דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
24.2°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 24.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 31.4°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / מת מפצעיו רס"ן (מיל') דור זימל, בן 27 מאבן יהודה, שנפצע מכטב"ם ששוגר מלבנון לערב אל-עראמשה

שני מחבלים נוטרלו לאחר שירו לעבר כוח צה"ל ליד חברון | לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל סיים מבצע של כמה ימים בשכם | ארגון פת"ח הודיע על שביתה כללית ביו"ש במחאה על ה"תוקפנות הישראלית"

  • רס"ן דור זימל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
    רס"ן דור זימל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
  • נשק ששימש את אחד המחבלים בניסיון הפיגוע ליד חברון (צילום: דובר צה"ל)
    נשק ששימש את אחד המחבלים בניסיון הפיגוע ליד חברון (צילום: דובר צה"ל)
  • פעילות סיירת חרוב במחנה הפליטים נור א-שמס ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות סיירת חרוב במחנה הפליטים נור א-שמס ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)
  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון  (צילום: AP Photo/Andrew Harnik)
    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון (צילום: AP Photo/Andrew Harnik)
  • פעילות כוחות צה"ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות כוחות צה"ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-198 למלחמה: שני מחבלים שהגיעו לצומת בית ענון שליד חברון חוסלו על ידי כוח צה"ל, לאחר שאחד המחבלים ניסה לדקור חיילים שהיו במקום. הכוחות הגיבו בירי ונטרלו אותו. במקביל, המחבל הנוסף פתח בירי לעבר הלוחמים שהגיבו בירי ונטרלו גם אותו. אין נפגעים לכוחות צה"ל.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית SNN, איראן תקבל בשבוע הבא משלוח ראשון של מטוסי סוחוי Su-35 מרוסיה. הדבר צפוי לחזק משמעותית את יכולתו של חיל האוויר האיראני להתמודד עם התקפות אוויר אפשריות, אך מאז ייצור Su-35 בשנת 1995, חברת סוחוי ייצרה עוד 7 סדרות של מטוסי קרב.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפות אוויריות של צה"ל בדרום המדינה אתמול (שבת). לאורך היום נשמעו אזעקות בצפון, וזוהו נפילות בשטחים פתוחים באבן מנחם ובסאסא.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

האזעקות במטולה ובכפר גלעדי: נפילות בשטחים פתוחים, אין נפגעים או נזק

על פי הודעת המועצה האזורית גליל עליון, לאחר הפעלת ההתרעות במטולה ובכפר גלעדי נפלו כמה רקטות בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או על נזק.

אזעקה במטולה ובכפר גלעדי

התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה ביישובים מטולה וכפר גלעדי.

חיל האוויר תקף פעיל חזבאללה ששהה במבנה צבאי בדרום לבנון

דובר צה"ל מעדכן כי לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחבל ששהה במבנה צבאי של חיזבאללה בכפר כילא שבדרום לבנון.

גנץ לבלינקן: בחן מחדש את הטלת הסנקציות על נצח יהודה

השר בני גנץ שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, והתריע בפניו כי ההחלטה המסתמנת בנוגע להטלת סנקציות על גדוד נצח יהודה היא שגיאה כפולה שתפגע בלגיטימציה של ישראל בזמן המלחמה, ושאין לה הצדקה משום שלישראל יש מערכת משפט חזקה ועצמאית.

בשל כך, גנץ ביקש מבלינקן לבחון מחדש את הסוגיה, וציין בפניו כי חובה לקדם לצד מדינות האזור את סוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה באופן שיפעיל לחץ מדיני על חמאס ויקדם את שחרור החטופים.

הרמטכ"ל אישר תוכניות להמשך המלחמה בפיקוד הדרום

הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים הערכת מצב ואישורי תוכניות להמשך המלחמה בפיקוד הדרום, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ומפקדים נוספים.

מת מפצעיו רס"ן דור זימל, בן 27 מאבן יהודה, שנפצע מכטב"ם ששוגר מלבנון לערב אל-עראמשה

רס"ן (מיל') דור זימל, בן 27 מאבן יהודה, סגן מפקד פלוגה בגדוד 8103, חטיבת עציוני (6), נפטר מפצעיו לאחר שנפצע קשה ב-17 באפריל מכטב"ם ששוגר מלבנון לערב אל-עראמשה.

אזעקות הופעלו ברמות נפתלי

נתניהו: "נגביר את הלחץ הצבאי והמדיני, זאת הדרך היחידה לשחרר את חטופינו ולהשיג את ניצחוננו"

"מה נשתנה הלילה הזה, אזרחי ישראל?", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "שבלילה הזה, 133 אחינו ואחיותינו היקרים אינם מסובים לשולחן הסדר, והם עדיין כלואים בתופת של החמאס. כבר שחררנו 124 מחטופינו ואנחנו מחויבים להשיב את כולם הביתה – את החיים ואת החללים כאחד.

"ומה לא נשתנה הלילה הזה? שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. גם הפעם נגבר על מבקשי נפשנו – בזכות האמונה של עמנו, התעוזה של לוחמינו והאחדות בתוכנו.

"בליל הסדר הזה ניצבים לנגד עינינו חטופינו בשבי החמאס. הסבל שלהם והסבל של משפחותיהם קורע את ליבנו ורק מחזק את נחישותנו להשיבם. איננו מרפים ולו לרגע מן המשימה הקדושה להחזיר אותם הביתה.

"לצערי, עד עכשיו, כל ההצעות לשחרור חטופינו נדחו על הסף על ידי החמאס. לכן אמר בצדק מזכיר המדינה האמריקני: 'החמאס סירב לכל ההצעות שהוגשו לו'. לדבריו, הדבר היחיד שמונע עסקה לשחרור החטופים – הוא החמאס.

"במקום לסגת מעמדותיו הקיצוניות, החמאס בונה על פילוג בתוכנו, הוא שואב עידוד מהלחצים שמופנים כלפי ממשלת ישראל. כתוצאה מכך, הוא רק מקשיח את תנאיו לשחרור חטופינו. הוא מכביד את ליבו, ומסרב לשלח את בני עמנו. ולכן, ננחית עליו מכות נוספות וכואבות – וזה יקרה בקרוב.

"בימים הקרובים נגביר את הלחץ הצבאי והמדיני על החמאס כי זאת הדרך היחידה לשחרר את חטופינו ולהשיג את ניצחוננו. אזרחי ישראל, ערב חג הפסח שבו עם ישראל יצא מעבדות לחירות, נזכור את חללינו הגיבורים, ואת לוחמינו הפצועים, שבזכות הקרבתם אנו בני חורין.

"מדינת ישראל חזקה, צבא ההגנה לישראל חזק – הן בהגנה והן בהתקפה. אויבינו לא יוכלו לנו, אנחנו נוכל להם. אני מצדיע ללוחמינו הגיבורים שנלחמים בכל החזיתות – ביבשה, בים ובאוויר. אני מחבק את אחיי ואחיותיי למשפחת השכול, שאיבדו את היקר מכל.

"אחי יוני ז"ל, שנפל בקרב למען השבת חטופים, כתב את האמת ההיסטורית הפשוטה: 'צה"ל הוא הגורם היחיד העומד בפרץ ומונע את שחיטת עמנו כבימים עברו'. אני אגן בחירוף נפש על צה"ל, על הצבא שלנו ועל הלוחמים שלנו. אם מישהו חושב שהוא יכול להטיל סנקציות על יחידה בצה"ל – אני אלחם בזה בכל כוחותיי.

"כפי שהחיילים שלנו מאוחדים להגן עלינו בשדה הקרב, אנחנו מאוחדים להגן עליהם בשדה המדיני. יחד נילחם, ובעזרת ה' – יחד ננצח. חג פסח כשר לכל עם ישראל".

כוחות הביטחון השלימו מבצע נרחב לסיכול טרור בנור א-שמס מזרחית לטול כרם

14 מחבלים חוסלו, 15 מבוקשים נעצרו, מטענים ואמצעי לחימה רבים נחשפו, אותרו והוחרמו במבצע נרחב לסיכול טרור של כוחות הביטחון במרחב נור א-שמס מזרחית לטול כרם.

כלל המחבלים חוסלו במהלך חילופי אש עם הכוחות בזמן הפעילות. מתחילת הפעילות נפצעו תשעה לוחמי צה״ל ולוחם מג״ב קל עד בינוני. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

צה"ל תקף מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו שני מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים במרחב עייתא א-שעב ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים א-נקורה ומג'דל זון.

שני שיגורים מלבנוןשחצו לעבר מרחב ראש הנקרה. צה"ל תקף את מקורות הירי. בתגובה לשיגורים, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור במרחב אל-קטראני.

 

ניסיון פיגוע בבקעת הירדן: מחבלת עם סכין ניסתה לדקור חיילים והם ניטרלו אותה בירי; אין נפגעים לכוחות

דובר צה"ל על הדיווחים על סנקציות על נצח יהודה: "העניין לא מוכר בצה"ל, אם יוחלט על סנקציות הן ייבחנו"

"לוחמי גדוד נצח יהודה משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה"ל ועקרונות הדין הבינלאומי", אמר היום דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בתגובה לדיווחים על סנקציות שארה"ב שוקלת להטיל על הגדוד. "לאורך השנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים לוחמים בצה"ל.

"בהמשך לפרסומים על סנקציות נגד הגדוד, העניין לא מוכר בצה"ל. אם יוחלט על סנקציות הן ייבחנו. צה"ל פועל ויוסיף לפעול לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין".

הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בגליל העליון

התרעות הופעלו ביישובים אביבים, אזור תעשייה רמת דלתון, ברעם, ג'ש – גוש חלב, דלתון, יראון, כרם בן זמרה, עלמה, ריחאנייה, רמות נפתלי, דישון, מלכיה, יפתח ומרכז אזורי מבואות חרמון.

חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

אביבים, אזור תעשייה רמת דלתון, ברעם, ג'ש – גוש חלב, דלתון, יראון, כרם בן זמרה, עלמה, ריחאנייה

בעקבות השיגורים לצפון: בן 36 נפגע קל מפגיעת הדף באזור ראש הנקרה

צה"ל מאשר: התבצע ירי לקיבוץ מירב שבגלבוע, אין נפגעים

דובר צה"ל: מחבלים ירו מוקדם יותר היום לעבר קיבוץ מירב שבחטיבת מנשה, אין נפגעים ונגרם נזק למבנה. כוחות צה"ל חוסמים צירים ופתחו בסריקות.

דיווח: רוסיה תעביר לאיראן 12 מטוסי קרב מסוג סוחוי-35

דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית SNN: איראן תקבל בשבוע הבא משלוח ראשון של מטוסי סוחוי Su-35 מרוסיה. הדבר צפוי לחזק משמעותית את יכולתו של חיל האוויר האיראני להתמודד עם התקפות אוויר אפשריות.

תושבים מקיבוץ מירב שבגלבוע דיווחו על ירי לעבר בית מכיוון הכפר ג'ילבון

מהירי נפגע חלון של בית משפחה בקיבוץ, ללא נפגעים.

האזעקות בגליל המערבי: מספר שיגורים מלבנון ונפילות במרחב שלומי, ללא נפגעים או נזק

אזעקות בגליל המערבי

האזעקות נשמעו באזור תעשייה אכזיב מילואות, בלימן, שלומי, ראש הנקרה, מצובה ובצת.

אזרח נפצע קל מפיצוץ מטען בבנימין

מדובר צה"ל נמסר: "חייל מילואים בחופשה נפצע כתוצאה מפיצוץ מטען בסמוך לאל מועייר שבחטיבת בנימין. כוח צה"ל פתח בסריקות אחר חשודים".

המועצה האזורית הגליל העליון: "קולות הנפץ הנשמעים בעמק החולה - ירי צה"ל"

ניסיון הפיגוע ליד חברון: 2 מחבלים נוטרלו; אין נפגעים

ראשוני: דיווח על ירי בצומת בית ענון ליד חברון

דיווח: כוחות הביטחון עזבו את מחנה הפליטים נור א-שמס ביו"ש

פלסטינים מדווחים כי לאחר כמה ימי פעילות, צה"ל וכוחות הביטחון עזבו את מחנה הפליטים שליד טול כרם.

דיווח בלבנון: תקיפה בדרום המדינה

העיתון אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפה בטיר חרפא בדרום לבנון.

שר החוץ ישראל כ"ץ על אישור חבילת הסיוע לישראל בבית הנבחרים: "מסר חזק לאויבינו"

שר החוץ ישראל כ"ץ על אישור חבילת הסיוע לישראל בבית הנבחרים: "ההצבעה על חבילת הסיוע לישראל עם תמיכה דו-מפלגתית גורפת מוכיחה את הקשרים החזקים והשותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב ומשדרת מסר חזק לאויבינו. אני מקווה שההצעה תעבור את הסנאט בקרוב עם תמיכה דו-מפלגתית חזקה".

עוד הודה שר החוץ ליו"ר הקונגרס מייק ג'ונסון: "מנהיגותך הובילה את המאמצים להעביר את חבילת הסיוע לישראל בבית הנבחרים היום. תודה למנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס שתמך בו".

בית הנבחרים האמריקאי אישר חבילה סיוע לישראל בסך 14 מיליארד דולר

לאחר האישור בבית הנבחרים הוא יעבור לאישור הסאנט. מלבד הסיוע לישראל תועבר בחבילה סיוע גם לאוקראינה וטיוואן בשווי כולל של 95 מיליארד דולר.

לפי דיווחים של חוקרי מודיעין עצמאים, ולאחר מכן דיווח בניו יורק טיימס, בתקיפה בבסיס הצבאי באספהאן שבאיראן המיוחסת לישראל נפגעה סוללה של מערכת ההגנה האווירית מתוצרת רוסיה S-300. המערכת שנפגעה מיועדת להגן מאיומים מהאוויר סביב נתנז, שם נמצא המתקן המרכזי של איראן להעשרת אורניום.

בית הנבחרים האמריקאי אישר חבילת סיוע של 14 מיליארד דולר לישראל. חבילת הסיוע תועבר לאישור הסנאט.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!