דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וחברה

צבא וחברה / טענות לפגיעה בחופש הביטוי על רקע סיום ההתקשרות עם לוינשטיין

התנועה למדינה יהודית פנתה הבוקר (א') לשר הביטחון, בדרישה שיהפוך את החלטת המשרד לסיים את ההתקשרות עם איש המכינה הקדם צבאית בעלי, יגאל לוינשטיין | ההחלטה לסיים את ההתקשרות באה בעקבות דברים קשים שאמר כלפי קהילת הלהט"ב

יגאל לוינשטיין. (צילום מסך)
יגאל לוינשטיין. (צילום מסך)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

התנועה למדינה יהודית שיגרה הבוקר (ראשון) מכתב לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, בדרישה שיהפוך את החלטתו של מנכ"ל המשרד, אלוף (במיל.) אודי אדם, לסיים את ההתקשרות עם איש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" שבעלי, יגאל לוינשטיין. המכתב, שלטענת מחבריו נשלח שלא על דעתו של לוינשטיין, הוגדר כחלק ממיצוי הליכים בטרם הגשת עתירה מנהלית.

לטענת אנשי התנועה, החלטה זו פוגעת בערכי היהדות ובצה"ל, וכן "מהווה הדרת הציבור הדתי ונציגיו ואף יכולה להיתפס כניסיון להטיל אימה ולהשתיק חופש ביטוי". במכתב הדגישו כי "דבריו של כבוד הרב לא באו במטרה לפגוע באוכלוסייה כזו או אחרת, אלא נאמרו על פי השקפתו התורנית. מכאן ועד להשעייתו מצה"ל המרחק הוא רב".

כזכור, בתחילת חודש ינואר השנה, שלח אדם  מכתב לראש המכינה, הרב אלי סדן, בו נכתב כי " מערכת הביטחון לא תהא מוכנה לקבל התבטאויות המייצגות גישה פוגענית כלפי אוכלוסיות המשרתות בצה"ל ומחרפות את נפשם בהגנה על המדינה". על כן, הודיע אדם, הוחלט לסיים את ההתקשרות עם לוינשטיין ולהפוך את סדן לאיש הקשר בדברים הקשורים למכינה.

הסערה סביב לוינשטיין החלה בחודש יולי 2016, כשנשא דברים בכנס " ציון וירושלים", במהלכם כינה את הקהילה הלהטב"ית "סוטים שמטריפים את המדינה".  "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים" הוסיף, "והקבוצה הזו מטריפה את המדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף".

מספר ימים אחרי דברים אלו, זומן לוינשטיין לשיחה עם מנכ"ל משרד הביטחון, בה דרש ממשנו אדם לחזור בו. ואכן, לוינשטיין העביר מכתב למשרד הביטחון בו נכתב כי " דברי פורשו על ידי רבים בצורה שלא התכוונתי אליה, כאילו אני מבקש להדיר מצה"ל חלק כזה או אחר מהאוכלוסייה, או לפגוע בערך הרעות שכולנו אמונים עליו, לכולם יש מקום בצה"ל ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטייתם האישית".

אך לאחר מספר חודשים שב לוינשטיין להתבטא כנגד הקהילה. "האנשים הכי הזויים בעולם, חיים את הדבר הכי שפל ומסתובבים ברחובות ירושלים זקופי קומה", אמר בשיחה שנחשפה בחדשות ערוץ 2. לוינשטיין השתמש, מספר פעמים במהלך שיחה, במילה "סוטים".

לאחר התבטאויות חוזרות אלו, ביקש אם לוודא את אמיתות הדברים, לוינשטיין לא הכחיש את המיוחס לו, ואישר את דבריו הפוגעניים כלפי הקהילה הגאה בדגש על המושג" סוטים".

תגובת משרד הביטחון לא נתקבלה נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!