דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדי קבלן

זכויות עובדים / ההסתדרות לעשרות גופים ציבוריים: שלמו את המענק לעובדי הקבלן

זאת במסגרת יישום הסכם עובדי הקבלן, שעוגן בהסכם המסגרת ב-2016 | מדובר בחלקו השני של המענק, בגובה 1,000 שקלים, שמחובתם של הגופים הציבוריים לוודא כי שולם | ניסנקורן: "לא נהסס לפעול כנגד גופים שלא יבטיחו את התשלום"

מאבטחת בבית ספר יסודי. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: משה שי / פלאש 90
מאבטחת בבית ספר יסודי. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: משה שי / פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במסגרת אכיפת הסכם עובדי הקבלן מ-2015, שלחה היום (ראשון) ההסתדרות מכתב התרעה לעשרות גופים ציבוריים, כגון רשויות מקומיות חברות עירוניות וממשלתיות ואוניברסיטאות, בו חידדה כי חלה עליהם החובה להבטיח את תשלום חציו השני של המענק החד פעמי, בסך 1,000 שקלים, לעובדי השמירה והניקיון. זאת בהתאם להסכם המסגרת מ-2016.

"ההסתדרות לא תעמוד מנגד בנושא זה. אנו נפקח על תשלום המענקים ולא נהסס לפעול כנגד גופים שלא יבטיחו את התשלום, כפי שכבר עשינו" הבהיר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, "דין עובד ניקיון ושמירה כדין כל עובד אחר, מדובר באוכלוסיות חלשות שממילא רמת ההשתכרות שלהן נמוכה – ואת פער זה בא לצמצם המענק שנקבע בהסכם".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

על פי הסכמות שהושגו בין יו"ר ההסתדרות ושר האוצר, משה כחלון, בהסכמי המסגרת 2016, שעוגנו גם בתיקוני חקיקה שאושרו בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, נקבע כי גם עובדי הניקיון והשמירה במגזר הציבורי ייהנו ממענק חד פעמי בגובה 2,000 שקלים, זאת על אף שאינם מועסקים ישירות על ידי הגופים הציבוריים. חלקו הראשון של המענק שולם במהלך שנת 2016, החלק השני אמור להיות משולם במשכורת חודש פברואר 2017 (המשולמת במרץ), ולא יאוחר ממשכורת אחת לאחר כך.

החובה החוקית והמשפטית לשפות את הקבלנים ולוודא את תשלום המענק בפועל לעובדים, חלה על הגופים הציבוריים מזמיני השירותים כפי שעולה מפסק דין שניתן בינואר האחרון בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בו נקבע כי עיריית ראשון לציון והחברה העירונית לביטחון ולסדר ציבורי שבבעלותה, מחויבות לפעול לתשלום המענקים לעובדי הקבלן שלהן, באופן מיידי. זאת לאחר שבמשך חודשים ארוכים לא קיבלו העובדים את חציו הראשון של המענק.

משרדי החברה העירונית ראשון לציון לביטחון וסדר ציבורי. (צילום: דבר ראשון)
משרדי החברה העירונית ראשון לציון לביטחון וסדר ציבורי. (צילום: דבר ראשון)

"מחובתו של גוף ציבורי להתאים ולעדכן את ההתקשרות החוזית עם קבלני השירות", כתבה במכתב בהתראה עו"ד חנה שניצר-רהב, סגנית ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, "התעלמות מחובת תשלום המענק כאמור, והעדר שיפוי קבלני השירות בהתאם לעלותו המלאה, מהווה הפרה של הוראות החוק". בסיום המכתב מתריעה ההסתדרות בפני הגופים הציבוריים להיערך לקראת המועד הקרב בו על העובדים לקבל את המענק, והזהירה כי היא שומרת על זכותה לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה, לרבות פנייה לערכאות משפטיות, כפי שנעשה במקרה של ראשון לציון, כנגד כל גוף ציבורי שבו לא ישולם לעובדי הקבלן המענק.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!