דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המערכת הפוליטית

פוליטי / יעלון: "אני מתכוון להתמודד על ההנהגה הלאומית בבחירות הבאות"

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, דיבר היום (ש') ב"שבתרבות" בתל אביב | יעלון אישר כי יתמודד במסגרת מפלגה חדשה, אם כי לא פסל על הסף חבירה ליאיר לפיד | שר הביטחון לשעבר מתח ביקורת על דוח המבקר בנושא צוק איתן, ואמר כי הוא "רם נזק לאינטרסים הישראליים"

משה יעלון (צילום: מרים אלסטר  פלאש90)
משה יעלון (צילום: מרים אלסטר פלאש90)

שר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בתאטרון הבימה שבתל אביב כי הוא מתכוון להתמודד על הנהגת המדינה, זאת במסגרת מפלגה חדשה שיקים. "הודעתי שאני מתכוון להתמודד על ההנהגה הלאומית בבחירות הבאות. אני מקים מפלגה, אני מקים כוח פוליטי כדי להתמודד", אמר יעלון.

"עוד אין שם למפלגה. הקמתי עמותה שהשם שלה 'מנהיגות אחרת' ויש לי ימים עם שלושה חוגי בית ביום" הוסיף, "למדתי שהתיווך התקשורתי, בייחוד כשאין לך עיתון או ערוץ טלוויזיה, עושה לך רע". יעלון לא פסל על הסף כי יחבור למפלגת , ואמר כי "אני לא אוהב את הפיצול למפלגות קטנות, אלא חושב שיש לאחד כוחות. אני כרגע בונה את הכוח הפוליטי שלי וברגע שיהיה צריך, אשמח לראות חיבור כוחות, עוד יצוצו כוחות לפני הבחירות".

נתניהו ויעלון בישיבת קבינט בטחוני בקריה ב- 10 באוגוסט 2014 (צילום: חיים צח / לע"מ).
נתניהו ויעלון בישיבת קבינט בטחוני בקריה ב- 10 באוגוסט 2014 (צילום: חיים צח / לע"מ).

יעלון סירב להתייחס, באופן ישיר, לפרשת הצוללות,  אך אמר כי "מה שמדיר את עיני זה השחיתות, לא היום האיראני. נסגרו פה תיקים בשנים האחרונות ולא אהבתי את זה". הוא אף "עקץ" את ראש הממשלה, שנחקר בחשד לקבלת טובות הנאה, כשאמר כי "נדרשתי ללמוד לשתות יין למען המולדת וללבוש חליפות, אבל לא נדרשת לעשן סיגרים למען המולדת".

עוד אמר יעלון כי  "האיומים היום מבחינתי הם פנימיים. שחיתות, שיח של הקצנה, זלזול בשלטון החוק ובתקשורת – פתאום כולם שמאלנים. כשבג"ץ מקבל החלטה תוקפים אותו. מי שאחראי על ההסתה זה פוליטיקאים שרוצים לקושש קולות. הערבים רוצים להשתלב ויש פה שיח שנאה. כמה מחבלים יצאו מערביי ישראל? רבים מהם רוצים להשתלב. זה שיח שנאה שפוליטיקאים מזינים". לטענתו, תהליך ההקצנה בולט במיוחד במפלגת הליכוד, בה היה חבר עד לא מזמן. "ז'בוטינסקי ובגין לא היו נבחרים היום בפריימריז של הליכוד", טען יעלון.

"הדוח גרם נזק לאינטרסים הישראליים"

יעלון התייחס גם לדוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן. "היו אנשים בקבינט שרצו לפגוע בראש הממשלה ובשר הביטחון", אמר והוסיף כי "אם היינו הולכים על הססמאות – היו לנו הרבה יותר הרוגים".

על סוגיית ההדלפות מהקבינט בזמן המבצע, אמר יעלון כי "אני תומך בבדיקת פוליגרף לשרים. אם הגענו למצב שבו אתה לא יכול לנהל דיון ענייני, ומישהו מנסה לעשות סיבוב פוליטי כמו בצוק איתן, כולל אלה שבחדרי חדרים אמרו דבר אחד ובחוץ אמרו משהו אחר –  אז שיעשו פוליגרף על כל ההדלפות".

חברי הקבינט במהלך מבצע צוק איתן: נפתלי בנט, בנימין נתניהו ומשה יעלון. (צילום: פלאש 90)
חברי הקבינט במהלך מבצע צוק איתן: נפתלי בנט, בנימין נתניהו ומשה יעלון. (צילום: פלאש 90)

"כשאני נאלץ להרוג – אני מבין את גודל האחריות", הוסיף יעלון, "הניסיונות, בעיקר בפייסבוק, לקבל לייקים על חיסול חמאס או על אולטימטום של 48 שעות לאיסמעיל הנייה – אני לא שם".

יעלון, שספג ביקורת חריפה ממבקר המדינה, הביע ביקורת על עצם פרסום הדוח. "לצערי הדוח הפך להיות הרמקול של אלה שהתנהגו ככה, ולא של אלה שהתנהגו בשיקול דעת ואחריות, ומנעו משהו הרבה יותר קטסטרופלי" אמר, "תראו את התוצאה – שנתיים וחצי של שקט חסר תקדים. מזל שאויבינו מעריכים את צה"ל הרבה יותר מאיתנו".

"חמאס רואה יום יום את המחיר שהוא שילם" הוסיף, "אני לא נגד ביקורת, אבל להגיש לחמאס במגש של כסף מסמך שמדבר על פערי מודיעין, שיקולים של קבינט, מה ידענו או לא, וזה מעבר לוויכוח הפוליטי שנאלצתי להיגרר אליו כדי לנקות את שמי הטוב – זה משרת אותם". יעלון אף הוסיף כי "הדוח, בחשיפתו, גרם נזק לאינטרסים הישראליים".

"אחרי מערכה כמו 'צוק איתן' אני צריך להסתכל על עצמי במראה, להסתכל בעיניי הפקודים שלי, בעיניי המשפחות השכולות וגם באלה שחסכנו מהן להיות שכולות – ואני שלם עם עצמי", סיכם יעלון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!