דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

"חלק מבניין הרוח הישראלית": נעמי פולני הובאה למנוחות בבית העלמין בכנרת

מאות חברים, בני משפחה ויוצרים באו היום (ג') לחלוק כבוד אחרון לכוריאוגרפית והבמאית כלת פרס ישראל שעמדה מאחורי "הצ'יזבטרון" ו"התרנגולים" | ההיסטוריון והסופר ד"ר אסף ענברי: "אם יש לנו זהות ישראלית ששווה להילחם עליה - זה הרבה בזכות נעמי"

קברה של נעמי פולני בבית העלמין כנרת (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90)
קברה של נעמי פולני בבית העלמין כנרת (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90)
אורן דגן

היוצרת נעמי פולני, שהלכה לעולמה בגיל 96, הובאה היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין כנרת. מאות חברים, בני משפחה ויוצרים באו לחלוק לה כבוד אחרון. לפני ההספדים הושמע השיר 'זמר אהבה לים' שכתב רפאל אליעז והלחין סשה ארגוב, בביצוע להקת 'התרנגולים' שהקימה פולני.

המוזיקאי חנן יובל סיפר על החברות שהייתה ביניהם, למרות פער הגילים: "היא הייתה מרימה טלפונים חופשי על כל מיני דברים שמציקים לה, כאילו שאני ראש הממשלה. כשהייתי מתקשר להגיד לה חג שמח או שנה טובה, היא הייתה אומרת, 'אוי, זה נורא מרגש אותי. תשמע, אתה לא יכול להתנסח ככה בשירי אהבה'. אבוי שכל חייה נאלצה להתמודד עם כלכלה, ואבוי לנו שנאלצנו להתגייס ולעזור. תודה למועצה אזורית עמק הירדן שהתגייסו כשהיה צריך".

חנן יובל סופד לנעמי פולני (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90)
חנן יובל סופד לנעמי פולני (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90)

ההיסטוריון והסופר ד"ר אסף ענברי, שהיה בקשרי חברות עם פולני ספד לה: "הזהות הישראלית שנעמי הטביעה בה חותם שלא יימחה נאבקת עכשיו על קיומה. אומנם יש דור חדש מופלא של יוצרים 'לובשי חול וחגור' ש'נושאים את עמם עלי שכם' מעזה עד גבול הצפון, ויש רוח התנדבות והתגייסות אזרחית שכמוה לא ידענו הרבה שנים, אבל מלחמת האחים שדהרנו אליה לפני 7 באוקטובר עלולה להתחדש עוד לפני שתסתיים המערכה הצבאית. אם יש לנו זהות ישראלית ששווה להילחם עליה – זה הרבה בזכות נעמי. נתת לנו המון, תחסרי לנו מאוד".

השר בני גנץ על קברה של נעמי פולני (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90)
השר בני גנץ על קברה של נעמי פולני (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90)

השר בני גנץ שהיה מיודד עם פולני ספד לה: "מוזר לעשות עצירה ולבוא הנה בימי סער כאלה כשהמדינה מוטרדת בכל כך הרבה אתגרים ולבוא לערש תרבות כזה, אבל זה גם הסבר למה צריך לעשות את העצירה הזאת. נעמי לקחה הווי של הקמת המדינה, הפלמ"ח וצה"ל והפכה אותם לצ'יזבטרון ולהקות צבאיות. היא לקחה קושי, כאב ותקווה והפכה אותם לתרבות הישראלית.

"נעמי הייתה חלק מבניין הרוח הישראלית. היו חשובים לה כל משפט והברה, אמרה שצריך להתרכז בשיר ובקהל ולא בעצמך. כמה ההיגד הזה רלוונטי יותר מתמיד גם בשדות שמחוץ לשדות הזמר.

"הכרנו כשהייתי רמטכ"ל. עשינו איתה יום הולדת 50 לרויטל אשתי שהיה ברוח שירי התרנגולים. נעמי נתנה פקודות לרמטכ"ל ונזפה בו. בשנים האחרונות נפגשנו כשהייתי באזור הכנרת ושרנו ביחד. מעבר להיותה ענקית תרבות ויוצרת מרכזית בבניין הרוח הישראלית, הייתה חברה טובה, חדה כתער, חכמה ומצחיקה. תודה על רגעי חסד של שירה, שמחה, עצב ושמחה שנתת למדינת ישראל ותודה שהיית חברה שלי ונתת לי רגעי אור חשובים כל כך. מתגעגע וחושב על השיר הבא".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!