דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החייל היורה

פרשת אזריה / בית הדין הצבאי דחה את כניסתו של אלאור אזריה, שהורשע בהריגה, לכלא

אזריה ישאר במעצר בבסיסו, ולא ישלח בינתיים לכלא - כך החליט אתמול (ה') בית הדין לערעורים | "הוכיח שהוא לא מהווה כרגע סיכון לציבור", הסבירה השופטת את הכרעתה

אלאור אזריה ממתין להקראת גזר דינו, 21.2.17 (צילום: תומר אפלבאום "הארץ")
אלאור אזריה ממתין להקראת גזר דינו, 21.2.17 (צילום: תומר אפלבאום "הארץ")
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (חמישי) הכריע בית הדין הצבאי לעירעורים בקריה כי ביצוע עונשו של אלאור אזריה, קרי כניסתו לכלא, ידחה עד לסיום תהליך העירעור. כאמור, אזריה הורשע בסעיף הריגה ונגזר עליו עונש של שנה וחצי.

אזריה אמור היה להתחיל בריצוי העונש ביום ראשון הבא (5.3.2017), בכלא 6 בעתלית, כשאתמול הגיש סנגורו, עו"ד יורם שפטל, בקשה לעיכוב ביצוע העונש, "התנגדות התביעה לדחיית העונש "מופרכת". שפטל הוסיף, "הוראות פרקליט המדינה הן לא לערער על דחייה, ועד שנה וחצי להשאיר לשיקול דעת בית משפט. לא יכול להיות שבצבא תהיה פסיקה שונה לחלוטין מהפסיקה המושרשת כבר שני עשורים על כבוד האדם וחירותו שנהוגה בבתי המשפט האזרחיים".

"מתמוגג מהנאה מההחלטה"

בתחילת הדיון, סא"ל נדב וייסמן, ראש סגל התביעה, הביע התנגדות לעיכובו של ביצוע העונש, "הנאשם הורשע בעבירת הריגה, ביצע הרג במכוון, הרג על סמך מניע נקמני, הפר את פקודות הצבא, הפר את ערכי הצבא", אמר וייסמן. אולם בהמשך הדיון שינה וייסמן את דעתו, לאחר כשהשופטת, תא"ל אורלי מרקמן, טענה כי אזריה אינו מהווה סכנה לציבור, "מאז 1 באפריל הוא שוהה במעצר פתוח. הוא הוכיח שהוא לא מהווה כרגע סיכון לציבור ואין חשש להימלטות".

עו"ד יורם שפטל וצוות הסנגורים (לשעבר) של אלאור אזריה, לאחר גזר הדין (צילום: מוטי מילרוד "הארץ")
עו"ד יורם שפטל וצוות הסנגורים (לשעבר) של אלאור אזריה, לאחר גזר הדין (צילום: מוטי מילרוד "הארץ")

אחרי ההכרעה לגבי דחיית ריצוי העונש אמר עו"ד שפטל: "אני מתמוגג מהנאה מההחלטה וחייב להגיד שאין כאן הישג כי במדינת ישראל היום נאשם שנידון ל-18 חודשי מאסר ומגיש ערעור תמיד משוחרר בסופו של דבר עד למתן פסק דין בערעור. זה הנוהג הרגיל 15 שנה בבתי המשפט. אין כאן החלטה יוצאת דופן. מה שיוצא דופן זה הניסיון של התביעה לשלוח את אלאור, לוחם מצטיין, כאן ועכשיו לבית הסוהר כפי שהתובע ניסה לעשות במשך שעה, זה בלתי מתקבל על הדעת, כי עו"ד ויסמן הוא עורך דין מצוין. אני שמח שלאור ההערות של בית הדין, האסימון נפל לתובע והוא השתכנע שאין מקום להתעקש על מאסר".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן התייחס לסוגיית העירעור ואמר אתמול בראיון לאולפן "Ynet" כי על צה"ל לא לערער על גזר הדין של אלאור אזריה. לדבריו, "צריך להבין שמדובר בחייל מצטיין בסופו של דבר, ומדובר במחבל שבא להרוג חיילים. צה"ל לא צריך לערער, צה"ל הפיק לקחים מכל האירוע וגם האזרחים".

חקירת מנהרה

ביום רביעי כינס עו"ד יורם שפטל מסיבת עיתונאים ובה פרש את לב סוגיית העירעור. על פי דבריו, הקביעה החד משמעית כי אזריה אמר מיד לאחר הירי למ"פ ולרב"ט מ', כי ירה במחבל מכיוון שדקר את חברו וניסה להרוג אותו, ולכן מגיע לו למות, היא, "ממצא מופרך לחלוטין, הסותר את הראיות הקיימות בתיק", כך שפטל.

שפטל הסביר כי מדובר בתוצאה של "חקירת מנהרה" על ידי מצ"ח, והזכיר את הזיכוי של ניסים חדד באותו עניין. "חקירת מנהרה" הוא כינוי לחקירה שבה מהרגע הראשון מסומן מי האשם, והחקירה כולה מכוונת, לא על מנת להגיע לאמת, אלא על מנת לנסות ולהפליל את אותו אדם שכביכול אשם.

התובע במשפטו של אלאור אזריה, סא"ל נדב וייסמן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
התובע במשפטו של אלאור אזריה, סא"ל נדב וייסמן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!