דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
20.9°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 18.8°חיפה
  • 21.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 22.0°טבריה
  • 13.1°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

תוכנית סמוטריץ' לתקציב 2024: קיצוצים נרחבים והפרטת תעשיות ביטחוניות

בראיון ל-Ynet התריס השר: "לא נקצץ רק לחרדים או מתנחלים, נקצץ לכולם" | לפי הדלפות מהאוצר, תקציב הביטחון ב-2023 יגדל ב-17 מיליארד ש"ח עקב המלחמה, לעומת 22 מיליארד ש"ח עליהם הצהיר סמוטריץ'

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ (צילום: נועם רבקין / פלאש 90)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ (צילום: נועם רבקין / פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) מתכנן קיצוץ תקציבי נרחב בשנת 2024, כך אמר בראיון לאתר YNET אתמול (ראשון). בין השאר הציע השר להפריט את התעשיות הביטחוניות, מה שלדבריו "יכניס עשרות מיליארדי שקלים למדינה ויאפשר לחברות האלה להתייעל".

סמוטריץ' אמר: "אני הולך בעזרת השם בתקציב 2024 לעבוד על תקציב חדש לחלוטין עם שורה של רפורמות שיתמכו בצמיחה של המשק, גם כשזה יהיה לא פופולרי, גם כשהקיצוצים לא יהיו רק במקומות שנח לקצץ, אצל החרדים שכיף שיקצצו אצלם, אצל המתנחלים שכיף יקצצו אצלם. אני רוצה לראות אתכם תומכים גם כשיקצצו בבשר החי של הדברים שחשובים לכם, ולמחנה שאתם או אחרים מזוהים איתם. אנחנו נקצץ לכולם".

עוד אמר סמוטריץ' כי "בשלב הזה העלאת מיסים היא לא נכונה, אבל לא יודע להגיד מה יהיה בעוד שנתיים שלוש".

לפי השר, אנשי המקצוע במשרד האוצר דרשו נקיטת עמדה דלה בהרבה בתחום הסיוע למפונים. לדבריו, "לו הייתי מקשיב לאנשי המקצוע במשרד האוצר, תושבי הצפון היו צריכים לישון עכשיו על מזרנים במתנ"סים ובכיתות לימוד של בתי ספר תיכון, ומבוגרים בני 70 היו צריכים להתקלח במקלחת של אולם ספורט בבית ספר תיכון".

הוצאות הביטחון צפויות לגדול פחות משפורסם עד כה

לפי הדלפות ממשרד האוצר אמש, ההוצאה הביטחונית ב-2023 צפויה לגדול ב-17 מיליארד שקלים בלבד, לעומת 22 מיליארד שקלים עליהם הצהיר סמוטריץ'.

סמוטריץ' נקב בסכום 22 מיליארד לפני שבועיים וחצי במכתב פומבי שהפנה להנהלת משרדו, תוך עקיפת הדיון איתם. במכתב הציג סמוטריץ' תקציב מלחמה במסגרתו ההוצאות הביטחוניות יגדלו ב-22 מיליארד שקלים והסיוע לעורף ב-13.3 מיליארד שקלים, ובמקביל יקוצצו 4.4 מיליארד שקלים מסעיפים קיימים.
הקיצוץ המפורט במכתב יורכב מ-1.6 מיליארד שקלים שיקוצצו מהכספים הקואליציוניים ומהוצאות אחרות שיידחו לשנת 2024, אך גם מקיצוצים בתקציבים חיוניים
לתמיכה בחקלאים, לשירותי הבריאות והחינוך. מסגרת ההוצאה הייתה אמורה לגדול בכ-31 מיליארד שקלים. 

לפי הדלפות ממשרד האוצר אמש, במהלך השבועיים האחרונים גובשה גרסא חדשה לתקציב המלחמה בה ההוצאה הביטחונית תגדל רק ב-17 מיליארד שקלים, כך שמסגרת ההוצאה תגדל ב-26 מיליארד שקלים בסך הכל. ייתכן כי האפשרות להוצאה ביטחונית פחותה נעוצה בהפוגה בלחימה עקב ההסכם לשחרור חטופים. ההפוגה חוסכת או דוחה חלק מעלות הלחימה, המוערכת בכמיליארד שקלים ליום.  

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!