דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור ציבורי / התאגיד 'כאן' אמור לעלות לאוויר תוך חודשיים והעתיד עוד לוט בערפל

נתניהו כבר אינו שר תקשורת, אך ברור שבינו לבין כחלון יקבע עתיד השידור הציבורי | על הפרק: קליטת עובדי הרשות בתאגיד, וכתיבת חוק חדש | בינתיים ברוממה ובמודיעין ממשיכים מאות עובדים לקום מידי בוקר בלי ידיעה לגבי עתידם

תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

נתניהו אמנם פינה, באופן זמני לפחות, את מקומו כשר התקשורת, אך בכל זאת לכולם ברור שהסוגיה החמה ביותר במשרד עדיין תהיה החלטה שלו. תאגיד השידור הציבורי אמור לעלות לאוויר עוד חודשיים (ב-30.4), והערפל עדיין אופף את עתידו. בתווך, בין מקבלי ההחלטות, נערכים הצדדים השונים למערכה הבאה (ואולי האחרונה) על השידור הציבורי בישראל. על הפרק צפויה לעלות זהות עובדי תאגיד השידור כאן וקליטת עובדי הרשות לתאגיד וכן מערכת היחסים בין השלטון לשידור הציבורי, בדגש על מינוי הדרגים הבכירים.

בשבוע שעבר פורסם בערוץ 10 כי נתניהו וכחלון עובדים על מתווה להצעת חוק חדשה שתאפשר את העליה לאוויר של תאגיד השידור "כאן". במקביל פורסם כי לשכת ראש הממשלה לא משתפת פעולה עם עיתונאי התאגיד.

נתניהו וכחלון (צילום: אמיל סלמן, דרך פלאש 90).
נתניהו וכחלון (צילום: אמיל סלמן, דרך פלאש 90).

על פי הפרסום בערוץ 10, השר כחלון מנהל משא ומתן עם נתניהו על מתווה שיאפשר לתת אור ירוק לעליה לאוויר של תאגיד השידור. נתניהו מצידו דרש וכנראה גם קיבל מכחלון הסכמה להגדלת מספר העובדים שיגיעו לתאגיד מרשות השידור, צעד שנועד לחזק את שליטת הממשלה בזהות עובדים נוספים שיצטרפו לתאגיד השידור. בנוסף הוסכם בין השניים כי המתווה החדש יקבע בחקיקה. בזמן שנתניהו השלים עם עובדת עלייתו לאויר של התאגיד, נראה כי יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד) עדיין נאבק להשאיר את תכניתו לביטול התאגיד והשארתה של רשות השידור בחיים. בנושא זה התבטא ביטן השבוע בתכנית 'קריאה שלישית' בערוץ הכנסת. תכניתו של ביטן לביטול תאגיד השידור ושיקום רשות השידור צפויה להישאר על השולחן כל עוד היא מפעילה לחץ על תומכי תאגיד השידור וביניהם השר כחלון.

מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ, בחר השבוע את ברוך שי לניהול חטיבת החדשות בתאגיד. שי, ששימש, עד כה כעורך הראשי של חדשות ערוץ 10, יאלץ להתמודד עם שדה מוקשים לא פשוט. עם עלייתו של תאגיד השידור לאוויר, הוא צפוי להישפט לחומרה על ידי כל. גם אם ינהל את חטיבת החדשות של התאגיד באופן הוגן, מאוזן ומקצועי הוא צפוי להיות מואשם כי הוא שמאלני מידי ובמקביל, שתכניו של התאגיד מוכתבים על ידי שלטון הימין.

מסתבר כי התאגיד, שכבר מעלה תכנים לרשת ומכין תכנים לקראת עלייתו לאוויר, סובל מהתעלמות שיטתית של משרד ראש הממשלה ושל מפלגת הליכוד. בעוד שמשרדי ממשלה אחרים ורשויות שלטוניות שונות מעבירות לתאגיד השידור חומרים, כמו לשאר גופי התקשורת, מאפשרים ראיונות ונענים לבקשות תגובה, במשרד ראש הממשלה לא מגיבים לבקשות המגיעות מדסק החדשות של התאגיד. ממשרד ראש הממשלה הגיבו לטענות באופן מיתמם "במשך עשרות שנים פועלת מחלקת הדוברות של משרד ראש הממשלה מול כל מערכות התקשורת הפעילות בישראל. נכון להיום רשות השידור היא הגוף הפעיל בתחום השידור הציבורי ולכן אנו עובדים מולה באופן מלא. האחריות לשידור הציבורי טרם עברה לתאגיד". במשרד ראש הממשלה מבינים כי מערכת חדשות לא מתחילה לעבוד ביום בו היא עולה לאוויר. ברור שלהתעלמות הזו אין השפעה ממשית על ההכנות של התאגיד לפעילות. היא נמצאת בתחום הקטנוני והמיותר.

בינתיים, אנשי רשות השידור הוותיקה ממשיכים לעשות רדיו וטלוויזיה. ראויה לציין את מחויבותם של רבים מהם לשידור הציבורי.  רק מחויבות של העוסקים בעבודת קודש מאפשרת לאנשים שלא יודעים היכן יעבדו עוד חודשיים, לקום יום יום ולהמשיך לייצר תכנים לטלוויזיה. בחלק מהמקרים, זו גם טלוויזיה מצוינת. מאז הוחלט על סגירת הרשות, חטיבת התעודה הוציאה תחת ידיה חלק מהיצירות הטובות ביותר שלה. כזו שלא מחויבת לאף פוליטיקאי או בעל הון, אלא לצופים בלבד.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!