמצאו בזירת הפיגוע. עוד הוסיף שהין כי משריפוב הוא טרוריסט משכיל, הדובר ארבע שפות וכי ברור שביצע את הפיגוע בשם דאע"ש.

החשוד בביצוע הפיגוע, עבדולגדיר משריפוב, אחרי מעצרו בידי משטרת טורקיה. (צילום: סוכנות AP)
החשוד בביצוע הפיגוע, עבדולגדיר משריפוב, אחרי מעצרו בידי משטרת טורקיה. (צילום: סוכנות AP)

על פי המושל, המבצע המשטרתי למעצר החשוד התבסס על בחינת 7,200 שעות של צילומי אבטחה והיו מעורבים בו כ-2,000 שוטרים, כולל גם יחידות מיוחדות. במהלך מעצרו של משריפוב, בקומפלקס דירות יוקרתי באיסטנבול, מצאו הרשויות  כקרוב ל-200 אלף דולרים במזומן.

סוכנות הידיעות הרשמית של טורקיה, אנאדולו, דיווחה כי אזרח קירגיסטאן ושלוש נשים – מסומליה, סנגל ומצרים – נעצרו אף הן בפשיטה. בנו בן הארבע של החשוד הועבר לידי רשויות הרווחה.

העיתון הטורקי הורייט דיווח מוקדם יותר כי אשתו של החשוד, וביתו בת השנה, נעצרו במבצע משטרתי ב-12 בינואר.

 

יום אחרי הפיגוע, הודיע ארגון דאע"ש שי הוא אחראי לאירוע. סוכנות ידיעות המזוהה עם הארגון דיווחה אז כי הפיגוע בוצע על ידי "חייל גיבור של החַ'לִיפוּת שהתקיף את מועדון הלילה המפורסם ביותר בו חגגו נוצרים את המשתה הפגני שלהם". עוד הוסיפו כי האיש פתח באש מנשק אוטומטי והשליך רימוני יד כ"נקמה מטעם דתו של אלוהים ובתגובה להוראותיו" של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי.

הודעת הארגון תיארה את טורקיה כ"משרתת של הצלב" ורמזה כי הפיגוע בוצע בתגובה למתקפות הטורקיות נגדו בסוריה ועיראק. "אנחנו רוצים שטורקיה הכופרת תדע שהדם המוסלמי שנשפך במתקפות האוויריות והארטילריה שלה, יהפוך לאש שתבער בשטחה", נכתב בהודעה.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!