דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / ארה"ב: "חמאס מעדיף להחזיק חטופים במקום לסיים את המלחמה"

4 מפגינים נעצרו במחאה בירושלים, אחרי פרסום הסרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין | הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו בקהיר לקראת מבצע ברפיח | רסיסי רקטה פגעו בבית בשדרות | מטחים לגליל העליון מהבוקר, בתים במושב אביבים נפגעו מרקטות ובמקום פרצה שריפה | גלנט: "מחצית ממפקדי הארגון בלבנון חוסלו" | הנשיא ביידן חתם על חבילת הסיוע לישראל: "יום טוב לאמריקה ולעולם"

  • הירש גולדברג-פולין, בסרטון שפרסם חמאס מהשבי (צילום מסך)
    הירש גולדברג-פולין, בסרטון שפרסם חמאס מהשבי (צילום מסך)
  • הנשיא ג'ו ביידן נואם בביקורו בישראל, בזמן המלחמה עם חמאס (צילום ארכיון: AP/Evan Vucci)
    הנשיא ג'ו ביידן נואם בביקורו בישראל, בזמן המלחמה עם חמאס (צילום ארכיון: AP/Evan Vucci)
  • הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בבסיס נבטים לאחר המתקפה האיראנית (צילום: דובר צה"ל)
    הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בבסיס נבטים לאחר המתקפה האיראנית (צילום: דובר צה"ל)
  • שבר רקטה שנורתה מעזה לשדרות (צילום: עיריית שדרות)
    שבר רקטה שנורתה מעזה לשדרות (צילום: עיריית שדרות)
  • עיר האוהלים ברפיח אליה התפנו תושבי צפון רצועת עזה (צילום: REUTERS/Mustafa Thraya/ FILE PHOTO)
    עיר האוהלים ברפיח אליה התפנו תושבי צפון רצועת עזה (צילום: REUTERS/Mustafa Thraya/ FILE PHOTO)
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-201 למלחמה: חמאס פרסם היום (רביעי) סרטון מהשבי של החטוף הירש גולדברג-פולין. מדובר למעשה באות חיים ראשון של הצעיר בן ה-23 שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, וידו נקטעה. 'דבר' בחר שלא לפרסם את תוכן הסרטון. 2 מפגינים נעצרו במחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, שהתפתחה בעקבות פרסום הסרטון.

צה"ל הודיע שהחל בתקיפת מטרות חיזבאללה בדרום לבנון, המשך להסלמה שהחלה אתמול לאחר חיסול שני בכירים בארגון. בתים במושב אביבים נפגעו היום מרקטות חיזבאללה, ובמקום פרצה שריפה.

לוחמי צה"ל סיכלו ניסיון פיגוע דקירה לעבר לוחמי צה"ל מגדוד שמשון שפעלו בעמדה צבאית באזור צומת העוקפים, סמוך לקריית ארבע. לפי צה"ל, הלוחמים חתרו למגע ופתחו בירי לעבר המחבלת שאחזה בסכין והסתערה לעבר הכוח, והיא חוסלה. אין נפגעים לכוחות הישראלים.

סוכנות AP מדווחת על מתחם אוהלים חדש שהוקם בדרום הרצועה, לא רחוק מח'אן יונס, שהוקם ככל הנראה כדי לתת מענה למפונים מרפיח לנוכח כוונת ישראל להתחיל בפעולה קרקעית באזור. גורם פלסטיני טען מנגד כי מדובר במתחם שמיועד לתת מענה למפונים מבית חולים סמוך.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

הסנאט אישר ברוב גדול את חבילת הסיוע לישראל בסך 26 מיליון דולר

חבילת הסיוע, שכולל גם סיוע לאוקראינה ולטאיוואן, אושרה ברוב גדול של 79 תומכים דמוקרטים ורפובליקנים, ו-18 מתנגדים. זאת לאחר שאושרה בשבת בבית הנבחרים. הצווין ייכנסו לתוקף כשהנשיא ביידן יחתום עליהם, מה שצפוי לקרות היום.

שר החוץ כ"ץ על אישור חבילת הסיוע בארה"ב: "עדות לחוזקה של הברית שלנו"

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע בסנאט של ארה"ב: "אני מודה לסנאט האמריקני על העברת חבילת הסיוע לישראל הלילה ברוב דו-מפלגתי מוחץ", כתב כ"ץ בחשבון ה-X שלו, "בעודנו מציינים 200 יום למתקפת הטרור הברברית של חמאס ב-7 באוקטובר, ישראל וארה"ב עומדות יחד במאבק בטרור, בהגנה על הדמוקרטיה והערכים המשותפים שלנו.

"חבילת הסיוע לישראל שעברה את שני הבתים היא עדות ברורה לחוזקה של הברית שלנו ומשדרת מסר עוצמתי לכל אויבינו.

"תודה למנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור שומר, ולמנהיג המיעוט בסנאט, הסנאטור מקונל, על מחויבותם הבלתי מתפשרת לביטחון ישראל. השותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב בלתי ניתנת לשבירה."

צה"ל תקף תשתיות חיזבאללה ומשגר רקטות שביצע ירי לגליל המערבי

כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד הלילה (בין שלישי לרביעי) משגר רקטות של חיזבאללה באזור טיר חרפא, שביצע ירי לאזור מושב שומרה בגליל המערבי – כך הודיע דובר צה"ל. בתקיפה הושמדו גם מבנה צבאי של ארגון הטרור חזבאללה בו שהו מחבלים הותקף במרחב.

עוד דווח שבמהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור באזור מרכבא, מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב, ועמדת תצפית במרחב מרווחין, המשוייכות לחזבאללה. הכוחות תקפו בירי ארטילרי להסרת איום באזור שיחין וכפר שובא.

אזעקות באצבע הגליל

האזעקות נשמעו בבית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, ותל חי.

בהמשך לאזעקות בגליל: האירוע הסתיים

הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין לישראל.

אזעקות בגליל המערבי: נטועה, שתולה

צה"ל תקף משגרי רקטות שמוקמו במרחב הומניטרי בדרום רצועת עזה

צה"ל דיווח שתקף באופן מדויק משגרי רקטות שמוקמו במרחב הומניטרי בדרום רצועת עזה. בעקבות מידע וזיהוי מבצעי שגובש בפיקוד הדרום, מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו מספר תקיפות שהובילו להשמדה של שתי עמדות שיגור שמוקמו בדרום הרצועה בלב מרחב הומניטרי והיו בשימוש ארגון הטרור חמאס. עמדות השיגור היו טעונות והותקפו טרם בוצעו מהם שיגורים לשטח הארץ. התקיפה בוצעה לאחר מאמצים מקדימים לצמצום הפגיעה באזרחים.

צילום אוויר של עמדת שיגור רקטות של חמאס סמוך למתחם הומניטרי ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
צילום אוויר של עמדת שיגור רקטות של חמאס סמוך למתחם הומניטרי ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
צילום אוויר של עמדת שיגור רקטות של חמאס סמוך למתחם הומניטרי ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
צילום אוויר של עמדת שיגור רקטות של חמאס סמוך למתחם הומניטרי ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

עוד דווח שצוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במסדרון במרכז הרצועה. לאורך היממה האחרונה הכוח חיסל מחבלים והשמיד תשתיות טרור. באחת התקיפות, תצפיות זיהו מחבל בגזרת הכוחות, בשיתוף פעולה עם הכוחות בשטח המחבלים חוסלו בירי טנקים.
במסגרת הפעילות, מטוסי קרב תקפו מטרות צבאיות.

בצה"ל דיווחו גם שבמהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-50 מטרות צבאיות. במסגרת פעילות אוגדת עזה ביממה האחרונה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו פיר מבצעי ומספר תשתיות טרור במרכז הרצועה.

מטח לגליל העליון, דיווח: פגיעה ישירה בבית במושב אביבים

דיווח: סוכל פיגוע דקירה צפונית לקריית ארבע, המחבלת נוטרלה

ארגון הצלה יו"ש ללא גבולות דיווח על סיכול פיגוע דקירה בצומת העוקפים, צפונית לקרית ארבע. לפי הדיווח, מחבלת מנוטרלת במקום.

לוחמי צה״ל סיכלו ניסיון פיגוע דקירה סמוך לקריית ארבע, המחבלת חוסלה

צה"ל הודיע שלפני זמן קצר סוכל ניסיון פיגוע דקירה לעבר לוחמי צה"ל מגדוד שמשון שפעלו בעמדה צבאית באזור צומת העוקפים, סמוך לקריית ארבע.

לפי צה"ל, הלוחמים חתרו למגע ופתחו בירי לעבר המחבלת שאחזה בסכין והסתערה לעבר הכוח, והיא חוסלה. אין נפגעים לכוחות הישראלים.

המחבלת שחוסלה סמוך לקריית ארבע: מימונה עבד אל חמיד חראחשה, בת 20 מחברון

לאחר הפגיעה בבתים באביבים בגליל העליון: צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

צה"ל הודיע על תקיפה בדרום לבנון,. זאת לאחר שמוקדם יותר דווח על שני בתים שנפגעו מירי נ"ט במושב אביבים בגליל העליון.

דיווח בלבנון: תקיפות מהאוויר בעיירה עייתא א-שאב בדרום לבנון

רשת הטלוויזיה אלמנאר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על התקיפות, לאחר שצה"ל הודיע שהחל לתקוף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון.

אזעקה בעוטף עזה: כיסופים

האזעקה בכיסופים: זוהו שני שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים

גלנט: "מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא ומפקיר את השטח לפעולת צה"ל"

"מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא ומפקיר את השטח לפעולת צה"ל", אמר שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הצפון. "בהיבט המבצעי, התקופה הקרובה תהיה מכריעה.

"המטרה העיקרית שלנו הייתה ונותרה לגרום לכך שישרור כאן מצב ביטחוני שונה ותושבי צפון מדינת ישראל יוכלו לחזור לבתיהם בשטח ובבטחה. אנחנו עוסקים בכמה חלופות כדי לבסס את העניין הזה".

צה"ל תקף במטוסי קרב ובארטילריה עשרות תשתיות טרור בדרום לבנון

צה"ל השלים תקיפה רחבה של כ-40 מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב בדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וארטילריה. בין השאר הותקפו מתקני אחסון, אמצעי לחימה ותשתיות טרור.

חיזבאללה עושה שימוש נרחב במרחב עייתא א-שעב לצורכי טרור ומיקם במרחב עשרות אמצעים ותשתיות טרור של הארגון אשר כוונו לעבר העורף הישראלי.

חמאס פרסם סרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין

חמאס פרסם היום (רביעי) סרטון ראשון מהשבי של החטוף הירש גולדברג-פולין. מדובר למעשה באות חיים ראשון של הצעיר בן ה-23 שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, וידו נקטעה אז. בסרטון, שלא ברור מתי צולם, אכן רואים את יד שמאל שלו שנקטעה.

'דבר' בחר שלא לפרסם את תוכן הסרטון, שפורסם כחלק מהטרור הפסיכולוגי של ארגון הטרור.

הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו בקהיר לקראת פעולה ישראלית ברפיח

הרמטכ״ל וראש השב״כ ביקרו היום (רביעי) במצרים – לקראת פעולה ישראלית הצפויה ברפיח. השניים דנו עם עמיתיהם המצרים בפעולה הצפויה.

צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות, גבים, מכללת ספיר, איבים וניר עם.

אזעקה במג'דל שמס ברמת הגולן

הנשיא ביידן חתם על חבילת הסיוע לישראל: "יום טוב לאמריקה ולעולם"

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, חתם על חבילת הסיוע הצבאי לישראל, שאושרה מוקדם יותר בסנאט. ביידן אמר לאחר מכן כי מדובר ב"יום טוב לאמריקה ולעולם", וציין כי הסיוע לישראל וכן לאוקראינה "יהפוך את אמריקה לבטוחה יותר".

בהמשך לצבע אדום בשדרות: רסיסי רקטה שיורטה פגעו בבית בעיר, מספר נפגעי חרדה טופלו

רקטה ששוגרה לעבר שדרות יורטה, ומבנה בעיר ניזוק מחלקי היירוט. מהעירייה נמסר כי "מספר נפגעי חרדה מטופלים על ידי צוותים של מרכז חוסן ועובדים סוציאליים של אגף הרווחה בעירייה".

 

משפחתו של הירש גולדברג-פולין צפתה בסרטון שפרסם חמאס: "אין עוד זמן לבזבז"

משפחתו של הירש גולדברג-פולין צפתה בסרטון שפרסם חמאס מהשבי, ממטה משפחות החטופים נמסר: "זעקתו של הירש היא זעקתם של כל החטופים – הזמן שלהם נגמר. למדינת ישראל אין עוד זמן לבזבז, יש לשים את החטופים בראש, בלעדיהם למדינת ישראל לא תהיה תקומה ולא יהיה ניצחון. יש להחזיר את כולם הביתה – החיים לשיקום, הנרצחים לקבורה בכבוד".

הפגנה סוערת בירושלים אחרי פרסום הסרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין, 2 מפגינים נעצרו

כ-400 בני אדם מפגינים בסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים בקריאה לשחרור החטופים, לאחר פרסום הסרטון שבו תועד החטוף הירש גולדברג-פולין. המשטרה מתעמתת עם המפגינים, שכמה מהם הבעירו מדורות בכביש והשליכו חזיזים.

דוברות המשטרה: "בעקבות מחאה המתקיימת ברחוב עזה בירושלים במהלכה חלקם של המפגינים החלו להפר את הסדר תוך שהבעירו אש, שיגרו זיקוקין, הפכו פחי אשפה וגדרות על נתיבי הנסיעה ברחוב. בשל כך, נעצרו על ידי השוטרים לחקירה 2 חשודים בגין הבערת אש והפרת סדר. כוחות המשטרה ממשיכים לפעול במקום על מנת לשמור על הסדר הציבורי".

נתניהו על ההפגנות בארה"ב: "אספסוף אנטישמי השתלט על האוניברסיטאות המובילות"

ראש הממשלה' בנימין נתניהו' התייחס להפגנות האנטי-ישראליות בקמפוסים בארה"ב, ואמר: "מה שקורה עכשיו באמריקה מזעזע. אספסוף אנטישמי שקורא להשמדת ישראל השתלט על האוניברסיטאות המובילות ותוקף סטודנטים ומרצים יהודים. זה מזכיר את מה שהתרחש באוניברסיטאות בגרמניה בשנות ה-30. חייבים לעצור את ההפגנות ולגנות אותן בבירור, אך זה לא התרחש. התגובה של כמה מנשיאי המוסדות הן מבישות. חייבים לעשות הרבה יותר, כי הם לא קוראים רק "מוות לישראל וליהודים", אלא גם "מוות לארה"ב".

הוריו של הירש גולדברג-פולין, אחרי הסרטון שפורסם מהשבי: "הוקל לנו לראות אותו בחיים, אך אנו מודאגים"

הוריו של החטוף הירש גולדברג-פולין הגיבו לסרטון של בנם שחמאס הפיץ היום: "לראות את הסרטון של הירש היום זה מדהים. הוקל לנו לראות אותו בחיים, אך אנו מודאגים גם מבריאותו ורווחתו, כמו גם לבריאותם של כל בני הערובה האחרים וכל הסובלים באזור זה".

"אנחנו נמצאים כאן היום עם תחינה לכל מנהיגי המפלגות שניהלו משא ומתן עד היום. זה כולל את קטאר, מצרים, ארצות הברית, חמאס וישראל: היו אמיצים, נצלו את הרגע הזה ותעשו עסקה כדי לאחד את כולנו עם אהובינו ולסיים את הסבל באזור הזה", הוסיפו. "הירש, שמענו את קולך היום לראשונה מזה 201 ימים ואם אתה יכול לשמוע אותנו, אנחנו אומרים לך, אנחנו אוהבים אותך, תהיה חזק, תשרוד".

ארה"ב על פרסום הסרטון של הירש גולדברג-פולין: "חמאס מעדיף להחזיק חטופים במקום לסיים את המלחמה"

ממשל ביידן קיבל לידיו כבר ביום שני את סרטונו של החטוף הירש גולדברג-פולין, יומיים לפני שחמאס פרסם אותו. כך דווח ב-CNN מפי גורם רשמי בארצות הברית.

גורמים בארה"ב נמצאים מאז בקשר עם משפחתו של גולדברג-פולין, שמחזיק באזרחות אמריקנית. ה-FBI, כך דווח, בוחן את הסרטון עבור כל ראיה ומידע אפשריים שניתן ללקט על מצבו של החטוף, אמר הגורם.

סגן דובר מחלקת המדינה של ארה״ב, ודנט פאטל, התייחס לסרטון שחמאס פרסם היום: "אנחנו בוחנים את אמינותו. אם הוא אמיתי, זה עוד דוגמה לכך שחמאס מעדיף להחזיק חטופים במקום לסיים את המלחמה ולסיים את המצוקה של האזרחים בעזה. יש עסקה על השולחן – שחררו את החולים, את הזקנים, את הנשים ותהיה הפסקת אש.

מפגינים בירושלים הקיפו מבנה שבו נמצא בן גביר, המשטרה השתמשה ב"בואש"

עשרות מפגינים למען שחרור החטופים מול היכל שלמה באירוע בו השתתף בן גביר. המשטרה פיזרה את המפגינים באמצעות בואש.

הבית הלבן: ביידן נפגש עם אביגיל עידן בת ה-4, ששוחררה משבי חמאס

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, סיפר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש היום עם אביגיל עידן בת ה-4, שנחטפה ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס, לאחר שרצחו את הוריה. היא שוחררה משבי ארגון הטרור אחרי חודשיים.

דובר צה״ל על הסרטון של הירש גולדברג-פולין: "קריאה דחופה לפעולה, לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים"

דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס לסרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין. "133 חטופים עדיין מוחזקים על ידי חמאס בעזה, במשך יותר מ-200 ימים, בתנאים לא אנושיים. עד שחמאס ישחרר את החטופים שלנו, צה"ל ימשיך לרדוף את חמאס בכל מקום בעזה", אמר הגרי. "זוהי קריאה דחופה לפעולה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו".

"סרטון הטרור הפסיכולוגי הזה אינו רק תזכורת למה שעשה חמאס ב-7 באוקטובר,
הוא תזכורת לכמה מזעזע ארגון הטרור הזה – מטיל אימה על החטופים, וגם על משפחותיהם. להוריו של הירש, רייצ'ל וג׳ון, הלב שלנו איתכם. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר את בנכם הירש ואת כל החטופים שלנו הביתה. הכוח שלכם ממשיך להוות עבורנו השראה בעודנו ממלאים את המשימה ההכרחית הזו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!