דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
23.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 22.8°חיפה
  • 23.5°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 25.1°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 24.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

280 מעצרים וגז מדמיע: המשטרה בארה"ב מעלה הילוך נגד המחאות האנטי ישראליות

לפי NBC, מעל 1,500 מעצרים בוצעו מאז פרוץ המחאות | בקולומביה פונו המוחים מהבניין ש"נכבש" | ב-UCLA בוטלו כל השיעורים על רקע עימותים בין מפגינים פרו פלסטינים ופרו ישראלים

שוטרים נכנסים לבניין המילטון באוניברסיטת קולומביה באמצעות ציוד מיוחד (צילום: REUTERS/Caitlin Ochs)
שוטרים נכנסים לבניין המילטון באוניברסיטת קולומביה. "ההפרעות בקמפוס יצרו סביבה מאיימת עבור רבים מתלמידינו היהודים והמרצים" (צילום: REUTERS/Caitlin Ochs)

המשטרה החלה להשתמש בגז מדמיע נגד מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת דרום פלורידה. זאת לאחר שהכריזה על ההפגנה שם כ"התאספות בלתי חוקית".

ממשטרת ניו יורק נמסר כי עצרה הלילה (בין שלישי לרביעי) קרוב ל-300 מפגינים פרו פלסטיניים: 173 בסיטי קולג' של ניו יורק ו-109 באוניברסיטת קולומביה. לפי דיווח ב-NBC, יותר מ-1,500 נעצרו מ-18 באפריל עקב המחאות הפרו פלסטיניות במוסדות האקדמיים.

באוניברסיטת UCLA שבלוס אנג'לס בוטלו כל השיעורים, על רקע התנגשויות אלימות שאירעו הבוקר בין מוחים פרו פלסטיניים ופרו ישראליים.

קולומביה: שוטרים נכנסו מהחלון לבניין ש"נכבש", דרישות המוחים לא התקבלו

משטרת ניו יורק פשטה אמש (שלישי) על אוניברסיטת קולומביה ועצרה מפגינים פרו-פלסטינים, שחלקם צרו על אחד הבניינים במוסד האקדמי, ובמטרה לפנות מאהל שהקימו לפני כשבועיים וסירבו לפרק.

מעט לאחר כניסת המשטרה לקמפוס, פרסמה נשיאת האוניברסיטה, מינוש שפיק, מכתב בו היא מבקשת מהמשטרה להישאר בקמפוס לפחות עד 17 במאי, יומיים לאחר סוף הסמסטר, "כדי לשמור על הסדר ולהבטיח שהמאהלים לא יקומו שוב". "הקמפוס פונה מהמפגינים תוך שלוש שעות", אמר דובר המשטרה המקומית, והוסיף כי בוצעו עשרות מעצרים.

צילומי טלויזיה הראו המוני שוטרים חבושי קסדות צועדים לקמפוס, שהפך למרכז למחאות סטודנטים שהתפשטו לעשרות מוסדות אקדמיים ברחבי ארה"ב בימים האחרונים, נגד המלחמה שמנהלת ישראל בעזה.

"אנו מפנים את המקום", צעק אחד מקציני המשטרה, ומעט לאחר מכן עלתה שורת שוטרים לאולם המילטון – בניין אקדמי אליו פרצו מפגינים ועליו צרו משעות הבוקר של יום שלישי.

השוטרים נכנסו לבניין דרך חלון בקומה השנייה, תוך שימוש ברכב משטרתי עם סולם. סטודנטים שעמדו מחוץ לקמפוס קראו לעבר השוטרים קריאות "בושה! בושה!".

השוטרים נראו מעלים עשרות אנשים שעוכבו לאוטובוס, כשידיהם אזוקות מאחורי גבם באזיקונים. "שחררו את פלסטין", קראו מפגינים שעמדו מחוץ למבנה, אחרים קראו לשחרר את העצורים.

"קולומביה תהיה גאה בסטודנטים האלה עוד חמש שנים", אמרה סטודנטית החברה בקבוצה שאירגנה את ההפגנה. היא טענה כי הסטודנטים לא היוו סכנה, וקראה לשוטרים לסגת, בעוד שוטר צועק לעברה לעזוב את הקמפוס.

הסטודנטים הציבו שלוש דרישות בפני האוניברסיטה: התנערות מחברות התומכות בממשלת ישראל, שקיפות גדולה יותר בפיננסים של האוניברסיטה וחנינה לסטודנטים שנענשו בגלל שהפגינו.

הנשיאה שפיק אמרה השבוע כי האוניברסיטה לא תיסוג מפעילות פיננסית בישראל. במקום זאת הציעה להשקיע בבריאות ובחינוך בעזה, ולהפוך את ההשקעות של האוניברסיטה לשקופות יותר.

במכתבה מיום שלישי, אמרה שפיק כי המתבצרים השחיתו את רכוש האוניברסיטה והסיגו גבול, וכי מקימי המאהלים הושעו בשל הסגת גבול. האוניברסיטה אף התריעה בפני הסטודנטים שהשתתפו במצור על האולם כי לימודיהם במוסד האקדמי יופסקו.

"ההפרעות בקמפוס יצרו סביבה מאיימת עבור רבים מתלמידינו היהודים והמרצים והסחת דעת רועשת שהפריעה ללימודים ולהכנות לבחינות הגמר", מסרו מהאוניברסיטה ביום שלישי לפני שהמשטרה נכנסה למכללה.

בראון: לראשונה – דיון בכוונה להוקיע קשרים כלכליים עם ישראל

להבדיל מאוניברסיטת קולומביה, כך מדווח אתר Forward, באוניברסיטת 'בראון' שברוד איילנד פירקו אתמול הסטודנטים המוחים את האוהלים שהקימו לאחר שהגיעו להסכמות עם הנהלת האוניברסיטה, לפיהן יוכלו להציג את עמדתם בנושא הוקעת הקשרים הכלכליים עם ישראל בישיבת מועצת המנהלים הבאה של האוניברסיטה שתעסוק בהשקעות המוסד האקדמי ותיערך באוקטובר.

תהיה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של אוניברסיטת בראון, שבה תידון כוונה להוקיע קשרים כלכליים עם ישראל.

UCLA: אלימות בין מפגינים

באוניברסיטת UCLA שבלוס אנג'לס בוטלו כל השיעורים, על רקע התנגשויות אלימות שהתרחשו הבוקר בין המחאה הפרו פלסטינית למחאת נגד פרו ישראלית. מנהיגי הפדרציה היהודית בלוס אנג'לס אמרו כי האלימות היא תוצאת "היעדר מנהיגות" מצד הנהלת האוניברסיטה.

על פי בטאון הסטודנטים, המשטרה הוזעקה למקום לאחר שמפגינים פרו-ישראלים ניסו לפרק את המאהל שהקימו המפגינים הפרו-פלסטינים.

בצילומים של אחת מרשתות השידור ניתן היה לראות אנשים מניפים מקלות, בניסיון להפיל לוחות עץ שהוצבו במקום כדי לתחום את המפגינים הפרו-פלסטינים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!