דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

ירושלים / העירייה והמשרדים סיכמו: תוספת תקציב לצהרונים בירושלים

לאחר השביתה בעיריית ירושלים בשבוע שעבר, הגיעו משרדי הממשלה לסיכום עם העירייה על תוספת תקציב לצהרונים בעיר ב-6 מליון שקלים נוספים. המשמעות: יותר ילדים יזכו למסגרת חינוכית מסובסדת בשעות הצהריים

צהרון ציל"ה בירושלים (צילום באדיבות ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים).
צהרון ציל"ה בירושלים (צילום באדיבות ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים).
דוד טברסקי

בשורה להורים ולגננות בירושלים: הממשלה אישרה היום (שני) את הצעתם של שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט על העברת 57 מיליון ₪ לתקצוב הצהרונים בירושלים. על פי הודעת משרד הרווחה, החלטה זו התקבלה במסגרת הסכם שהושג לפני מספר שבועות בין משרדי האוצר והחינוך לבין עיריית ירושלים במסגרתו הוחלט על תוספת של עוד 6 מיליון שקלים לתקציב הקיים (3 מיליון ₪ ממשרד האוצר ו-3 מיליון ₪ ממשרד החינוך) אשר עומד על 51 מיליון ש"ח. על פי הודעת השרים, השיחות על התוספת להסכם התחילו לפני מספר חודשים, עוד לפני שהוכרזה השביתה בצהרונים בירושלים שהתקיימה בשבוע שעבר בה ובה השבית פורום ההורים את כלל הצהרונים בעיר במקביל לשביתה בעירייה בהובלת ע"י ראש העיר, ניר ברקת. התקציבים יועברו כבר בשבועות הקרובים.

ארגון ההורים הירושלמי נמצא במאבק על מחירי הצהרונים בעיר מזה מספר שנים. הארגון טען שמשרד האוצר מתעלם מהצורך בהגדלת התקציב להפעלת צהרונים בכל גני הילדים בעיר, צורך שמקורו, בין היתר, בגידול במספר הילדים בירושלים. על פי הארגון, קרוב למאה צהרונים בירושלים לא נפתחו השנה כתוצאה מחוסר תקציב ובשל התקציב החסר עומדת כיום השתתפות ההורים על קרוב ל-45% מתקציב הצהרון – בניגוד להחלטת ממשלה לפיה תעמוד ההשתתפות על 25% בלבד.

משרד החינוך מסר כי "המשרד התגייס לסייע להורים ולילדי ירושלים כדי לאפשר למספר גדול יותר של משפחות לקחת חלק במסגרות חינוכיות מעשירות אחר שעות הלימודים". עוד נמסר מהמשרד כי בשל ירידת העיר ירושלים לאשכול חברתי-כלכלי 3 החל משנת הלימודים תשע"ח (2018), ייעשה שינוי במודל הצהרונים הארצי כך שהצהרונים בעיר יפעלו בהתאם למודל הנהוג באשכולות 1-3, שבו זוכה הרשות המקומית בתקצוב מוגבר להפעלתם. יצויין כי מאז 2014 נהנתה עיריית ירושלים מסבסוד של הצהרונים, על אף שהשתייכה לאשכול חברתי-כלכלי 4, שאינו מזכה בסבסוד.

יערה שילה, מהקואליציה לחינוך מלידה 'אנו' העומדות בראש המאבק, בירכה על ההסכם. "מדובר בבשורה חשובה למטפלות, למבשלות ולהורים. אנחנו שמחים לדעת שמשרד הרווחה שם בעדיפות עליונה תחום שיש לו חשיבות לאומית", אמרה ל'דבר ראשון', "זה תהליך שלא קורה ביום, תהליך שבחרנו כרגע להיות בו שותפים ואנחנו מקווים שבעזרת השם, השותפות הזו תמשיך לטובת כל ילדי ישראל. עוזרת מנכ"ל משרד הרווחה איתנו. המנכ"ל אליעזר יבלון נפטר, זה יצר בלאגן במשרד ולקח זמן שהכל יסתדר, זה מאוד טבעי. יש עכשיו מנהל אגף חדש ומנכ"ל חדש. אני מאמינה שהאינטרסים שלנו דומים, אבל מה שקרה בחודשים האחרונים שצברנו כוח חברתי ואזרחי משמעותי לטובת ילדי ישראל" מסכמת שילה.

ממשרד האוצר נמסר כי "התוספת התקבלה לאחר דיונים שהתקיימו במשך מספר חודשים בין משרד החינוך לבין משרד האוצר ועיריית ירושלים. הדיונים התקיימו עוד טרם הוחלט על השביתה ובידיעת כל הגורמים הרלוונטיים".

עוד הוסיפו כי "בשל ירידת העיר ירושלים לאשכול חברתי-כלכלי 3 החל משנת הלימודים תשע"ח (2018), ייעשה שינוי במודל הצהרונים הארצי כך שהצהרונים בעיר יפעלו בהתאם למודל הנהוג באשכולות 1-3. יש לציין, כי מאז 2014 ירושלים נהנתה מסבסוד של הצהרוניות, על אף שהשתייכה לאשכול חברתי-כלכלי 4 שאינו מזכה בסבסוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!