דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנופאים

מאבק המנופאים / ההסתדרות: המנופאים ישבתו ביום חמישי במידה ולא ייחתם עמם הסכם קיבוצי

בעיות הבטיחות והאנרכיה בענף הביאו את המנופאים להתאגד | לפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בענף | גם תאונת מנוף שהסתיימה בנס ללא הרוגים לפני כשבוע לא זרזה החתימה | ההסתדרות והמנופאים נערכים לשביתה בחמישי

הפגנת המנופאים (צילום: דבר ראשון).
הפגנת המנופאים (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המנופאים צפויים לשבות ביום חמישי שביתת אזהרה בת יום אחד, במידה ולא ייחתם עמם הסכם קיבוצי. לפני כשבועיים הוכרז סכסוך עבודה ראשון בענף הבנייה מאז קום המדינה, על רקע טענות ל"גרירת רגליים" מצד התאחדות בוני הארץ בחתימת ההסכם הקיבוצי המיוחד אשר יסדיר את זכויות המנופאים, את תנאי עבודתם ואת נושא הבטיחות.

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן התבטא בנושא בראיון לשרון עידן ברשת ב' אתמול (ב') סמוך לחצות: "אנחנו נערכים לשביתה, בפעם הראשונה בתולדות הענף. אם לא ייחתם הסכם עד יום חמישי, המנופים יושבתו".

קריסת מנוף בבת ים, 13 בפברואר 2017. בצורה שקשה להסבירה התאונה הסתיימה ללא הרוגים. (צילום: אילנה קלמן, mynet)
קריסת מנוף בבת ים, 13 בפברואר 2017. בצורה שקשה להסבירה התאונה הסתיימה ללא הרוגים. (צילום: אילנה קלמן, mynet)

"מאחר שלא נעשתה התקדמות מספקת, אנו נערכים ליציאה להשבתה כללית של המנופאים" נכתב בהודעת ההסתדרות מוקדם יותר אתמול, "יום חמישי הקרוב ה-23 בפברואר הוכרז כיום שביתה. ביום זה נקיים כינוס ארצי של כל המנופאים בתל אביב. מנופאים בעלי רישיון מנופאי שיגיעו בחמישי יהיו זכאים לתשלום עבור יום השביתה מקרן השביתה של ההסתדרות".

על אף שהמנופאים הינם סקטור קטן יחסית בענף הבניין, לשביתת מנופים עשויות להיות השלכות כבדות על הענף, שכן באתרי בניה רבים לא ניתן לקדם את העבודה בלא סיוע המנוף בהרמת ציוד וביציקות.

יצחק מויאל (במרכז), יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, ורועי ויינשטיין (אוחז במיקרופון), דובר ארגון המנופאים "צריח", בהפגנת המנופאים מול הכנסת בינואר 2017. (צילום: דבר ראשון).
יצחק מויאל (במרכז), יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, ורועי ויינשטיין (אוחז במיקרופון), דובר ארגון המנופאים "צריח", בהפגנת המנופאים מול הכנסת בינואר 2017. (צילום: דבר ראשון).

כ-240 מנופאים הודיעו על התפטרותם בתחילת החודש. בהפגנה שנערכה אז מול הכנסת הצהיר יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ כי בכוונתו להשבית את כל ענף הבניין במידה ולא ייחתם ההסכם הקיבוצי המיוחד למנופאים.

מוקדם יותר השבוע בקריסת מנוף בבת ים, נפצע מפעיל המנוף באורח קשה ושלושה עוברי אורח נוספים וביניהם ילדה, נפצעו באורח קל.

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק מסר: "בשבועות האחרונים מנהלת ההתאחדות משא ומתן עם ההסתדרות הכללית לקראת חתימת הסכם קיבוצי מקיף גם עבור המנופאים בענף. ההתאחדות חתמה לפני שנים רבות עם ההסתדרות הכללית על הסכם קיבוצי ייחודי שמגן על זכויות כלל עובדי ענף הבנייה באופן יוצא דופן למשק הישראלי והוא הותאם כמה פעמים להתפתחות שוק העבודה והענף. אנו גאים בהסכם זה השומר באופן יוצא דופן למשק הישראלי על זכויות 170 אלף העובדים הישראלים בענף הבניה ועשרות אלפי העובדים הפלשתינים והזרים שלנו. נהיה גאים גם לחתום על הסכם שיגן על המנופאים. בימים האחרונים הגענו עם ההסתדרות להבנות על חלק גדול מהנושאים שצפויים להיכלל בהסכם זה. על כולנו – חברי התאחדות בוני הארץ, ראשי ההסתדרות והמנופאים, חלה חובה ציבורית להגיע להסכם סופי ולמנוע פגיעה בפעילות ענף הבנייה, שהוא לב ליבה הפועם של הכלכלה בישראל ושבהצלחתו תלויים המשק הישראלי, העסקים בענף, העובדים בו ורוכשי הדירות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!