דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בג"ץ בצו ביניים: עורכי דין ללא סמכות לא יוכלו לקדם הליכים נגד דיירי דיור ציבורי

בג"ץ מצא כפגומה את ההתנהלות חברת עמידר ומשרד השיכון שאפשרה לעורכי דין ללא סמכות וייפוי כח מתאים לייצג אותם בבתי המשפט בהליכים נגד דיירים | לטענת העותרים עשרות פסקי דין חלוטים ועוד עשרות הליכים פתוחים שדורשים פינוי של דיירים שקודמו על ידי עורכי דין ללא כתב מינוי

משרדי עמידר (צילום: דבר)
משרדי עמידר (צילום: דבר)
דוד טברסקי

בג"ץ הוציא צו ביניים לחברת עמידר ומשרד השיכון לפיו עורכי דין ללא סמכות לא יוכלו לקדם הליכים נגד דיירי דיור ציבורי. בדיון אמש (ראשון) בג"ץ מצא כפגומה את ההתנהלות חברת עמידר ומשרד השיכון שאפשרה לעורכי דין ללא סמכות וייפוי כח מתאים לייצג אותם בבתי המשפט בהליכים נגד דיירים.

בג"ץ פסק בצו ביניים להקפיא פעילות כל עורכי הדין שפועלים מטעם החברה והמשרד ולא עברו הסמכה לכך על ידי ועדה האחראית לכך מתוקף החוק. במשרד השיכון ביקשו להגן על ההחלטה להמשיך להעסיק את עורכי הדין וביקשו מבית המשפט שלא להורות על הפסקת פעילותם.

את התביעה מובילים פעילי הדיור הציבורי; פורום דיור ציבורי וח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) שדרשו מבית המשפט להוציא צו הקפאה לפעילות עורכי הדין של עמידר, שבשנים האחרונות נשלחו ללא סמכות לנהל הליכי פינוי לדיירי הדיור הציבורי. העותרים גם ביקשו לבחון את כשירותן של פסקות והליכים שנעשו בעבר ועדיין נעשים על ידי עורכי דין ללא ייפוי כוח מטעם היועץ המשפטי לממשלה. מדובר בדיון הראשון בתביעה, שהוגשה לפני שנה, ופעילי הדיור הציבורי מקווים שבית המשפט יחליט לבחון הליכים ופסיקות בג"ץ שמתקיימים בימים אלו על ידי אותם עורכי הדין.

הפורום גילה לפני כשנה שעורכי דין פרטיים המייצגים חברות ממשלתיות, בהם עורכי דין מטעם חברת עמידר, מנהלים הליכים נגד דיירים בדיור הציבורי, ובהם גביית כספים והגשת תביעות לפינוי דיירים, ללא ייפוי כוח ובהיעדר סמכות. הסיבה לכך היא שהוועדה ברשות החברות שאחראית למתן ייפוי כוח לעורכי דין פרטיים המייצגים חברות ממשלתיות לא התכנסה יותר משלוש שנים מסיבות פוליטיות. אך עמידר, בגיבוי משרד השיכון, המשיכה להעסיק את עורכי הדין, שהיו אחראים גם לפינוי דיירים.

עו"ד אסף דרעי מהמרכז הקליני בפקולטה למשפטים במכללה למנהל, שמוביל את התביעה מטעם הפורום וח"כ ביטון הסבירו בעתירה שיש עשרות פסקי דין חלוטים ועוד עשרות הליכים פתוחים שדורשים פינוי של דיירים שקידמו עורכי דין ללא כתב מינוי. בתשובה לעתירה, משרד השיכון וחברת עמידר לא שללו שנפל פגם בהליכי מינוי עורכי הדין, אך טענו שבית המשפט אינו המקום לדון בכך, שכן ביטול פסקי הדין שהורו על הפינויים צריכים להיבחן כל מקרה לגופו, משום שההחלטה על הפינויים מהותית והם לא יכולים להתבטל באופן גורף

"שומרי הסף במשרד השיכון, היועצת המשפטית והדרג הפקידותי הבכיר גיבו את המדיניות של עמידר, למרות שהם ידעו ויודעים גם כעת שעמידר פעלה ופועלת בניגוד מוחלט לחוק" מסר ל'דבר' יו"ר פורום הדיור הציבורי, דני גיגי "עמידר גם העסיקה עורכי דין מקורבים במשך יותר מעשור, כשהחוק קובע מפורשות תקופת צינון ואיסור העסקה של למעלה משש שנים במקסימום וגם לזה משרד השיכון נתן גיבוי".

תגובת משרד השיכון תתפרסם לכשתתקבל

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!