דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / הקבינט דן במתווה עסקה חדש; משפחות החטופים הפגינו מול הקריה וחסמו כבישים

חליל אל-חייא, בכיר בחמאס: נתפרק מנשקנו אם תוקם מדינה פלסטינית בגבולות 1967 | פיקוד מרכז האמריקאי: יורטו טיל בליסטי ו-4 כטב"מים ששוגרו לעבר ספינות במפרץ עדן

  • חליל אל-חייא, בכיר חמאס המייצג את ארגון הטרור בשיחות המשא ומתן להפסקת אש ושחרור החטופים (צילום: AP Photo/Khalil Hamra)
    חליל אל-חייא, בכיר חמאס המייצג את ארגון הטרור בשיחות המשא ומתן להפסקת אש ושחרור החטופים (צילום: AP Photo/Khalil Hamra)
  • הירש גולדברג-פולין, בסרטון שפרסם חמאס מהשבי (צילום מסך)
    הירש גולדברג-פולין, בסרטון שפרסם חמאס מהשבי (צילום מסך)
  • דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
    דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
  • מפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, אחרי פרסום סרטון של חמאס החטוף הירש גולדברג פולין (צילום חיים גולדברג/פלאש90)
    מפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, אחרי פרסום סרטון של חמאס החטוף הירש גולדברג פולין (צילום חיים גולדברג/פלאש90)
  • נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן בנאום מיוחד בעקבות המלחמה בישראל (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
    נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן בנאום מיוחד בעקבות המלחמה בישראל (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-202 למלחמה: קבינט המלחמה כונס היום (חמישי), במטרה לבחון התנעה מחדש של המשא ומתן לשחרור החטופים. על פי דיווחים, המתווה החדש כולל 33 חטופים, בהם נשים, חיילות, מבוגרים, חולים ופצועים. משפחות חטופים הפגינו מול בסיס הקריה בתל אביב, וקראו לקדם עסקה לשחרור יקיריהן המוחזקים בשבי חמאס.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

דיווח בארה"ב: ממשל ביידן קיבל את הסרטון של הירש גולדברג-פולין כבר ביום שני

רשת CNN מדווחת שממשל ביידן קיבל את הסרטון של הירש גולדברג-פולין כבר ביום שני, יומיים לפני הפרסום הפומבי – ומאז היה בקשר עם הוריו של החטוף, שלא ברור אם צפו בסרטון לפני היום. הגורמים שדברו עם CNN לא מסרו מהם הצינורות דרכם הושג הסרטון, שהועבר לבחינה במחלקה הרלוונטית ב-FBI.

החות'ים: תקפנו ספינה אמריקנית במפרץ עדן

דובר המיליציה החות'ית, יחיא סריע, דיווח כי אנשיו תקפו את הספינה האמריקנית MAERSK YORKTOWN במפרץ עדן באמצעות מספר טילים ימיים.

פעולה ברפיח ועסקת חטופים: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (חמישי) אחרי 12 ימים שבהם לא התכנס. הקבינט ידון, בין השאר, בפעולת צה"ל המתוכננת ברפיח. השרים יעודכנו בתוכניות של הצבא. לפני הקבינט המורחב יתכנס קבינט ניהול המלחמה לישיבה שנייה השבוע.

שרי קבינט המלחמה ידונו בדרכים להתניע את המגעים לעסקת חטופים למרות הקשיים והמשך המלחמה בעזה. ההערכה בישראל שפעולה ברפיח תגביר את הלחץ על חמאס ותקדם את הסיכויים לעסקה.

ארה"ב: יירטנו טיל בליסטי ו-4 כטב"מים ששיגרו החות'ים לעבר ספינה אמריקנית

פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) הודיע במהלך הלילה כי כוחות אמריקניים באזור מפרץ עדן יירטו טיל בליסטי ששוגר לעבר הספינה "מירסק יורקטאון" (Mearsk Yorktown). בנוסף הודיעו האמריקנים כי השמידו 4 כטב"מים שנעו לעבר ספינה אמריקנית.

האקונומיסט: איראן עדיין מנסה להכחיש את התקיפה הישראלית

מגזין "האקונומיסט" הבריטי פרסם הלילה כי איראן מנסה לטייח את התקיפה הישראלית שהתבצעה בשבוע שעבר על 3 מתקנים צבאיים, בכך שפרסמה בסוכנויות הידיעות של הרפובליקה האסלאמית כתבות ה"מפריכות" את התקיפה הישראלית, אך לפי המגזין הבריטי האיראנים מציגים תמונות של מכ"מים ואמצעים חדשים שהכניסו למתקנים שהופצצו, במקום אלה שהושמדו, בניסיון להראות כי למתקנים כלל לא נגרם נזק.

מטוסי קרב תקפו מספר תשתיות טרור, עמדות תצפית ומבנה צבאי בדרום לבנון

צה"ל תקף אמש מהאוויר מספר תתשתיות  טרור, עמדת תצפית ומבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון באזורי הכפרים מרון א-ראס, מרכבא ועלמא א-שעב. בנוסף צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר איומים חשודים בדרום לבנון.

4 ישראלים נכנסו למתחם קבר יוסף ללא תיאום - וחולצו על ידי כוחות הביטחון

ארבעה ישראלים נכנסו הלילה למתחם קבר יוסף שבשכם ללא תיאום מוקדם כנדרש. הם עלו עם רכבם על דוקרנים סמוך למתחם הקבר והזעיקו חילוץ. כוחות הביטחון חילצו אותם מהמקום ללא פגע ורכבם הוחרם.

בכיר חמאס חליל אל-חיה: נניח את נשקנו אם תוקם מדינה פלסטינית בגבולות 67

חליל אל-חיה, בכיר בחמאס, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי ארגון חמאס מעוניין להצטרף להצטרף לממשלת אחדות פלסטינית וכי הוא "מוכן לקבל ריבונות פלסטינית מלאה בגדה המערבית וברצועת עזה וחזרת הפליטים הפלסטינים". אם זה יקרה, לדברי אל-חיה, תתפרק הזרוע הצבאית של חמאס.

מטוסי קרב חיסלו מחבלים שניסו לשגר רקטות מעזה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שני מחבלים שניסו לשגר רקטות מעזה לשטח ישראל, והשמידו את בור השיגור ואת מחסן אמצעי הלחימה שבו שהה אחד המחבלים. על פי דובר צה"ל, כוחות של חטיבת הנח"ל זיהו את המחבלים במסדרון במרכז הרצועה. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור בשאטי שבה שהו מחבלים שביצעו שיגורים לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה.

דובר צה"ל מוסיף כי חיל האוויר, בשיתוף חטיבת האש 215, חיסלו אתמול בתקיפה מדויקת חוליית מחבלי צליפה של חמאס בנוציראת, וכי לאורך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-30 מטרות של ארגוני הטרור ברחבי הרצועה, בהן מחסני אמל"ח, חוליות מחבלים, מבנים צבאיים ותשתיות טרור נוספות.

דיווח בלבנון: תקיפה בבעלבכ שבמזרח המדינה

מטה משפחות החטופים: קבינט המלחמה יתכנס ב-11 בקריה, נקיים הפגנה במקום

מטה משפחות החטופים פרסם הודעה בקבוצות וואטסאפ לפיה קבינט המלחמה יתכנס בשעה 11:00 בקריה בתל אביב. במטה מתכננים הפגנה מול שער שאול של הקריה, ברחוב שאול המלך, וקוראים לציבור להגיע.

משפחות חטופים מפגינות מול בסיס הקריה בתל אביב

משפחות חטופים החלו להפגין מול בסיס הקריה בתל אביב, וקוראות לקדם עסקה לשחרורם של יקיריהן המוחזקים בשבי חמאס. במסכי ענק מוקרן הסרטון מהשבי שבו תועד החטוף הירש גולדברג-פולין.

קבינט המלחמה מתכנס כעת

קבינט המלחמה מכונס בשעה זו, במטרה לבחון התנעה מחדש של המשא ומתן לשחרור החטופים. מאוחר יותר היום יכונס גם הקבינט המדיני ביטחוני הרחב.

כוחות הביטחון עצרו שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

בפעילות בטול-כרם אמש עצרו לוחמי דובדבן, סיירת חרוב, שב"כ וימ"מ שישה מבוקשים החשודים בפעילות טרור. בעיר חברון עצרו הכוחות מבוקש נוסף. במהלך פעילות בבית פוריק שבשומרון התפתחה הפרת סדר אלימה. מחבלים יידו אבנים לעבר הכוחות שפעלו במקום, והלוחמים הגיבו בירי ופגעו במפירי סדר. על פי דובר צה"ל, עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,850 מבוקשים באוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לחמאס.

משרד הבריאות של חמאס בעזה: 43 פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה מתקיפות צה"ל

משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, הודיע כי 43 פלסטינים נהרגו ו-64 נפצעו מתקיפות צה"ל ברצועה ביממה האחרונה. על פי המשרד, 34,305 פלסטינים נהרגו ו-77,293 נפצעו ברצועה מפרוץ המלחמה.

אזרח איראני ושניים נוספים נעצרו בפרו בחשד שתכננו להתנקש בישראלים

שלושה חשודים נעצרו בפרו בחשד שתכננו לפגוע בשני אזרחים ישראלים המתגוררים במדינה, אחד מהם אזרח איראן והשניים הנוספים אזרחי פרו. על פי בית המשפט בלימה, המניע לפעולות אינו ברור אך קיים חשש כי החשוד האיראני, גבר בשם מג'יד עזיזי, פועל מטעם כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. בית המשפט בבירה לימה הורה על מעצר מונע של החשודים ל-18 חודשים.

לאחר חצי שנה של לחימה: חטיבת הנח"ל יוצאת ממרכז רצועת עזה

חטיבת הנח״ל, החטיבה שלחמה את פרק הזמן הארוך ביותר ברצועה, עוזבת את אזור מסדרון נצרים, שמבתר את רצועת עזה במרכזה, ובמקומה נכנסות לאחוז את המרחב שתי חטיבות המילואים 2 ו-679, בפיקוד אוגדה 99. בחצי השנה האחרונה חטיבת הנח"ל נלחמה בצפון ומרכז הרצועה, חיסלה יותר מ-1,000 מחבלים.

לוחמי החטיבה יוצאים היום לטובת התרעננות, הגברת כשירות ונוהל קרב לקראת המשימה הבאה בעזה – המבצע ברפיח.

דיווחים בעזה: האינטרנט נותק במרכז ובדרום הרצועה

צה"ל: אין חשש לאירוע ביטחוני במעלות תרשיחא; מדובר בירי כוחותינו

אזעקות הופעלו בערב אל-עראמשה

התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בגליל העליון

התרעות הופעלו ביישובים משגב עם, קריית שמונה, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה ותל חי.

האזעקות בערב אל-עראמשה: זוהו שלושה שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים

הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

בן 51 שנפגע מכטב"ם בערב אל-עראמשה בשבוע שעבר שוחרר מבית החולים

בן 51 מהכפר הבדואי ערב אל-עראמשה, שנפגע מכטב"ם ששוגר לכפרו בשבוע שעבר, שוחרר מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה.

הוא עבר ניתוח נוירוכירורגי מורכב, שאחריו אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. לאחר שחל שיפור במצבו, הוא נגמל מהנשמה והועבר לאישפוז במחלקה הנוירוכירורגית. היום שוחרר לביתו במצב טוב.

במרכז עדיין מאושפז, במצב קל, חייל מילואים בן 29, שנפגע באירוע.

חייל מילואים נוסף, בן 32, שהובא לפני עשרה ימים כשהוא סובל מפגיעות רסיסים מפיצוץ כטב"ם במרחב חניתה, עבר בהצלחה ניתוח להסרת רסיס מאזור החזה, והועבר לשיקום במרכז הארץ.

למרכז הרפואי לגליל הובאו 19 פצועים מהאירוע בערב אל-עראמשה. למרבה הצער, נקבע מותו של אחד מהם (שהובא במצב אנוש), ופרט לפצוע אחד, שעדיין מאושפז, כל השאר שוחררו לבתיהם, או הועברו להמשך טיפול בבתי חולים אחרים.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדות שיגור, מבנה צבאי ותשתית טרור של חיזבאללה

לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עלמא א-שעב לצד עמדות שיגור ותשתית טרור של הארגון במרחב כפר שובא.

מוקדם יותר היום כוחות צה״ל תקפו להסרת איום בדרום לבנון.

במהלך היום זוהו שלושה שיגורים מלבנון למרחב ערב אל-עראמשה, וארבעה שיגורים נוספים למרחב הר דב. אין נפגעים.

הפלסטינים מדווחים על 8 הרוגים בתקיפת רכב סמוך לעיר עזה

משפחות חטופים מפגינות מול הקריה וחוסמות לסרוגין את דרך בגין

פגישת לפיד-נתניהו נמשכה 35 דקות בלבד; המזכיר הצבאי נכח בפגישה לכל אורכה

צה"ל משתתף ביוזמה אמריקאית חדשה להרחבת הסיוע ההומינטרי לרצועת עזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) אישר יוזמה חדשה של ציר לוגיסטי מהחוף בעזה (JLOTS- Joint Logistical Over- the-Shore), בהובלת פיקוד המרכז של ארה"ב (CENTCOM). יוזמה זו תייעל ותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

לפי הודעת דובר צה"ל, צה"ל יפעל לספק תמיכה ביטחונית ולוגיסטית ליוזמה, אשר כוללת בניית רציף צף זמני בחופי הרצועה והעברת סיוע מהים לרצועת עזה.

חליל אל-חייא, בכיר בחמאס, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי ארגון חמאס מעוניין להצטרף להצטרף לממשלת אחדות פלסטינית וכי הוא "מוכן לקבל ריבונות פלסטינית מלאה בגדה המערבית וברצועת עזה וחזרת הפליטים הפלסטינים". אם זה יקרה, לדברי אל-חייא, תתפרק הזרוע הצבאית של חמאס.

חמאס פרסם אתמול (רביעי) סרטון מהשבי של החטוף הירש גולדברג-פולין. מדובר באות חיים ראשון של הצעיר בן ה-23 שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, וידו נקטעה. 4 מפגינים נעצרו במחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, שהתפתחה בעקבות פרסום הסרטון.

פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) הודיע במהלך הלילה כי כוחות אמריקניים באזור מפרץ עדן יירטו טיל בליסטי ששוגר לעבר הספינה "מירסק יורקטאון" (Mearsk Yorktown). בנוסף הודיעו האמריקנים כי השמידו 4 כטב"מים שנעו לעבר ספינה אמריקנית.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!