דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / הוזמן לעבוד על מנוף וגילה ליקויי בטיחות חמורים

מנופאי שהוזמן לעבוד כמחליף באתר בנייה בירושלים, גילה סדקים במשקולות האחוריות של המנוף. למרות לחצים מצד מעסיקיו, סירב המנופאי להמשיך בעבודתו ועזב את האתר.

עגורן ברוח (צילום: יונתן זינדל  פלאש 90)
עגורן ברוח (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אם אתם גרים בשכונת ארנונה בירושלים, כדאי שתעיפו מדי פעם מבט למעלה. בארגון מפעילי עגורן צריח התקבל אתמול (רביעי) דיווח ממנופאי שהוזמן לעבוד כמחליף באתר בנייה בשכונה. כשהגיע למקום, נדהם לגלות שהמשקולות, במשקל 4-3 טון, שעל הזרוע האחורית של המנוף סדוקות, ונמצאות בסכנת נפילה.

טרם העלייה למנוף, ביקש המנופאי לבחון את התסקיר שהוצא לו – מסמך אותו מפיק הבודק התקופתי, שמעיד על מצבו הבטיחותי. בתסקיר, שנערך ב-20 בפברואר השנה, לפני למעלה משבועיים, נכתב כי יש לאבטח מחדש את המשקולות, כיוון שהן שבורות. "הפעלת העגורן היא בכפוף לביצוע דרישות סעיף זה" הבהיר הבודק, והורה לבצע את תיקונים עד ליום ה-1.3.

מתוקך תסקיר הבטיחות למנוף בשכונת ארנונה בירושלים
מתוקך תסקיר הבטיחות למנוף בשכונת ארנונה בירושלים

מנהל העבודה במקום הבטיח למנופאי שהליקויים תוקנו כבר, והוא יכול לעלות להתחיל לעבוד. אלא שהמנופאי, מחויב לעבודתו – ביצע, כנדרש, בדיקה בעצמו, זיהה את הסדקים העמוקים והמסוכנים במשקולת, וסירב להמשיך ולהפעיל את המנוף.

מסכת הלחצים, המוכרת, – מצד מנהל העבודה, מנהל הפרויקט, ובעקבותיהם  גם קבלן כוח האדם המעסיק אותו – לא אחרה לבוא. מנהל העבודה אף הסכים לרשום ביומן המנוף כי הוא מאשר את העבודה עד לתיקון הליקויים, "כפי שכתוב בדוח הבודק המוסמך" . אלא, שכאמור, דוח הבודק מתנה את הפעלת המנוף בתיקון הליקויים.

המנופאי סירב להמשיך את העבודה, והלך לביתו. "המעסיק מחברת כוח האדם התחנן ולחץ. אבל אמרתי לו – 'אני אלך לכלא, אהרוג בן אדם או איהרג בעצמי'" סיפר לדבר ראשון, "אם חס וחלילה אני מרים דוּד בטון, במשקל שש טון, ונופלת אחת המשקולות – המנוף יתהפך מידית. למנהל העבודה יש רישיון של מנופאי, שיעלה למעלה ויעבוד הוא. אני לא מוכן לעבוד ככה".

על תושבי השכונה לקוות שקבלן הביצוע, ואולי קבלן כוח האדם, לא מצאו מישהו אחר, קצת פחות יסודי, אולי עם תעודה מזויפת, שיחליף אותו.

פרטי המנופאי ואתר הבנייה שמורים במערכת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!