דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קשישים

קצבאות לקשישים / שר הרווחה יוזם: העלאת סכום הקצבאות לקשישים; ההסתדרות תומכת

על פי הצעת החוק, אותה גיבש השר חיים כץ עם מומחים מהביטוח הלאומי, תתוסף לקצבה פעימה חד פעמית של כ-700 מיליון שקלים והיא תוצמד לשכר הממוצע במשק, במקום למדד

אנשים זקנים ממתינים בתור (צילום: יוסי זמיר / פלאש90).
אנשים זקנים ממתינים בתור (צילום: יוסי זמיר / פלאש90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר העבודה והרווחה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחסו אתמול (ראשון) במעמד החתימה של צו ההרחבה לעובדים הסוציאליים להצעת החוק ממשלתית אותה גיבש כץ עם אנשי מקצוע של הביטוח הלאומי, אשר במסגרתה המדינה תעלה את קצבת השלמת ההכנסה לקשישים בפעימה אחת ובסכום של כ- 700 מלש"ח. הקצבה תוצמד לשכר הממוצע במשק, ולדברי השר כץ תבטיח יציאה של 237,400 אלף קשישים ממעגל העוני.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס להצעת החוק לאחר דברי הברכה, ואמר "בסכום לא גבוה אפשר להעלות את כל הגימלאים מעל קו העוני, זה מהלך שאנחנו חייבים אותו, בהוצאה לא גדולה של 700 מיליון שקלים, גמרנו את התופעה. כלכלת ישראל יכולה לעמוד בזה". הוא התייחס לשרים כץ וכחלון שישבו לידו ואמר "אני יודע שגם חיים חושב כמוני ואני בטוח שגם משה, במהות, חושב כמוני".

השר חיים כץ אמר, "662 מיליון שקלים והצמדה לשכר הח"כים ואין גמלאי אחד שנמצא מתחת לקו העוני. ממשלת ישראל מחויבת לשפר את מעמדם של האזרחים הוותיקים בישראל ומשרדי יוביל את השינוי המתבקש. לאחרונה התפרסם דוח העוני ואני רואה שמידי שנה יש עליה עקבית וירידה קלה אין שינויים דרמטיים. במהלך הזה, אם מוציאים אותם מהעוני, ממדי העוני יצטמצמו ב-14%״.

טקס חתימת צו ההרחבה. (צילום: מרים אלסטל)
טקס חתימת צו ההרחבה. (צילום: מרים אלסטל)

בדברי ההסבר לחוק נכתב: במצב הנוכחי, כאשר הקצבאות צמודות למדד שלא מתעדכן כבר שנים, העוני רק מתרחב ופוגע בעוד אוכלוסיות. מטרת החוק להוציא מהעוני את כל הקשישים מקבלי השלמת הכנסה כבר במהלך שנת 2017, הצעת החוק גובשה לפי תחשיבי תעריפי קצבאות ועלויות תקציביות המתבססות על שיעור השינוי השנתי  הממוצע של קווי העוני ב-18 השנים האחרונות (3% בשנה). הצעה זו צפויה להוציא מהעוני כ- 190,100 משפחות, שהם כ- 237,400 נפשות.

תוספת השלמת ההכנסה לקצבת הזקנה ב-2017, תנוע בין 274 שקלים ליחיד עד גיל 69 ו-394 שקלים לזוג בגילאי 80 ומעלה. גובה קצבאות הזקנה נמצא בקיפאון כבר למעלה מ-15 שנה. הצעת החוק החדשה מנסה לעקוף את הקיפאון על ידי שינוי האופי שלהן – מצמודות מדד לצמודות השכר הממוצע במשק.

אתמול פורסמה בחדשות 2 יוזמה של גמלאי בשם רומן ליידרמן, שמבקש להחזיר את התוספת שקיבל בקצבת הזקנה שלו שכן מדובר ב-31 שקלים, סכום שהוגדר על ידו כמביך. סימה גורביץ' שהשתתפה אף היא בסרטון אמרה, "הקצבה לא קשורה למדד, ליוקר המחיה. יותר משנתיים לא מעלים את קצבת הזקנה". ח"כ איציק שמולי הגיש דרישה למליאת הכנסת על מנת לקיים דיון דחוף בנושא. שמולי אמר כי "זו פשוט בדיחה שהממשלה הזו מספרת על חשבון הקשישים במקום לסייע להם. אם כל מה שמצאה הממשלה הזאת לתת כדי לחלץ קשישים מהעוני זו תוספת של 30 שקל לקצבה עדיף כבר שלא הייתה עושה דבר. כמה שרים יגידו עכשיו שהם עשו משהו בשביל הקשישים בזמן שהם ימשיכו לקפוא מקור בלי חימום בחורף, בלי תרופות ובלי שום ביטחון תזונתי?"

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!