דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיוס חרדים לצה"ל

המדינה לבג"ץ: עובדים על תכנית לגיוס חרדים בטווח המיידי; היועמ"שית מתנגדת לייצוג נפרד

המדינה העבירה לבג"ץ את עמדתה בנושא חוק הגיוס | לפי מערכת הביטחון, הם פעלו כבר מדצמבר לגיבוש תוכניות לגיוס חרדים באופן מדורג | היועמ"שית מתנגדת לייצוג נפרד של משרדי הממשלה, שניסתה להכפיף גם את משרדי הביטחון והחינוך לייעוץ הנפרד

שר הביטחון גלנט בפתח ישיבת ממשלה (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
שר הביטחון גלנט בפתח ישיבת ממשלה (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
אור גואטה

המדינה פרסמה הבוקר (רביעי) את תשובתה לבג"ץ בנושא חוק הגיוס, לפיה היא פועלת לגיוס מיידי של בני הציבור החרדי בהליך מדורג. המדינה הגישה את תשובתה מטעם מערכת הביטחון, וביקשה להרחיב על כך לבית המשפט בתוך מספר שבועות.

לפי מערכת הביטחון, הפגישות הראשוניות בנושא החלו כבר בחודש יולי, עם פקיעת החלטת הממשלה הקודמת בנושא, וכי עבודת המטה לקידום הגיוס של בני ישיבות החלה כבר בחודש דצמבר האחרון, לפני שבג"ץ הורה על גיוס בני הישיבות ולפני שלילת התקצוב לישיבות. עם זאת, מבהירים במערכת הביטחון כי גיבוש התוכניות במסגרת עבודת המטה נמשכת גם בימים אלה, אך מדגישים כי מטרתם לגייס חרדים בטווח הזמן המיידי.

שר הביטחון יואב גלנט קיים מספר פגישות עם "הגורמים הרלוונטיים בעניין", כך לפי הודעת המדינה, במטרה לקדם חוק בהסכמה רחבה. כפי הנראה מדובר בנציגי הסיעות החרדיות ורבנים משפיעים בציבור החרדי.

במערכת הביטחון הודיעו כי עבודת המטרה הראשונית צפויה להסתיים בתוך מספר שבועות, וכי מטרתה להביא לפתרון בנושא גיוס בני הישיבות בטווח הקצר, הבינוני והארוך. יצויין כי בסיעות החרדיות לא הייתה התייחסות פומבית ספציפית לנושא החוק או המתווה בשבועות האחרונים.

היועמ"שית נגד מזכיר הממשלה: המשך של הרפורמה המשפטית שמחלישה את הייעוץ המשפטי

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, שלח היום (רביעי) מכתב למזכיר הממשלה יוסי פוקס, בו הביא גם את עמדתה של היועמ"שית, המתייחסת לבקשה לייצוג משפטי נפרד עבור משרדי הממשלה המעורבים בהליך המשפטי של סוגיית הגיוס (משרד הביטחון, צה"ל ומשרד החינוך).

לימון הבהיר כי למשרדי הממשלה המעורבים, אין אישור לייעוץ משפטי נפרד, וכי האישור לייצוג נפרד ניתן רק לממשלה עבור "תקופת הביניים" ממועד פקיעת החוק ב-1 באפריל האחרון, ועד למתן תשובת בג"ץ בנושא. לימון האשים את הממשלה כי היא מנסה להכפיף את עמדות המשרדים המעורבים לעמדתה, שפועלת שלא לגייס חרדים. זאת למרות שכאמור משרד הביטחון העביר את עמדתו, לפי הוא פועל לגיוס חרדים.

לימון האשים את מזכיר הממשלה יוסי פוקס כי הכניס את נושא הייצוג הנפרד לסדר היום דקות ספורות לפני ישיבת הממשלה, מבלי שהייעוץ המשפטי לממשלה הספיק להבהיר לחבריה כי זו הייצוג הנפרד מנוגד לחוק. לימון הוסיף כי יש באופן הפעולה הזה "משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה ׳הרפורמה המשפטית׳, להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה, לעקוף אותו ולפגוע באפשרותו לשמור על אינטרס הציבור ושלטון החוק״.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!