דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
21.6°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 22.5°באר שבע
  • 25.7°אילת
  • 20.0°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 21.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קורא לבחירות: "נושא החטופים קורע את החברה"

בר-דוד בוועידת 'ידיעות אחרונות': "ההסתדרות תהיה שותפה לשינוי דרך בחירות שיחזירו את המנדט לעם" | "אם עניין החטופים יהיה תלוי רק בממשלה, והיא לא תחתור לעסקה, אפשר יהיה להפעיל לחצים נוספים"

יו"ר ההסתדרות נואם בעצרת בכיכר החטופים (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות נואם בעצרת בכיכר החטופים (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"השבת החטופים זה העניין המשמעותי ביותר כרגע, וההסתדרות לא עומדת מנגד", כך יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בדברים שנשא היום (רביעי) בוועידת 'האנשים של המדינה' של ידיעות אחרונות ו-Ynet, "נושא החטופים קורע את החברה, ויש לפתור אותו כמה שיותר מהר. אבל שביתה לא תעזור פה".

לדברי בר-דוד, לא ניתן להתחמק מהאירוע הטראומתי של 7 באוקטובר, ו"האחריות היא על מקבלי ההחלטות". "ההסתדרות, יחד עם עוד גופים משמעותיים במשק, פועלים לייצר מחאה שתוביל את הממשלה ללכת לבחירות. זו הדרך שבה אני נוקט".

"ההסתדרות תהיה שותפה עם הגופים האחראים שרוצים שינוי. שינוי יקרה בבחירות שיחזירו את המנדט לעם. זאת, כדי שנוכל לצאת לדרך חדשה ולבנות את המדינה. אני לא ראש הממשלה, אני ראש ההסתדרות, ואנחנו פועלים בתוך מערכת מורכבת ובתוך תקופה מורכבת. אנחנו פועלים כדי להציל את מה שאפשר להציל".

"זו התקופה הכי קשה מקום המדינה" הוסיף בר-דוד, "השנה האחרונה הייתה מטורללת, בכלל זה בעניין המהפכה המשפטית, שם כן התערבנו והשפענו ביכולות המוגבלות שלנו. גם עכשיו, אני עושה את מה שאני יכול במסגרת הכוח הארגוני. בנושא החטופים, שהוא הכבד ביותר כעת, אנחנו מפעילים את ההשפעה של ההסתדרות, ועושים את מה שאפשר.

"ברגע שעניין החטופים יהיה תלוי רק בממשלת ישראל, והממשלה לא תחתור לעסקה, אפשר יהיה להפעיל לחצים נוספים", אמר יו"ר ההסתדרות והוסיף: "נכון לעכשיו, אנחנו מפעילים את כל כובד ההשפעה על מקבלי ההחלטות. גם בדברים שהציבור לא יודע".

"האנשים שלי בהסתדרות, הקרובים אליי ביותר, הם אלה שהקימו בין היתר את מטה החטופים", אמר בר-דוד, "ואנחנו אלה שהובלנו את אירוע ההזדהות שבו עצרנו למאה דקות. אם הייתי מאמין שהשבתת המשק תגרום לחטופים לחזור, הייתי עושה את זה".

בהמשך דבריו העביר ביקורת על התנהלות המדינה ואמר כי הוא לא סומך על הממשלה. "הממשלה לא מתנהלת ומנהלת כמו שצריך ולא מקבלת החלטות כמו שצריך – בכל התחומים. אני יודע לאן אני לוקח את ההסתדרות, אבל אני לא יודע לאן ראש הממשלה לוקח את המדינה. כבר תקופה שקורא לבחירות מוסכמות שיעצרו את הכאוס במדינה".

בנוגע לחוק הגיוס אמר כי זו נקודה חשובה ביותר, שאם הממשלה "תעשה בה תרגילים היא עתידה להתפרק". הוא הוסיף כי במקרה כזה המחאה תתגבר, וגם ההסתדרות תיקח בכך חלק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!