דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נמל אשדוד

עובדי הנמלים / ההסתדרות הכללית תדרוש שביתה בנמלים: "המו"מ על הבטחון התעסוקתי תקוע"

לאחר שלוש שנות מו"מ על הרפורמה בנמלי חיפה ואשדוד שלא הובילו להסכם, דרשה ההסתדרות הכללית מביה"ד לעבודה לבטל צו המונע מהעובדים לשבות: "לא ניתן עוד להותיר את עובדי הנמל באי ודאות"

יו"ר התאחדות המלונות אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו"ר התאחדות המלונות אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכללית פנתה הבוקר (שלישי) לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה שיאפשר לעובדי הנמלים באשדוד ובחיפה לשבות, לאור מבוי סתום בנושא הביטחון התעסוקתי במו"מ להסכם קיבוצי סביב הרפורמה בנמלים.

בשנת 2013, לאחר שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמל, הוציא בית הדין צו מניעה להשבתת הנמלים, והסתפק בחיוב המדינה להתייצב למו"מ עם ההסתדרות. צו מניעה זה הוארך שוב ושוב לאורך שלוש השנים האחרונות, כשההסתדרות טענה מספר פעמים לגרירת רגליים ולהתחמקויות במו"מ. בינואר 2016 נחתם הסכם עקרונות כללי לתנאי העבודה בנמל, אך עד כה הוא לא הבשיל לכדי הסכם קיבוצי מפורט.

כעת מבהירה ההסתדרות כי בניגוד לפניות קודמות שתכליתן היתה להשיב את הצדדים למסלול מו"מ אפקטיבי, הפעם מצויים הצדדים בפני מבוי סתום בנושא הביטחון התעסוקתי. "בהיעדר הכרעה בסוגיה לא ניתן יהיה להתקדם לקראת חתימת הסכמים קיבוציים בנושא הרפורמה, ולא ניתן עוד להותיר נושא זה ללא הכרעה ואת עובדי הנמל באי ודאות" נכתב בבקשה שהוגשה בבית הדין.

בהסתדרות הוסיפו כי לצד התביעה להבטחת ביטחונם התעסוקתי של עובדי הנמלים, דרישותיה במסגרת המו"מ עוסקות גם בהבטחת איתנותם הפיננסית של הנמלים הקיימים בסביבה תחרותית, ומתן כל הכלים והאמצעים הנדרשים לקיום התחייבויות המדינה לעובדים.

בהסתדרות הדגישו כי בעוד שהצו המקורי ניתן בשעה שהקמת הנמלים החדשים הייתה עוד בחיתוליה, כעת נמצאת העבודה עליהם בשלב מתקדם "נסיבות מתן הצו השתנו עד לבלי הכר ועל כן דינו לפקוע או להתבטל" הבהירו, והוסיפו כי יש לשקול גם את ההשלכות האפשריות של מצב בו המדינה תלמד כי ניתן לפגוע בעבודה המאורגנת באמצעות הפרטות, בגיבוי צווי בית הדין הארצי לעבודה, ותהפוך זאת לשיטה.

עוד נכתב בבקשה כי, "גרירת הרגליים המכוונת מצד המדינה במשא ומתן וסירובה להבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים, לא מותירה עוד ספק בדבר נחיצות ביטולו של הצו".

בתחילת השבוע דרשה ההסתדרות הכללית מבית הדין הארצי לעבודה למנוע מההסתדרות הלאומית את האפשרות להכריז יציגות בנמל אשדוד, כל עוד מתנהל המו"מ על הרפורמה בנמלים וכן לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי. זאת לאחר הודעת ההסתדרות הלאומית ביום ראשון השבוע על יציגות בנמל. בנוסף מסרה ההסתדרות הכללית כי מבדיקה שנערכה, רוב עובדי הנמל נשארו חברים בהסתדרות הכללית, וההסתדרות הלאומית לא השיגה את מספר החותמים הנדרש ליציגות.

במשרד האוצר ובחברת נמל חיפה נמנעו מלהתייחס לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!