דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המערכת הפוליטית

פוליטי / הבחירות הכלליות עדיין רחוקות, אך המועמדים כבר יוצאים לדרך

במהלך סוף השבוע האחרון הודיעו ארבעה אנשי ציבור כי בכוונתם להתמודד על הנהגת המדינה | עמר בר-לב ואבי גבאי הודיעו על התמודדות בעבודה | משה יעלון ירוץ במסגרת מפלגה חדשה | ואבי דיכטר ירוץ לראשות הליכוד, אבל רק ב-2022

פתקי הצבעה בבחירות לכנסת ה-19. (צילום: TZivyA, Cc-by-sa-3.0, ויקיפדיה)
פתקי הצבעה בבחירות לכנסת ה-19. (צילום: TZivyA, Cc-by-sa-3.0, ויקיפדיה)
שי ניר

בחירות כלליות אינן נראות כרגע באופק, אך במערכת הפוליטית יש מי שמכינים את הקרקע ומעוניינים לחזק את עמדת הכוח שלהם. במהלך סוף השבוע האחרון הכריזו לא פחות מארבעה אנשי ציבור שונים, מימין ומשמאל, כי בכוונתם להתמודד על הנהגת המדינה בבחירות הבאות – אם בראשות מפלגות קיימות, ואם במסגרת מפלגות חדשות שיקימו. ייתכן שמדובר בשיפור עמדות ארוך טווח, או בהערכה של המתמודדים כי הבחירות יוקדמו עקב החקירות בהן מצוי ראש הממשלה נתניהו.

הראשון להכריז על כוונותיו, היה ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני), שהודיע ביום שישי כי בכוונתו להתמודד על ראשות מפלגת העבודה בפריימריז הקרובים, שאמורים להתקיים במהלך חודש יולי. בהודעתו, אמר בר-לב כי "היום מתחיל המסע שלי למנהיגות חדשה למדינת ישראל. המטרה ברורה. החלטתי להתמודד כי אני מאמין שאפשר אחרת ומאמין שאתם חשים זאת גם".

ח"כ עמר בר-לב (צילום: מירים אלסטר / פלאש 90).
ח"כ עמר בר-לב (צילום: מירים אלסטר / פלאש 90).

הכרזתו של בר-לב הצטרפה להכרזות נוספות על התמודדות לראשות המפלגה. עד כה הכריזו על מועמדותם: יו"ר המפלגה המכהן ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ אראל מרגלית, האלוף במיל' יום טוב סמיה ועו"ד אלדד יניב.

גם השר לשעבר אבי גבאי, שפרש מהממשלה וממפלגת 'כולנו' במאי 2016, הודיע אתמול (שבת) בראיון לחדשות ערוץ 2, כי בכוונתו להתמודד לראשות מפלגת העבודה. "אני יכול להיות ראש הממשלה, חד משמעית – מאמין שרק מפלגת העבודה תחליף את נתניהו, אני חושב שאני יכול לעשות את זה", אמר גבאי והוסיף בהמשך כי "הציבור יחליט אם אני ראוי או לא ראוי." לדבריו, אחרי הצטרפותו, התפקדו כ-4,000 חברים חדשים למפלגת העבודה, המהווים את בסיס התמיכה בו.

השר לשעבר אבי גבאי בנאום התפטרותו. צילום: פלאש 90.
השר לשעבר אבי גבאי בנאום התפטרותו. צילום: פלאש 90.

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון הכריז באירוע "שבתרבות" בתיאטרון הבימה בת"א כי בבחירות הבאות יתמודד בראש מפלגה חדשה אותה הוא מתכוון להקים. "הודעתי ביום התפטרותי שאני מתכוון להתמודד על ההנהגה הלאומית בבחירות הבאות" אמר יעלון, "אכפת לי מהמדינה, מהילדים והנכדים של כולנו. קיבלתי את ההחלטה להתמודד ואני מקים מפלגה אני מקים כוח פוליטי כדי להתמודד". יעלון פרש מהממשלה במאי 2016 לאחר שרה"מ נתניהו החליט לצרף את 'ישראל ביתנו' לממשלה ולמנות את אביגדור ליברמן לשר הביטחון במקומו.

שר הבטחון לשעבר, משה יעלון. (צילום: פלאש 90).
שר הבטחון לשעבר, משה יעלון. (צילום: פלאש 90).

 

הרביעי להכריז על כוונת התמודדות הוא יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד). באירוע שבתרבות במודיעין אמר דיכטר כי "אני אתמודד על ראשות הליכוד ואתמודד על ראשות הממשלה, שם אני מאמין שאני יכול לבטא טוב יותר גם את היכולות שלי, גם את הניסיון וגם את האישיות שלי." בהמשך, אמר דיכטר כי לגבי הבחירות הבאות, הוכרע כבר בפריימריז של הליכוד כי נתניהו יעמוד בראש המפלגה. "אנחנו לא יודעים מתי יהיו הפריימריז הבאים" אמר, "לבחירות הקרובות, בליכוד כבר הוכרע מי יהיה ראש הליכוד שיוביל אותנו בבחירות הבאות, זה היה לפני שנה וחצי כמעט, נתניהו התמודד ובסופו של דבר הוא היה המתמודד היחידי והוא נבחר פה אחד. לא היו מתמודדים." מאוחר יותר דיכטר יצא בהודעת הבהרה לפיה התכוון שיתמודד לראשות הליכוד בשנת 2022.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!