ללא הכרעה: בתום חצי שעה של ויכוחים סוערים, הסתיים הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הארכת כביש 6 צפונה, מבלי שהושגו הסכמות בנושא.
הדיון הגיע למבוי סתום על רקע בקשתו של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), בשם הממשלה, לאפשר הנחה לתושבי הצפון בשימוש במקטע הצפוני של הכביש, שיופעל, כמו מרבית כביש 6, במתכונת BOT, כלומר יזם פרטי ישקיע בכביש, ויגבה תשלום מהמשתמשים במשך מספר עשורים לאחר מכן בתמורה. נציגי האוצר ונת"י (נתיבי ישראל) הביעו התנגדות, בטענה שהיא תעלה כמיליארד שקלים לזכיין שיקים את המקטע.
ח"כ שלום דנינו (הליכוד) אמר בדיון: "זה מכרז, לא? למה אתם מתנגדים מראש? לא יימצא הזכיין שיהיה מוכן לקחת את זה בתמורה לפיצוי?".
נציגי האוצר אמרו כי מדובר בעלות של כמיליארד שקלים, שמדינת ישראל, במצבה הפיסקלי הנוכחי, בו האוצר מנסה לקצץ בתקציב עקב הוצאות המלחמה, לא יכולה לעמוד בה. עוד טענו, כי הארכת הזיכיון, שגם כך מתוכנן ליותר מ-30 שנה, למעשה תעלה גם היא לתושבי הצפון.
"מדובר בסכום שייפרס על פני מספר שנים. בנוסף, ניתן להאריך את הזיכיון בשנתיים או שלוש נוספות אם יהיה צורך", המשיך ביטן.
התנגדות האוצר נמשכה, וביטן התרעם: "באתי לישיבה עם בקשה מהממשלה, והצעה לפיצוי. חשבתי שאצטרך להתווכח איתכם על גובה ההנחה או הפיצוי. אם אתם לא מוכנים לקבל אותה, אז מבחינתי שלא יהיה זיכיון ולא נתקדם, כי אתם לא מוכנים לשתף פעולה". ביטן סגר את הישיבה במילים אלה, מבלי שהושגו הסכמות.
מוקדם יותר השנה אושרה הארכתו של כביש 6 צפונה במקטע המדובר, מצומת סומך עד בית העמק, כך שהקמת הכביש אינה מוטלת בספק. אולם המכרז, שהוא תנאי הכרחי להקמה בשל השימוש בשיטת BOT, תלוי בכמה תנאים שטרם לובנו, כך שעיכובים בנושא עלולים לגרום בפועל לעיכוב בתוכניות הההקמה.
בעבר גם נמתחה ביקורת על עצם הבחירה במתכונת BOT במקטע החדש, בדומה למקטעים הקודמים. זאת על אף שבמקטע הקודם שנבנה לכיוון צפון, בין יקנעם למחלף תל קשיש, שנפתח ב-2018, התגלו בעיות במעבר בין החלקים השונים של הכביש, בגלל הזכיינות הנפרדת על חלקים שונים בכביש.