דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / תינוקת כבת חצי שנה נספתה בשריפה בתל שבע

כוחות מד"א וכיבוי אש הוזעקו הבוקר (ה') לשריפה ביישוב הבדואי תל שבע | כוחות הכיבוי חילצו את התינוקת מהדירה כשהיא במצב אנוש וצוות מד"א נאלץ לקבוע את מותה במקום | האירוע הבוקר הוא אירוע המוות החמישי של ילדים משריפה מאז תחילת השנה

שריפה בתל שבע (צילום: כבאות והצלה נגב).
שריפה בתל שבע (צילום: כבאות והצלה נגב).

תינוקת כבת חצי שנה נספתה הבוקר (חמישי) בשריפה שפרצה בבית בתל שבע שבנגב. נסיבות השריפה טרם התבררו ונפתחה חקירה. האירוע הבוקר הוא אירוע המוות החמישי של ילדים משריפה מאז תחילת השנה, בשנת 2016 מתו שישה ילדים משריפה.

שריפה בתל שבע (צילום: כבאות והצלה נגב).
שריפה בתל שבע (צילום: כבאות והצלה נגב).

צוותי מרחב נגב של מד"א ושל כיבוי אש הוזעקו, סביב השעה 9:00, לשריפה שפרצה בבית ביישוב בתל שבע. השריפה התרחשה בקומה השנייה בבניין בן שלוש קומות, צוותי כיבוי אש אשר הגיעו למקום חדרו דרך החלון באמצעות סולם שהונח על ידי אדם שניסה אף הוא לחלץ את התינוקת, לפני הגעת הצוותים.  כאשר הצוות הראשון חדר לדירה והחל בסריקות הבחין בתינוקת שוכבת על הרצפה במצב אנוש. התינוקת הועברה אל צוותי הרפואה שהמתינו במקום אולם הם נאלצו לקבוע את מותה במקום.

פרמדיק מד"א חנן רוזילו סיפר כי "כשהגענו למקום הכבאים חילצו אלינו תינוקת כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה עם כוויות נרחבות בגופה. היא הייתה ללא סימני חיים ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

הבניין בו פרצה השריפה (צילום: כבאות והצלה נגב).
הבניין בו פרצה השריפה (צילום: כבאות והצלה נגב).

על פי ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז 2008 מתו 53 ילדים עקב שריפות (כולל המקרה הנוכחי). כאמור, מלבד המקרה הבוקר בתל שבע, מתחילת השנה מתו ארבעה ילדים משריפה ובשנת 2016 מתו שישה ילדים משריפה. רוב המקרים אירעו בבית ובחצר הבית (90%), וניכר כי ככל שגיל הילדים צעיר יותר, כך גדל הסיכוי שלהם למות משריפה, שכן יכולתם להציל עצמם, נמוכה יותר. בנוסף, מעל למחצית מהמקרים (65%) אירעו במגזר הערבי. בחלק מהמקרים פרצה השריפה כתוצאה מקצר חשמלי או כתוצאה משימוש בתנור חימום לא בטיחותי.

"המקרה האחרון מצטרף לשורה של מקרים קשים של היפגעות ילדים בשריפות" אמרה מנכ"לית ארגון בטרם, אורלי סילבינגר, "ארגון 'בטרם' ביחד עם הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב במשרד החקלאות, מפעילים תכנית לקידום בטיחות ילדים בדואים ביישובים הבדואים בנגב במוסדות חינוך, בטיפות חלב וקופות חולים ובאלפי בתים".

לדבריה, "ניתן למנוע שריפות באמצעים פשוטים: התקינו בבית גלאי עשן שיתריע במקרה שפורצת אש ויציל חיים. הקפידו על שימוש במכשירי חשמל תקינים- שימו לב לחוטי חשמל שרופים או  רופפים, שקעים ומפסקים שבורים, מתגים חמים למגע וכדומה – הם מסוכנים – הזמינו חשמלאי מוסמך. הרחיקו מכשירי חימום מחפצים דליקים כגון: ספות, שמיכות ווילונות. הקפידו על התקנת ממסר פחת וכן על חימום הבית במוצרים בטיחותיים כגון רדיאטור / מזגן (ולא תנורי ספירלה, תנורי גז או מפזרי חום. בנוסף, חלק אחר מהמקרים ארע בעקבות משחק של הילד בגפרורים/מצת ולכן יש להקפיד על הרחקת מוצרים אלו מהישג ידם של הילדים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!