דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / נחתם צו ההרחבה שישפר את תנאי העבודה של עו"סים בגופים פרטיים

בטקס שנערך אתמול בירושלים, נחתם באופן רשמי צו ההרחבה המצמיד את תנאי העובדות הסוציאליות המועסקות על ידי עמותות מתוקצבות, לתנאים במגזר הציבורי | המהלך ישפר באופן ניכר את תנאיהם של כ-7,000 עובדים ועובדות

טקס חתימת צו ההרחבה לעובדים הסוציאליים, פברואר 2017. (צילום: מרים אלסטל)
טקס חתימת צו ההרחבה לעובדים הסוציאליים, פברואר 2017. (צילום: מרים אלסטל)

 כחלק מהיישום של תכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תבניות העסקה פוגעניות, וכחודש ימים לאחר פרסום הכוונה של שר העבודה והרווחה לחתום על צו ההרחבה בנושא העובדים הסוציאליים, אתמול (ראשון) נחתם באופן רשמי הצו שמצמיד את תנאי העובדים הסוציאליים המועסקים בגופים שמספקים שירותים למשרדי הממשלה, לתנאים הנהוגים בקרב העובדים הסוציאליים במשרד הרווחה וברשויות המקומיות.

טקס החתימה על הצו שנערך בלשכתו של שר העבודה והרווחה, חיים כץ, התקיים במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר האוצר משה כחלון ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים צפרא דוויק. צו זה מחייב את המעסיקים לשלם את שכר העובדים הסוציאליים, שתקניהם מתוקצבים על ידי המדינה, בהתאם להסכמים הקיבוציים במגזר הציבורי. מדובר במהלך שמשפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של כ-7,000 עובדים סוציאליים בישראל. תנאי עובדים אלו יושוו לתנאי העובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות ובמשרד הרווחה בכל הפרמטרים שמעוגנים בהסכמים קיבוציים, לרבות תוספות שכר, מענקים חד-פעמיים, ימי חופשה ומחלה, ביגוד והבראה, גמל וקרן השתלמות.

במהלך הטקס, אמר ניסנקורן כי במסגרת יישום הסכם עובדי הקבלן שנחתם בין האוצר וההסתדרות בדצמבר 2014, צפויים להתווסף 762 תקנים להעסקה ישירה של עובדים סוציאליים על ידי המדינה. לדבריו, המהלך יצא לפועל כבר בחודש הבא.

יצוין כי זו הפעם הראשונה, מזה 34 שנים, שצפוי לצאת צו שמרחיב את הוראותיהם של למעלה מ-40 הסכמים קיבוציים על המגזר הציבורי.

טקס חתימת צו ההרחבה. (צילום: מרים אלסטל)
טקס חתימת צו ההרחבה. (צילום: מרים אלסטל)

"עברנו דרך ארוכה כדי לעמוד היום במעמד המכובד הזה, להסתכל בעיני העובדים הסוציאליים ולבשר על שינוי חברתי אמתי" אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, "העובדים הסוציאליים ניצבים בקו החזית להגנת האוכלוסיות הפגיעות ביותר, והמהלך שהובלנו עוזר לחזק ציבור מקצועי שלם שראוי לכל מילות ההערכה. תיקון העוול ההיסטורי, כפי שבא לידי ביטוי בהסכם שהובלתי בשיתוף עם שר האוצר כחלון, ונכונותו של שר העבודה והרווחה כץ לסייע בקידום הנושא, מהווים אמירה חברתית נחרצת שמגבירה את השוויון ועוזרת לצמצם פערים בחברה הישראלית".

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, אמר כי "העובדים הסוציאליים הם חוד החנית בטיפול באוכלוסיות הנזקקות, עיגון זכויותיהם ושיפור תנאי העסקתם הם חובתנו. אנו מוכרחים לדאוג כי אלו שמטפלים בנזקקים לא יהיו דור הנזקקים הבא. מדובר על תוספת של מאות שקלים בחודש, הכפלת ימי חופשה שנתית, תשלומי דמי מחלה מלאים כמקובל בשירות הציבורי, הגדלה של כ- 2,500 ₪ בתשלומי הבראה וביגוד, הגדלת ההפרשה לפנסיה באחוז אחד ועוד".

"הצעד הבא שאנו צריכים לכוון אליו הוא שינוי מבנה הדרגות והשכר במגזר הציבורי כולו" הוסיף כץ, "היום לעובדים במגזר הציבורי אין אופק תעסוקתי, 70% מקבלים השלמת  הכנסה ויש לבטל את התופעה הזו. כיום, עובד בדרגה התחילית של הדירוג יכול להתקדם במהלך השנים בדרגות ולימודים לגמול השתלמות ובפועל שכרו ישתנה במעט.  עובד צריך להתחיל בדרגה ששכרה הינו שכר המינימום ולהשתכר בצורה מכבדת, לחסוך סכומים משמעותיים לפנסיה כדי שלעת זקנה יהיה לו משהו לחיות איתו".

שר האוצר משה כחלון, אמר כי "כל מקום שאנחנו מגיעים אליו ומשפרים תנאי העסקה של עובדים הוא יום מרגש. זה מרגש אפילו יותר כשזה מגיע לעובדים הסוציאליים שנמצאים בחזית המאבק החברתי של מדינת ישראל. כלכלת ישראל מספיק חזקה ויציבה בכדי לשפר את התנאים של העובדים הסוציאליים בדיוק כמו שהיא מספיק חזקה לקלוט עובדי קבלן. לא יכולה להתקיים כלכלה בריאה עם חברה חולה ולא שוויונית. אני יודע שגם התוספת של היום היא לא מספיקה ולכן נמשיך לפעול למען שיפור תנאי ההעסקה של העובדים בכל המגזרים".

 יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, עו"ס צפרא דוויק, בירכה על המהלך והוסיפה כי "צו ההרחבה הוא תיקון עוול רב שנים לאלפי עובדות ועובדים סוציאליים, ומבטא הכרה של המדינה בחשיבותה של העבודה הסוציאלית ובאחריותה על העובדים שמבצעים עבורה את המשימות הרגישות ביותר. זהו צעד נוסף בדרך ארוכה, ואנו נמשיך לדאוג לשיפור שכרם של העובדים הסוציאליים ולטיפול בעומס הרב בשירותי הרווחה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!