דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אתיופיה

יהודי אתיופיה / הממשלה החליטה להעלות את שארית יהדות אתיופיה - אך עד כה רק 64 עלו

ועדות הפנים והקליטה של הכנסת דנו אתמול בדבר עיכוב ביצוע החלטת הממשלה שהתקבלה לפני כחצי שנה | ח"כ דודי אמסלם: "עדיין יהודי אתיופיה הנותרים לא מגיעים." | הפוליטיקאים מטילים את האחריות על משרד החוץ

הפגנה למען העלאת יהודי אתיופיה - הפאלשמורה צילום: קורינה קרן / פלאש 90
הפגנה למען העלאת יהודי אתיופיה - הפאלשמורה צילום: קורינה קרן / פלאש 90
דוד טברסקי

בישיבה משותפת של ועדות הפנים והקליטה של הכנסת שהתקיימה אתמול (שני), נחשפו עיכובים בהעלאת שארית יהדות אתיופיה. באוקטובר האחרון עלו לארץ 64 עולים מאתיופיה, לאחר שלוש שנים בהם הוקפאה העלייה מאתיופיה. עד סוף שנת תשע"ז אמורים לעלות מעל ל-1,000 עולים מאתיופיה, או לפחות כך הובטח על ידי המדינה. ע"פ נתוני הסוכנות היהודית ומשרד הקליטה, באתיופיה מחכים כיום בין 9 ל 10 אלף יהודים המבקשים לעלות לארץ ולהתאחד עם משפחותיהם.

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) מחה בדיון על ההתנהלות הכספית של משרד החוץ, שלטענתו, היא הסיבה העיקרית לעיכוב, "החלטת הממשלה להעלות את שארית יהדות אתיופיה התקבלה לפני כחצי שנה, כולל מקורות תקציביים, ותחומה בזמן – אך עדיין יהודי אתיופיה הנותרים לא מגיעים." לדברי אמסלם, העיכוב בהעלאת שארית היהודים, נובע בגלל עיכוב בעברת משכורת לשלושה עובדים במשרד הפנים "משרדי הממשלה מעכבים את העלאת 1,300 יהודי אתיופיה הממתינים בתנאים קשים כבר חודשים ארוכים. עם התנהלות כזו של פקידי ממשלה – במגזר הפרטי הם לא היו ממשיכים אפילו דקה".

ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד), יו"ר ועדת העלייה והקליטה, טען גם הוא שהעיכוב נובע בגלל עבודת משרד החוץ, "הפקידים מנסים למרוח את החלטת הממשלה. בהחלטה נאמר במפורש כי 390 אלף שקלים הוקצו למינהל האוכלוסין לצורך העלאת העולים, וכי העלאתם לא תתעכב בגלל גיבוש רשימת הממתינים. ההחלטה אומרת במפורש כי נציבות שרות המדינה תאפשר 'הליך מהיר' של קליטת העובדים עד ספטמבר 2016".

עמוס ארבל, אשר ייצג את רשות האוכלוסין בוועדה, השיב כי לפני החגים הגיעה קבוצה ראשונה, אך ההליך כולו מחייב גיוס עובדים חדשים, הלוקח זמן. בנוסף לכך, בשבועות האחרונים החלו מהומות באתיופיה שהקשו על המשך העלייה ושליחת העובדים. "אני עושה הכל כדי שהחלטת הממשלה תתקיים כלשונה, ולפי לוח הזמנים שנקבע. ביום ראשון הקרוב, יצאו נציגי המשרד לגונדר וייחלו בעבודתם, לאחר עיכוב בגלל הגדרת היקף תפקידם, משכורתם ותנאי העובדים בנציבות שרות המדינה. כפי אישורי-העלייה שיינתנו – יהיה קצב העלייה".

אייל סיסו, ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ, תיאר את המצב הפנים מדיני באתיופיה כהסיבה העיקרית לעיכוב העלייה, "המהומות באדיס אבבה נמשכו כשבוע, ואז הוצאו נציגי ישראל הדיפלומטיים מהעיר למשך כשבועיים, המבנים הקודמים, ששימשו את העלאת היהודים בעבר – נהרסו בגלל בעיית בטיחות, ומי שאסר על עבודת העלאת היהודים בתוך בניין השגרירות – הוא שרות הביטחון הכללי, מטעמי אבטחה."

יהודה שרף, נציג הסוכנות היהודית בוועדה, הוסיף כי "אסרו עלינו לשכור משרדים באדיס אבבה, ולא התאפשר לנציגנו לעבוד בבניין השגרירות אלא רק במתחם שלה. בחצר נבנה מבנה חדש, ייעודי לעליה, בפיקוח ואחריות משרד החוץ. במבנה זה יעבדו נציגי הסוכנות, משרדי הבריאות והפנים, וכשתסתיים הבניה, בעוד כחודש – יגיעו נציגי המשרדים להמשיך בהעלאת העולים".

בסיום הועדה הוחלט על המשך המעקב אחר העבודות באתיופיה ונקבעה ועדה בחינה לעוד שבועיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!