דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עם ליין נעליים משלה וקשר מיוחד לסטף קרי: קמרון ברינק בדרך להיות כוכבת ב-WNBA

הפאור-פורוורדית נבחרה הלילה במקום השני בדראפט ה-WNBA ע"י לוס אנג'לס ספארקס, מיד אחרי הסנסציה קייטלין קלארק | בין משפחתה למשפחת קרי יש קשר חברי ארוך שנים, עליו סיפרה בראיון בארה"ב: "הוא (סטף) כמו אח בשבילי. זה מטורף כי הוא אדם רגיל בחיים שלך ויש מאות אלפי אנשים שמביטים עליו בהערצה"

קמרון ברינק במדי מכללת סטנפורד (צילום: AP/Jae C. Hong)
קמרון ברינק במדי מכללת סטנפורד (צילום: AP/Jae C. Hong)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קמרון ברינק היא אחת ההבטחות הגדולות הכדורסל האמריקאי. הפאור-פורוורדית של מכללת סטנפורד נבחרה הלילה (בין שני לשלישי) במקום השני בדראפט ה-WNBA על-ידי לוס אנג'לס ספארקס, מיד אחרי הבחירה הראשונה והצפויה של הכוכבת קייטלין קלארק על-ידי אינדיאנה פייבר.

ברינק (1.93) נחשבת לשחקנית הגנה מעולה, שנבחרה העונה לשחקנית ההגנה הטובה בליגת המכללות. את העונה הרביעית והאחרונה שלה במדי סטנפורד היא סיימה עם ממוצעים של 17.4 נק', 11.9 רב' והכי מרשים 3.7 בלוקים למשחק.

בחודש מרץ הכריזה ברינק על המועמדות שלה לדראפט ה-WNBA. היא זכתה לקבל במהרה שני סרטוני תמיכה מכוכבי ה-NBA האחים סטף וסת' קרי. "הם ממש התרגשו" אמרה ברינק למגזין פיפל על האחים קרי, אותם מכירה כל חייה. "סטף עשה את הסרטון המצחיק הזה, שאני צוחקת עליו כי ההורים שלי הראו לי לפני שהם העלו את זה ל-ESPN. שניהם מהווים מודל לחיקוי ענק עבורי, אז התמיכה שלהם היא כל העולם", אמרה בריק "הם יהיו כתף נהדרת להישען עליה. הם תמיד תמכו בי על המגרש ומחוץ לו".

הקשר המשפחתי הייחודי בין ברינק לאחים קרי, נוצר על-ידי ההורים שלהם. אמא של ברינק, מישל ביין-ברינק, הייתה שותפה לדירה עם אמו של קרי, סוניה בווירג'יניה טק והשתיים שיחקו ביחד בקבוצת הכדורעף של המכללה. בעוד בעליהם לעתיד דל קרי וגרג ברינק היו שניהם שחקני כדורסל באותו קולג'.

הקשר שנוצר בין שתי המשפחות המשיך להתהדק כאשר נולדו הילדים שלהם. הסנדקים של קמרון הם דל וסוניה קרי, הוריהם של כוכב ה-NBA סטף וסת' קרי. במקביל מישל אמא של ברינק, היא הסנדקית של סטף וסת'.

ברינק בת ה-22 החלה לשחק כדורסל רק בגיל עשר. כילדה היא חלמה להפוך לשחקנית נבחרת ארה"ב בכדורעף, לאחר שראתה אותן זוכות בזהב באולימפיאדת לונדון. היא עשתה זאת כמובן בבית משפחת קרי שגידלו באותה העת שני שחקני כדורסל.

מגיל צעיר המשפחות מבלות ביחד במהלך הקיץ. מבין האחים נוצר קשר מאוד משמועתי בין סטף לקמרון. במהלך הפגרה של ה-NBA קמרון מצטרפת לאימונים עם סטף שעוזר לה לשפר חלקים מהמשחק שלה. התמיכה שלו לא נגמרת כאן, כאשר כבר מתחילת הדרך שלה הוא היה מגיע לתמוך בה במהלך המשחקים בתיכון ובמכללה בסטנפורד.

"זו ברכה שיש חיבור כל כך מדהים", אמרה ברינק בראיון ל-orogonlive לפני שש שנים "הוא (סטף) כמו אח בשבילי, אז זה בדיוק כמו לראות בן משפחה שהכרת ומישהו שהיית מתרוצצת לידו ומשחקת איתו, ואז פתאום את רואה אותו על העטיפה של קופסאות דגנים. זה מטורף כי הוא אדם רגיל בחיים שלך ויש מאות אלפי אנשים שמביטים עליו בהערצה".

את החיבור הראשון לכדורסל יצרה האמא סוניה קרי. "קמרון לא רצתה לשחק כדורסל כי היא ידעה ששיחקנו כדורסל", אמרה האמא מישל בראיון לסטנפורד "כשאתה מספר לילד שלך משהו, הם בדרך כלל הולכים בדרך ההפוכה. אבל סוניה, בגלל שהיא מורה, מזהה דברים אצל ילדים. בדיוק כמו שקמרון רצה וזזה, כולנו הרגשנו שהיא יכולה להיות ספורטאית כלשהי. וסוניה זיהתה את זה".

"בכל פעם שהיינו איתה, סוניה הייתה אומרת, 'אז, את עדיין רוצה להיות אמנית? את לא רוצה לעשות שום ספורט?’ היא המשיכה לשאול אותה ולחטט. 'למה קמרון? למה שלא תנסי פשוט?"

משפחת ברינק עברה לשלוש שנים בהולנד כחלק מהעבודה של ההורים בחברת נייקי. שם החלה לשחק כדורעף. את צעדיה הראשונים בענף הכדורסל היא עשתה במחנה של האבא דל קרי, ששיחק בעצמו 16 שנה ב-NBA.

משפחת ברינק הגיע לארה"ב לחגוג עם סטף את הולדת בתו הבכורה ריילי ובמהלך השהות בשארלוט הצליחה סוף סוף מישל לשכנע את קמרון ללכת למחנה. "את לא יכולה פשוט לשבת כאן ליד הבריכה כל השבוע", אמרה מישל לקמרון. "את חייבת להיות פעילה".

ברינק הסכימה ללכת לחצי יום, "אני כל כך גאה בך שבאת היום", אמר דל קרי כאשר ראה אותה. "לא אתה לא!" היא ענתה בכעס. בהתחלה היא לא נהנתה מהענף החדש, אך עם הזמן החלה להשתפר וכאשר חזרה להולנד החלה לחפש מסגרת להמשיך את האימונים שלה".

ברינק המשיכה להצטיין במקביל בכדורסל ובכדורעף ואף זכתה באליפות הכדורעף של מדינת אורגון עם התיכון שלה. היא קבלה הזמנה להמשיך את הקריירה הכפולה שלה במכללות, אך בחרה ללכת לסטנפורד החזקה כדי להתמקד בכדורסל. היא נבחרה על-ידי ESPN כשחקנית השלישית בטיבה במחזור הגיוס של לליגת המכללות ב-2020.

כבר בשנה הראשונה שלה במדי המכללה, היה לה חלק משמעותי בזכייה של סטנפורד בליגת המכללות. ברינק המשיכה להשתפר ולהצטיין ונבחרה שלוש פעמים לשחקנית ההגנה של ליגת PAC 12 ופעמיים שחקנית השנה (2022, 2024). בשנה שעברה היא הוזמנה לנבחרת ארה"ב ב-3 על 3, הובילה את הנבחרת לזכייה באליפות העולם ונבחרה לשחקנית המצטיינת של הטורניר.

ההצלחה שלה על המגרש והעובדה שהפכה לאחת השחקניות המפורסמות בליגת המכללות, הביאו את חברת ניו באלאנס להחתים אותה על חוזה רב שנתי ולהפוך לשחקנית הכדורסל הראשונה עם ליין נעליים משלה. "היכולת שלהם להעצים אתלטים מתיישבת בצורה מושלמת עם הערכים שלי, ואני מצפה למסע הזה איתם", אמרה ברינק לאחר החתימה. "אני מקווה שנעניק השראה לספורטאים ברחבי העולם להגשים את החלומות שלהם ללא פחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!